Wie weet wat ik heb?!

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by an1985, Aug 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. an1985

an1985 Fanatiek lid

Apr 22, 2010
    1,888
    0
    36
    Utrecht
    Hi dames,

ik heb even een vraag: ik heb vorig jaar april een lisexcisie gehad. Nu heb ik in een jaar tijd 3 vmk's gehad steeds in week 5 naar 6 toe.

Ik heb al een chromosomen onderzoek gehad en ik maak ook geen antistoffen aan. Ik lees dat er wel iets kan zijn met het baarmoederslijm waardoor het innestelen niet goed gaat?

Ik heb nu dan 3X positieve testen gehad die niet donkerder worden en zodra ze bijna weer omo wit zijn krijg ik een bloeding met hevige krampen.

De 22e heb ik weer mijn gesprek bij de fertiliteitsarts maar ik hoopte dat iemand hier het herkend en me misschien wat info kan geven over wat het zou kunnen zijn of hoe ik hier mee naar de arts moet. Ben bang dat ze me weer naar het wachtbankje stuurt. Heb geen plek meer voor meer verdriet.

Alast bedankt

2. Vlijtigliesje

Vlijtigliesje Actief lid

Sep 12, 2009
    236
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hier geen antwoord op je vraag, maar alleen even een sterkte-knuffel!

3. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Hoi An,

Ik zal niet zeggen dat ik weet wat je hebt, dat zul je toch aan de dokters moeten overlaten, maar misschien kan het aan je schildklier liggen? Je zegt geen anti-stoffen te hebben, dus misschien dat dat ook wel al onderzocht is. Maar toch noem ik het even. Toevallig ben ik er zelf net achter gekomen dat mijn schildklier te traag werkt (wel in combinatie met anti-stoffen, maar dat hoeft niet altijd) en dat dit waarschijnlijk de oorzaak is van een uitblijvende zwangerschap. Een traag werkende schildklier kan ook de oorzaak zijn van miskramen. Pas als mijn schildklierwaardes (TSH) weer goed zijn (moet tussen 1-2 zijn) mag ik weer proberen om zwanger te raken. Nu is de kans op een miskraam heel groot of andere complicaties.
    Mocht je dus nog niet getest zijn op je schildklier, zou ik dat zeker doen! De schildklier speelt een hele belangrijke rol in het zwanger worden proces: de bevruchting, de innestelling en bij het in stand houden van de zwangerschap.
    Misschien weet je dit allemaal al wel, maar goed, je weet maar nooit, misschien heb je er wat aan. Ik hoop van harte voor je dat je duidelijkheid krijgt en snel zwanger bent van een plakbeeb!

4. an1985

an1985 Fanatiek lid

Apr 22, 2010
    1,888
    0
    36
    Utrecht
    Hi pien! Wat fijn dat je een lange uitleg hebt gegeven.

Ik zelf heb snel werkende (maar binnen de lijnen) schildklier. Heb eerder dat ik te dun ben zeg maar...

Mijn schildklier is dus als meerdere malen (jaren terug) getest..

Toch bedankt!!!

Geen antistoffen bedoel ik mee antistoffen tegen een baby:)

5. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Weet je jewaardes van je schildklier?

6. an1985

an1985 Fanatiek lid

Apr 22, 2010
    1,888
    0
    36
    Utrecht
    Geen idee

7. an1985

an1985 Fanatiek lid

Apr 22, 2010
    1,888
    0
    36
    Utrecht
    even een berichtje zodat mijn post weer in beeld komt... heeft iemand nog een idee??

8. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Vraag dat anders eens na bij je arts.

Wat je ook zou kunnen doen is een onderzoek bij dokter Pfeiffer in Dusseldorf overwegen.

9. Jille

Jille Bekend lid

Aug 26, 2007
    669
    0
    0
    Het hoeft natuurlijk niet altijd aan jouw te liggen, maar er kan natuurlijk ook iets bij je man/vriend "mis" zijn waardoor een zwangerschap uitblijft. Is hij al onderzocht dmv bloed, spermakwaliteit, chromosomen, etc...?

Succes in ieder geval en hopelijk mag je snel genieten van een zwangerschap.

Groeten
    Jille

10. an1985

an1985 Fanatiek lid

Apr 22, 2010
    1,888
    0
    36
    Utrecht
    Onze chromosomen zijn gezamenlijk gecontroleerd. Kan zijn dat t aan zijn zaad ligt, maar kun je dan posi testen krijgen?

11. Jille

Jille Bekend lid

Aug 26, 2007
    669
    0
    0
    Volgens mij kun je dan soms wel een pos test krijgen en gaat het kort daarna alsnog mis. Waar het dan precies aan ligt weet je dan nooit, of er was toch iets mis met het zaadje, of jouw eitje, of de innesteling, of ga zo maar door.

Ik zou alles laten uitzoeken, zowel bij jouw als bij je man/vriend. Dus bloed, zaad en chromosomen (maar dat is dus al gebeurt bij beiden). Veel succes, ik denk dat niemand op dit forum je een antwoord kan geven, dat kunnen echt alleen de dokters die alles hebben onderzocht bij jullie.

Succes!

Jille

12. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Hoi An,

Ik heb zelf ook meerdere vmk's gehad (beetje hetzlefde verhaal als bij jou) en bij mij bleek mn immuunsysteem te actief en fucntioneerde mn schildklier niet optimaal. Voor beiden heb ik medicijnen gekregen en zie banner :). Helaas wilde de Nlse ziekenhuizen dit niet testen en moest ik hiervoor wel naar het buitenland. Het kan bij jou natuurlijk ook iets heel anders zijn (of zelfs gewoon stom toeval), maar dit was bij mij in ieder geval waarschijnlijk de oorzaak. Ik hoop dat je snel meer te horen krijgt en blijvend zwanger kan worden!!

13. an1985

an1985 Fanatiek lid

Apr 22, 2010
    1,888
    0
    36
    Utrecht
    Super bedankt voor jullie reacties!!!

Share This Page