Om 8 uur s avonds voor het eerst gel ingebracht kreeg toen gelijk kramp wat geleidelijk overging in lichte weeën. Om elf uur zijn mijn vliezen gebroken en om 14.24 volgende middag is ons meiske geboren. Alvast veel succes met de bevalling!
Op maandag opgenomen, op dinsdagohtend zijn ze begonnen met primen. Driemaal daags, tot er genoeg ontsluiting was om de vliezen te breken. Dat was het geval op vrijdagmiddag, en vrijdagavond was hij geboren. Dus vanaf de eerste dosis prosta-hoeheethetookalweer geteld duurde het 3,5 dag tot de geboorte. Maar ik heb dus geen weeenopwekkers gehad, de weeen begonnen vanzelf - en direkt - nadat de vliezen gebroken waren.
Met 41.5 weken ben ik ingeleid. Woensdagochtend om 8:00 gemeld in het ziekenhuis. De VK dacht dat 1 keer gel wel voldoende zou zijn om het aan de gang te krijgen. Dit was toch niet helemaal het geval! Om 9:00 1e keer gel. Helaas gebeurde er helemaal niets. Dus rond 12:30 2e keer gel. Nog steeds weinig reactie. Om 16:00 weer gel. Had wel wat harde buiken maar verder niets. 3x gel is het maximum voor een dag dus besloten om te gaan slapen en volgende dag verder te gaan. Ik kon niet slapen dus heb nog paracetamol en een slaapmiddel gekregen. Maar om 2:00 sliep ik nog steeds niet dus gebeld en toen is de CTG aangesloten. Hierop was al wat activiteit te zien maar ik voelde nog weinig. Om 3:00 kwam de VK en bleek ik 3cm ontsluiting te hebben. Toen zijn om 3:15 de vliezen gebroken en daarna werden de weeen snel sterker. Onze dochter had in het vruchtwater gepoept dus is er in de 4e perswee een knip gezet omdat ze snel geboren moest worden. Om 8:41 is onze dochter geboren.
Ik moest om 8 uur in het zh zijn. Gel half 10, gelijk een uurtje CTG. 13:30 2 cm ontsluiting. Weeën kwamen al regelmatig, maar goed weg te puffen. 16:30. Vliezen werden gebroken en 3 cm ontsluiting. 19:00 Weeënremmers ivm 3x hartslag daling baby. 20:00 weenremmers eraf. Na 10 min hartslag van mijn dochter ging weer naar gevaarlijk naar beneden. 20:26 is ze geboren met een spoedkeizersnede. Gezond en wel!
Ik word morgen ingeleid als het goed is en ik heb begrepen dat er verschillende stappen zijn: 1. Primen met ballon/tabletten indien nog geen verweking/ontsluiting (duurt maximaal 3 dagen dacht ik) 2. vliezen breken en wee-opwekkers. Dus hoe lang het duurt is moeilijk te zeggen. Als ik bovenstaande interpreteer 1-4 dagen.
Om 8 uur 's ochtends werd er een tabletje ingebracht; geen effect. Om 12 uur nogmaals een tabletje ingebracht. Om 16 uur werden mn vliezen gebroken. Om 17 uur aan het infuus met wee-opwekkers. Om 20 uur geboren! Bij mijn zoontje had ik langdurig gebroken vliezen. Toen ging om half 9 het infuus erin en hij was er om kwart voor twee.
Eerste keer ingeleid bij 40+1 Bij aankomst had ik al 4 cm ontsluiting 8.00 uur vliezen gebroken, daarop kreeg ik iets wat op een wee zou kunnen lijken 9.00 uur weeenopwekkers en direct een weeenstorm 14.45 volledige ontsluiting 15.02 uur Sven geboren 6 uur vanaf dat het doorzette dus. 7 uur vanaf dat de vliezen werden gebroken. Tweede keer ingeleid bij 38 weken. Baarmoedermond was al wel soepeler maar nog geen ontsluiting. Donderdag 14.30 uur ballonkatheter ingebracht en weer naar huis Vrijdag 6.55 uur ballonkatheter verloren 9.00 uur gel ingebracht omdat de baarmoedermond nog te lang was. Ik kreeg harde buiken die overgingen in weeen. 13.15 uur vliezen gebroken (3 cm) en weeen kwamen op gang 14.00 uur 6 cm en weeenopwekkers (snap nog niet helemaal waarom) 15.38 uur volledige ontsluiting 15.42 uur Maud geboren 2,5 uur vanaf dat het doorzette. Twee heel verschillende bevallingen. De laatste was echt zo veel fijner omdat er een beetje opbouw in zat en ik niet direct in een weeenstorm terecht kwam.
Ben ingeleid met 40+6 weken. Kreeg de dag van te voren te horen dat ik ingeleid ging worden ivm geen vruchtwater meer hebben zonder gebroken vliezen. 07:00 vliezen gebroken 08:30 infuus met wee opwekkers Tussendoor nog drama met wegvallend hartje 5x over, ontsluiting die niet verder ging dan 5cm en pijnstilling. 19:00 ongeveer persweeën 19:30 bevallen van mijn prinsje 23:00 pas thuis, omdat die muts vergat onze ontslagpapieren te laten ondertekenen.
Het valt mij op dat toch heel wat meiden dezelfde dag bevallen zijn. Had dat eigenlijk niet verwacht. Ben ontzettend benieuwd wat de gyn morgen allemaal gaat uitleggen en hoe het bij ons deze week gaat verlopen. Super bedankt voor al jullie ervaringsverhalen! Mijn man en ik vinden dit erg prettig om te lezen!
Eerste keer bm mond rijp maken niet gelukt 2 dagen met gel aan t rommelen geweest. Poging 1 was dat. Daarna naar huis gestuurd (laat dat je niet gebeuren) Had n scheur in m'n vlies waardoor ik vruchtwater lekte. 4 dagen thuis geweest (wel prop verloren maar geen activiteit) weer water verlies dus de dag erna op vrijdag morgen (6 dagen na de eerste keer)weer gel gehad weer niet voldoende effect maar genoeg om n ballon in te brengen. Volgende ochtend met 3 cm ontsluiting wakker geworden. En toen va 9.30 ad opwekkers om 17.30 was ze er. Ik vertel de korte versie maar t kan ook heel vlug gaan. Ligt eraan hoe rijp t allemaal is ook. Of er gelijk infuus aangesloten kan worden etc
Bij mij is om 8 uur smorgens het infuus er ingegaan (had al n week gebroken vliezen) en om 22.26 is onze zoon geboren. Het heeftbdis ondanks het inleiden lang geduurd. En heb dus ook een weeën storm gehad die echt van morgens tot savonds duurde.
10 uur eerste tablet erin 18 uur de laatste. Volgende ochtend om 9.23 is onze prinses geboren. Met 4 persweeën... Makkelijke prettige bevalling. Enige negatieve was de weeën storm en het hechten van 2kleine scheurtjes
Ik heb gestemd op na 1 dag bevallen. Werd met 39.2 ingeleid ivm hoge bloeddruk en zat nog potje dicht. Om 8 uur begonnen met tabletten in brengen, rond half 5 lichte onregelmatige weeën om half 11 vliezen gebroken en uiteindelijk de volgende ochtend om 6:00 geboren
Bij de tweede ingeleid met gel. Duurde alsnog 5 dagen voor ze door konden pakken. Van het breken van de vliezen tot de bevalling was dan maar amper 3 uur, dat scheelde wel weer. Om 12 uur vliezen gebroken, om 13 uur aan het infuus gelegd met weeenopwekkers en om 15.03 was mijn zoontje er. Bij de derde ingeleid met een pilletje die ingebracht werd. Om half negen ingebracht, om 11 uur vliezen gebroken en voor half 1 was ze er. Kan dus ook snel gaan. Zonder weeenopwekkers.
4 dagen, 2 dagen tabletten 1 rustdag dag daarna bevallen (toen pas 2 cm om vliezen te breken en aan de wee-opwekkers)
Dinsdagochtend rond acht/negen uur begonnen met inleiden dmv een ballon. Woensdagochtend rond acht/negen uur ballon eruit gehaald en werden de vliezen gebroken. Dezelfde dag rond 22.00 in de avond bevallen.
Om 7:15 uur in het ziekenhuis. 8:00 uur ingeleid (infuus) 8:45 uur de eerste wee en om 15:31 uur bevallen.
stipt 24u eigenlijk wat minder maar we moesten donderdag om 16.30u in het ziekenhuis zijn voor de inleiding en vrijdag om 16.30u stipt werd hij geboren. eerst ctg, daarna een balonnetje ingebracht rond 12u snacht viel die eruit, rond 4u weeen, 10u heftige weeen en net ervoor slijmvlies verloren, rond 11u denk ik hebben ze mn vliezen gebroken, rond 13u ruggeprik en nog maar 3cm, om 15.40 moesten we ons ineens naar de verloskamers haastn en om 16.30 werd d geboren
In totaal iets meer dan 11 uur geduurd vanaf de eerste weeen. Waarvan 1,5 uur persen en toen is mijn zoontje met behulp van vacuumpomp geboren. Ik had overigens al wel 2 cm ontsluiting, dus ze konden meteen mijn vliezen breken.