ik zou volgens het "boekje" moeilijk zwanger moeten kunnen worden, en als ik al zwanger word dat ik wel kon rekenen op een aantal miskramen de arts gokte op ongeveer 1 a 2 jaar dat we een kindje zouden krijgen( ben chronische ziek) juni 2008 zijn we begonnen en juli 2008 had ik een positieve test, dus dat was in ronde 1 afgelopen oktober hebben we weer gekozen voor een 2e, ik was weer meteen zwanger, dit is wel een miskraam geworden, anderhalf week na de mk ben ik begonnen met ovu testen en ik had gewoon 2 weken na de mk een eisprong, goed geklust... en nog eens 10 dagen later (10 dpo) had ik een positieve test, was na de miskraam dus weer in 1 keer raak !! om een lang verhaal kort te maken... ik ben 3 keer over in 1 keer zwanger geworden.
Bij de eerste net iets langer dan een jaar en bij de tweede de eerste ronde raak (helaas vmk) maar daarna direct weer raak. Ik heb langer dan een jaar gestemd omdat ik met 'binnen 3 maanden' geen valse hoop wil geven. Het duurt soms gewoon wat langer...
Bij onze zoon was het in de tweede ronde raak en nu in de vierde ronde (dus heb gemiddeld gestemd 0 - 3 maanden)
Ik ben in april 2009 gestopt met de pil. Nadat ik na een half jaar nog niet ongi was, ben ik doorgestuurd naar de gyn. Daar bleek dat ik PCOS heb. Toen drie kuren (dus drie maanden) Clomid geslikt om een eisprong op te wekken. Helaas was ik resistent voor Clomid en kreeg daarmee dus geen eisprong. Toen overgestapt naar IUI, door de hormonen kreeg ik wel een eisprong en was het ook meteen raak! Totaal heeft het zo'n 10/11 maanden geduurt.
Onze dochter binnen 3 maanden en deze frummel is het resultaat van 1 keer vrijen zonder condoom. 'Ach dat zou toch niet zo snel gaan?'
NB ik zou ook een optie maken voor ' 2 jaar ' en ' 3 jaar ' enzovoort. deze keuzemogelijkheden zijn niet zo reeel
Wij zijn echt gezegend als ik 't zo lees. Ik raak heel makkelijk zwanger. 1e keer door de pil heen 2e keer door de pil heen (was door de borstvoeding ook nog niet ongesteld geweest) 3e keer in de 1e ronde (tot die tijd voor de zekerheid pil én condoom gebruikt)
na dat mijn mirena halverweg hed cyclus was verwijderd ongesteld geworden, en toen gelijk zwanger. Heel veel geluk gehad dus.
Ik was al in september gestopt met de pil, maar door inentingen en en verhuizing pas in maart voor het eerst echt geprobeerd en meteen zwanger! Mazzel gehad. Heel veel succes
eerste in ronde 1, de tweede nu iets langer mee bezig geweest, in ronde 1 weer zwanger, helaas MK + curettage bij 10 weken, toen nog een keer gecuretteerd in dec ivm achtergebleven weefsel en toen eindelijk eind januari weer normale cyclus, toen was het de tweede ronde weer raak.
bij ons was het de tweede maand raak. ben na het stoppen met de pil 2x ongesteld geworden,de derde keer was onze uk zich een weg aan het zoeken in mijn lichaam. had zelf niet verwacht/gehoopt dat het zo snel zou gaan hoor.
Bij de 1e gewacht tot we 3 maand gestopt waren met de pil en toen was het gelijk in ronde 1 raak. Bij de 2e niet 3 maand ontpild en toen was het in de 4e maand raak. Allebei de keren wel in 1x raak na 3 maand ontpild te zijn.