Hallo, ik heb een beetje een rare (en misschien stomme) vraag. Ik heb in 2014 een keizersnede gehad, ik heb nu een mooi litteken. Maar als ik deze keer weer met keizersnede moet bevallen, waar snijden ze dan? Ze kunnen het oude litteken toch niet terug open snijden? Komt er dan een snee er vlak boven? Of wordt het dan een verticale vanaf je navel? Dankje!
Ohja? Ik dacht dat littekenweefsel niet goed kon genezen omdat dat in principe dood weefsel is... Dus dat ze daarom geen 2 keer op dezelfde plaats konden snijden. Bedankt voor het antwoord!
Bij mij hebben ze het eerste litteken eruit gesneden. De wond die ik nu heb is daardoor wel groter, maar het ziet er wel weer super netjes uit!
Ohja, dat lijkt me dan inderdaad logisch, fijn dat het er terug netjes uitziet! Bedankt voor je reactie!
Hier ook gewoon de oude wond en het litteken eruit gesneden. Helaas niet zo mooi als de eerste keer. Hopelijk wordt het deze keer wel mooi!!
Hier 4 keer op dezelfde plek ingesneden en het ziet er echt mooi uit...van buiten dan, want de binnenkant zit vol verklevingen.
Hier 3 keer een keizersnede gehad en het litteken is iets breder geworden, maar nog steeds heel netjes.
Bij mijn tweede keizersnede zagen ze m'n eerste litteken blijkbaar niet goed waardoor ze de tweede net boven de eerste hebben gezet, deze is ook iets minder mooi geheeld. Tsja, het is niet anders. Littekenweefsel is overigens niet dood, anders zou het niet aan elkaar groeien
Hier ook gewoon over de eerste snee. Littekenweefsel is gelukkig niet dood hoor. Dan was het niet dichtbegroeid de eerste keer.
Hier ook gewoon op de oude plek, ze waren wel wat langer bezig met het wegsnijden van litteken weefsel tijdens de keizersnede zelf. Maar het ziet er nu weer heel netjes uit.