Hoe lang duurde 'het'?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Josie88, 21 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik rekende eigenlijk altijd vanaf het breken van de vliezen (bij Eva) en bij het beginnen van de weeën (Lisa).

Bij Eva: Om 5:45 braken mijn vliezen, rond 11 uur begonnen de weeën en om 18:38 was ze er. Dus zo'n 11 uur Ik had rond 14:30 4 cm, dus dan zou het maar 4 uur zijn.

Bij Lisa: om 3 uur 's nachts had ik de eerste weeën. Om 11:00 is ze geboren. Dus dat is dan 8 uur. Rond 7:30 werd het duidelijk dat het echt was begonnen. Rond 9:00 had ik 5 cm, dus zeg 4 cm om 8:30, dan duurde de bevalling maar 2,5 uur.

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik reken vanaf dat ik weeën kreeg die ook voelbaar waren.
    Mijn man heeft de vk gebeld omdat hij vond dat ik weleens weeën kon hebben (mijn moeder had nml ook alleen harde buiken en menstruatie pijn ipv weeën ) ik vond dat onzin want ik dacht dat ik nog lang geen weeën had. Om 20u vk komen kijken; bijna 4cm maar voelde me nog top. Op haar advies toch naar kraam hotel gegaan rond 23u. Toen vond ik het ook wat ongemakkelijk worden. Ik tel dus vanaf toen. 23u tot 4.08 is 5uurtjes, tel je vanaf 20u dan 8uur. En dan heb ik van die tijd nog 2.5uur geperst!!

3. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Wow, 2,5 uur geperst. :$
    Hier duurde het dan 11 uur (hou het daar dus maar op ;)), maar gelukkig maar 15 minuten geperst.

4. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Vanaf het moment dat mijn vliezen braken ca. 9 uur (daarvoor geen enkele wee gehad)
    Vanaf de serieuze weeën ong. 6,5 uur, waarvan 1,5 uur persen.

Ben benieuwd hoe lang de tweede bevalling gaat duren ;)

5. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Hier heeft de verloskundige in het verslag geschreven hoeveel uur mijn bevallingen geduurd hebben. Ze tellen inderdaad vanaf de weeen om de 4 a 5 minuten komen en deze een minuut aanhouden.

Bij mijn eerste braken om 13.45u smiddags mijn vliezen, maar de echte weeen begonnen om 17.00u. Vanaf toen is mijn vk gaan rekenen dus. Mijn oudste kwam om 1.15u ter wereld, dus de bevalling duurde 8 uurtjes en 15 minuten.

Bij mijn tweede braken mijn vliezen om 1.00u snachts, en de weeen begonnen pas echt om 3.00u scnachts. Om 7.20u is ze geboren. Dus de bevalling duurde hier 4 uurtjes en 20 minuten.

Bij de derde was het gokken op de berekening. Ik verloor de avond er voor om 23u mijn slijmprop, en dag er na in de ochtend had ik wat flauwe buikpijn. Maar dat hield al snel op. Heb toen gewoon mijn dingen gedaan, tot op een gegeven moment mijn vliezen braken om 13.30u. Toen gebeld en vk kwam gelijk langs, en had toen 4 cm ontsluiting. Maar ik kreeg maar geen weeen, wel begonnen de harde buiken om 15.00u, om de zoveel minuten, en ook erg onregelmatig, en daar bleef het bij. Tot ik op een gegeven moment om 16.45u begon te klappertanden, en dit meldde bij de vk. Dit was een teken van de laatste ontsluitingsfase, dus hup naar boven en bleek ik dus 9 cm te hebben, maar de vliezen waren nog niet helemaal gebroken merkte de vk, dus prikte ze die nog even goed door. En gelijk kreeg ik persdrang en mocht ik persen. Om 17.01u is onze zoon toen geboren, en is de vk gaan rekenen vanaf 15.00u smiddags, vanwege de harde buiken die ik om de zoveel minuten kreeg. Dus deze bevalling heeft 2 uurtjes geduurd.

Bij de vierde braken wederom ook weer als eerste mijn vliezen en kreeg gelijk menstruatie krampen om 00.30u snachts. Ik moest op bed blijven liggen want bleek bij de laatste controle dat mijn dochter nog niet helemaal in de bekken was ingedaald. Dus de vk kwam gelijk maar dat bleek inmiddels gebeurd te zijn. Dus ging ze daarna weer naar huis en wij hebben nog wat geprobeerd te slapen. Maar de weeen bleven alleen maar onregelmatig en voelde slechts als alleen menstruatie krampen. Rond half 2 smiddags kwamen de weeen om de 4 minuten maar hielden niet lang aan en voelde nog steeds als menstruatiekrampen. Maar toch maar gebeld want bij mijn derde verliep het dus ook al zo raar. Toen is ze ook gekomen en niet meer weggegaan. Rond 16u voelde ik druk op mijn onderrug bij elke wee en dat waren de laatste cm's, vertelde de vk. Om 16.25u heeft ze gekeken op hoeveel cm ik zat, en dat waren er toen toch maar 6. Doordat mijn meisje zo klein was had ze moeite met zakken, had de vk het idee. Dus ik moest haar vanaf toen zelf omlaag persen, en in 15 minuten perste ik van 6cm naar 10 cm, en kreeg er gelijk persdrang achteraan. Onze dochter is toen in 2 persweeen geboren om 17.38u. Ze hebben met haar bevalling vanaf half 2 smiddags gerekend vanwege de weeen om de 4 minuten. Dus haar bevalling duurde 3 uurtjes.

Bij de eerste heb ik overigens een half uur geperst, Bij de tweede in 2 persweeen, en de derde in 3 persweeen.

Ben benieuwd naar de vijfde bevalling, schijt hem dit keer wel, raar he. Heb het gevoel of ik nu pijn voor vijf krijg of zo.

6. louise88

louise88 Actief lid

19 mei 2013
    354
    13
    18
    Brabant
    Mijn bevalling is begonnen met gebroken vliezen. Vanaf toen (kreeg ook al meteen weeën) heeft het nog bijna 34 uur geduurd.. Hopelijk komt ons meisje iets sneller :)

7. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Ik liep al weken met voorweeën en had dan ook al 5 cm toen ik op controle ging bij de gyn. Als ik reken vanaf het breken van de vliezen bij de tweede 1u29, bij de eerste 16u. Als ik reken vanaf de eerste pijnlijke weeën bij de tweede 1u19, bij de eerste 18u.

8. Lonit27

Lonit27 Actief lid

24 sep 2008
    478
    0
    0
    :) Wat heb ik dan op lopen scheppen de afgelopen weken hihi. Ik rekende namelijk vanaf het moment dat ze 1 cm ontsluiting constateerden. Dat was om 4:45 uur 's ochtends. Om 8:30 uur had ik 10 cm ontsluiting en mocht ik gaan persen. Een kwartier later was mijn zoon er. Dus zo gerekend heb ik er 4 uur over gedaan. Reken ik vanaf de eerste echte wee, dan komen er nog wat uurtjes bij. Ik begon omstreeks 00:30 uur te 'rommelen'. Rond 2:30 uur werd het serieus met regelmatig terugkerende weeen (om de 5 minuten). Vanaf dat moment gerekend duurde het in totaal dus 6 uur en een kwartier.

9. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Mijn bevalling begon met gebroken vliezen vanaf daar geteld met 5uurtjes :)

10. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Een ding weet ik wel, ik zal tegen mensen die nog moeten bevallen zeggen dat ze zich niet te veel moeten vasthouden aan dat ween pas weeën zijn bij regelmaat. Ik had totaal geen regelmaat, maar vanaf dat ik ze voelde was het heftig, maar goed was dam ook al 8 cm ver!!! Geen idee hoe ik die eerste 8 niet gevoeld kan hebben. ;) Totale bevalling was 4 uur... van te voren zou ik daar jaloers op zijn geweest dus mij hoor je niet klagen over hoe zwaar bevallen is :)

11. Patronique01

6 sep 2013
    10
    0
    0
    Gezin, paarden
    Zuid Limburg
    Hier ook geteld vanaf het breken van de vliezen om 4.35uur, om 6.16uur begonnen de weeën en om 9.01uur is ons meisje toen geboren. Half uur pers weeën gehad. Nu nog maar afwachten wat er bijd e tweede straks gaat gebeuren :)

12. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Vanaf het moment dat de vliezen braken 36 uur.

13. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Okee... en hoe is dat bij mij dan

In het ziekenhuis om ingeleid te worden. Medicatie gekregen om bmm te verweken. Van de harde buiken hartslagdalingen bij zoontje, en overgegaan tot keizersnee. Geen wee en ontsluiting misschien net iets meer dan 1 cm....

...of ben ik dan niet bevallen?... ;)

14. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik leg het altijd zo uit:

Mijn vliezen braken om 01:00, de eerste wee was om 02:30 en om 10:30 was de kleine man er. In totaal dus 9,5 uur.

15. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Bij mijn eerste waren mijn vliezen in de ochtend gebroken (verloor maar kleine beetjes steeds)
    Weeën kwamen pas om 23.15 s'avonds. Waren wel meteen goede weeën, en 5.45 is ze geboren.

De tweede keer had ik in de ochtend al wel regelmatige krampjes maar ik vond het nog geen weeën.
    Om een uur of 13.00 vond ik het niet leuk meer, toen de verloskundige om 13.40 kwam had ik 7cm.
    Dusja hoe lang het geduurd heeft? Waarschijnlijk de hele dag, maar voor mij voelde het vanaf een uur of 13.00 dat ik toch wel aan het bevallen was.
    Om 16.05 is ze geboren.

16. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik begon 's morgens om een uur of 11 met een hoge vliesscheur; een beetje vruchtwater en een beetje bloed verloren, maar verder nergens last van. Vlos gebeld; die kwam om half 1 en schreef op mijn zwangerschapskaart "oogt niet in partu". Om half 2 ging ze weg en meteen kreeg ik regelmatige harde buiken die binnen 5 minuten pijnlijk werden. Echte weeen dus. Om half 6 volledige ontsluiting en om 20:43 lag Babymuis in mijn armen.
    Voor mij is mijn bevalling om half 2 begonnen. Niet met het breken van de vliezen want die zijn door de vlos om 7 uur gebroken. :p

17. oxbow

oxbow Niet meer actief

Bij de eerste 12 uur, werd inderdaad gerekend vanaf zo'n 3 a 4 cm ontsluitining, als ik vanaf de eerste wee ga rekenen was het 16 uur.

Bij de tweede 3,5 uur, vanaf het moment dat mijn vliezen werden gebroken 15 minuten.

Bij de derde vanaf het moment dat mijn vliezen gebroken werde kreeg ik serieuze weeen, 2,5 uur.

Bij de vierde werden mijn vliezen gebroken, maar zette niet door. bleef hangen op 3 cm.
    Om 18.00 uur 4 cm en serieuze weeen en om 18.20 een baby op mijn buik.
    Dus vanaf de serieuze weeen was dat 20 minuten.
    Vanaf het breken van mijn vliezen was het 2 uur.

Ben dus heel benieuwd hoe snel deze bevalling gaat.

18. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Ik zie bij velen staan dat gerekend word vanaf de 4 cm,
    Bij de eerste twee weet ik niet meer wanneer ik de 4 cm had, weet wel dat ik bij beide een uur voor de geboorte 5a6 cm had

Bij de derde 1,5 uur voor de geboorte 4 cm ontsluiting

19. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.824
    3.611
    113
    Vanaf de eerste wee tot geboorte duurde bij mij 12 uur. Maar echte pijnlijke weeën heb ik denk ik een uur of 6 gehad, vreselijke verschrikkelijke weeën een uur of 3 ;).

20. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Nog geen 6 uur.
    Vliezen braken, direct weeën. Uur later 5cm en toen naar het zh gegaan

Deel Deze Pagina