Tijdens de 20 weken werd er een afwijking geconstateerd aan een van de niertjes van onze zoon. Inmiddels is hij geboren en heeft hij al diverse onderzoeken in het ziekenhuis gehad. Onze man heeft hydronefrose aan het rechter niertje. Hierdoor is het niertje extreem vergroot en moet hij binnen drie weken geopereerd worden om te voorkomen dat het niertje gaat afsterven. Ik maak me behoorlijk zorgen en zie verschrikkelijk op tegen de opname en de operatie. Eigenlijk ben ik opzoek naar mensen die het zelfde hebben meegemaakt of tips hebben voor de tijd in het ziekenhuis. Onze man is nu bijna 3 weken oud en zal voordat hij 6 weken oud is geopereerd worden. De verwachting is dat hij ongeveer 7 dagen in het ziekenhuis zal liggen waarvan 1 of 2 dagen op de ic.
Mijn zoontje is meteen na de geboorte geopereerd. Hij is 4 jaar geleden geboren met onder andere een open blaas. Mijn zoontje is onder behandeling in het WKZ. Toen hij op de IC lag mochten we wel bij hem,maar s'avonds gewoon naar huis en op de kinderafdeling mocht 1 van ons bij hem blijven slapen s'nachts. Over het algemeen gaan de ziekenhuizen er wel vanuit dat je je kindje zelf verzorgd. Zij zijn er voor het medische stukje en ondersteunen in de verzorging. In het WKZ heb je ook een huiskamer voor de ouders daar ontmoet je ook andere ouders. Als je kindje bijvoorbeeld slaapt. Verder kijk ik televisie of ik lees een boek,tijdschrift. Mijn zoontje wordt in september weer geopereerd. Dit keer ook aan z'n nieren en urineleiders. Voor hem is dit al de zevende operatie 😔 Heel veel sterkte voor jullie