Sporten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Saskia01, 12 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia01

Saskia01 Actief lid

4 jan 2009
    223
    0
    0
    Hoi,

Ik heb een vraagje. Hoe erg is sporten? Ik heb wel eens gehoord dat buikspier oefeningen niet echt goed zijn als je zwanger wilt raken? Is dit waar?

Gr Sas

2. bootsy

bootsy Bekend lid

21 sep 2008
    883
    0
    0
    Als je zo'n 10 weken zwanger bent, of iets minder lang... durf het niet met zekerheid te zeggen, mag je de buikspieroefeningen niet meer doen.
    Maar als je bezig bent met zwanger worden is dit in ieder geval nog geen probleem...

3. Saskia01

Saskia01 Actief lid

4 jan 2009
    223
    0
    0
    Ok dank je wel weer wat geleerd ;)

4. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Da's fijn om te lezen, ik ga vanaf morgen weer naar de fitness! :D

5. bootsy

bootsy Bekend lid

21 sep 2008
    883
    0
    0
    Let wel erop dat je niet op de trilplaat mag, ook niet als je zwanger wilt worden...
    De viberaties zijn zo heftig dat het vruchtje 'los' kan schieten....

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    ik sport ook gewoon... en je zou in principe als je zwanger bent ook nog gewoon door kunnen sporten als je maar niet heftig gaat springen, buikspier oefeningen doet etc etc.
    Voor mezelf heb ik besloten om vanaf het moment dat ik weet dat ik zwanger ben mijn abbonement te "bevriezen" (dat kan bij ons op de sportschool) omdat er alleen maar groepslessen bij ons op de sportschool zijn en ik het toch "eng" vind om dan door te sporten :p

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb het op mijn sportschool gevraagd toen ik lid werd, en zij zeiden dat je alles op de trilplaat na mocht doen tot je zwanger bent.

nu ik zwanger ben doe ik alles (op trilplaat dus en buikspieren na) maar wel aangepast.
    ik ben gek op steppen, doe ik nog steeds alleen met een lagere step, regelmatig een kleine pauze en wat andere kleine dingetjes.

vind het juist heerlijk nog te sporten, lekker ontspannend en mijn vk is er een groot voorstander van. sterker nog, in mijn stepgroepje zit ook een vk en die zei ook dat ik lekker kon sporten zolang ik nog wilde.

8. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Het is ook maar net hoe je je voelt denk ik...
    Ik doe eigenlijk alleen wat actievere lessen met veel springen enz en spinning waarbij ik toch wel wat naar voren gebogen zit en tja dan vind ik het toch wel "eng" om zo actief te springen en hossen enz als ik strax echt zwanger ben....
    Nee ik ga dan maar lekker gewoon normaal fietsen ofzo ;)

9. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    mijn trainer van body pump is ook al een paar maanden zwanger en doet net zo hard mee als ons. ook de buikspier oefeningen.. ze zou wel weten wat ze doet, maar ik stop daar dan zeker wel mee.

gelukkig weet ik nu over de tril plaat! bedankt!

10. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Volgens mij mag je wel rechte buikspieroefeningen doen, maar de schuine vanaf een week of 20 niet meer.
    Dit omdat je anders ruimte tekort kan krijgen omdat je alles te strak houdt.
    Maar je zou het eens bij de vk op het forum kunnen vragen (of even zoeken, ze krijgen deze vraag wel vaker)

11. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ben ff een beetje trots op mezelf... Heb me net 2 uur uitgesloofd in de sportschool, en ik was gewoon vergeten hoe fijn dat is!

Daarna natuurlijk lekker ff in het bubbelbad en de sauna, had 'k wel verdiend vind ik :p Denk morgen maar weer!

12. Hoi, ik las je reactie
    het is precies andersom..
    je mag wel de schuine buikspieren doen, niet de rechte.
    Heb zelf tijdens mijn zwangerschap gewoon lekker doorgesport. Best heftig ook, tot 27 weken ook body combat. alleen geen buikspieren en niet meer springen. Zelf heb ik tot 36 weken doorgesport. als je goed naar je lichaam luistert kan dit geen kwaad. Het heeft mij zelf geholpen om sneller te herstellen na mijn zwangerschap.
    succes meiden

13. Marieke1983

je mag juist de rechte niet meer en de schuine wel ;)

14. let wel op met de sauna als je zwanger bent. je mag vanaf zwangerschap tot 16 weken niet in de sauna... daarna wel maar niet koud douchen...

15. bootsy

bootsy Bekend lid

21 sep 2008
    883
    0
    0
    Ik ben zelf sportinstructrice en ik weet wel dat je beter alle buikspieroefingen kunt vermijden.
    En de ene instructrice zegt dit en de ander dat... Je moet ook wel doen wat je lichaam aangeeft en waar je jezelf bij fijn voelt.
    Maar de trilplaat is mij aangeleerd dat mensen die ook al zwanger willen worden (omdat je een paar weken niet weet dat je zwanger bent) absoluut niet de trilplaat op mag!

16. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    @ Rensie, Ja, ik weet dat je niet in de sauna mag als je zwanger bent.. En dat is ook echt iets waar ik me wel aan ga houden, hoe jammer ik het ook zou vinden, maar hey, alles voor een kleintje ;) Moet er wel ff bij zeggen dat de sauna bij de sportschool echt niks voorstelt. We gaan wel eens naar de sauna in Nieuweschans, en die zijn lekker warm! Bij die in de sportschool is het denk ik zo'n 50 graden ofzo, en dus helemaal niet warm eigenlijk.. Viel een beetje tegen :p

17. Marieke1983

die sauna in nieuweschans, bedoel je fontana? ben ik in augustus 3 dagen geweest, echt geweldig!

18. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Haha, ja, dat is idd Fontana ja :D

Ik ben voor het allereerst in een sauna geweest afgelopen zomer, vakantie naar Finland/Lapland.. M'n vriend ook.. Sindsdien zijn we een paar keer naar de Fontana geweest, 2e kerstdag laatste keer. Maar binnenkort moeten we nog maar een keer, want hebben nog cadeaubonnen hier liggen ;) Is echt heerlijk relaxen daar!

19. Sjan86

Sjan86 Actief lid

27 dec 2008
    293
    0
    0
    Rosmalen
    Oh, dit vind ik echt super goed van je! Ik ga dat echt ook proberen....als we zwanger mogen raken dan. Maar was al een beetje bang dat ik sporten op moest geven. Ik ga graag hardlopen en body jammen.

20. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Ik heb juist gelezen rechte buikspieren niet maar schuine wel omdat je ander de baarmoeder in de verdrukking brengt.
    Weet het ook niet meer.

Zie net dat iemand dit ook al had geplaatst dom, eerst even alles uitlezen voordat je iets plaats...

Deel Deze Pagina