Bij m'n dochter braken m'n vliezen spontaan en 3,5 uur later was ze er. Bij mijn zoon zijn m'n vliezen gebroken, omdat hij niet ingedaald was en ze geen risico wilden lopen. Nadat dat gebeurd was, lag hij binnen 1,5 uur op m'n buik.
Tsja, lastig hoor. Voor mezelf reken ik maar vanaf de eerste pijnlijke wee (die van 't soort "hap naar adem-zeg-lelijk-woord-in-je-hoofd" tot de geboorte.
Hier hebben we vanaf het breken van de vliezen gerekend. Dat had het ziekenhuis ook gedaan zag ik in het verslag staan. Duurde 12uur en 3 kwartier ongeveer. Ik had ook nadat mijn vliezen braken binnen 20 minuten de eerste wee en die kwamen gelijk regelmatig.
Ik weet het ook niet precies. Ik heb rond middernacht mijn man wakker gemaakt om te zeggen dat ik toch echt wel regelmatig krampen voelde. Hij vond toen nog dat ik niet moest gaan timen, maar beter kon gaan slapen. Nou... slapen kon ik echt niet meer. Dus ik vertel altijd dat het ongeveer 8 uur is geweest (zoon was 8 uur in de ochtend geboren). Gerekend vanaf middernacht dus. Vk hebben we pas een uur later gebeld, en toen ze kwam had ik 5 cm. Het zal dus wel ongeveer kloppen, wanneer je 1 cm per uur rekent en je begint te tellen va 4 cm. Maar wees eerlijk... Hoe belangrijk is het eigenlijk? Behalve dan voor het vertellen van een mooi verhaal
Het is niet zo dat je bevalling begint met het breken van je vliezen, daar kun je nog uren mee doorlopen zonder weeën en zonder dat je echt aan net bevallen bent.... Het begint bij weeën om de 3/4 min. Die een minuut duren... Het "echte pijnlijke" werk zeg maar..... (Nu snap ik dat sommige mensen zeggen dat ze uren over hun bevalling hebben gedaan....)