Ik vroeg mij dit af omdat het bij mij dus heel snel ging. Soms lees ik wel eens dat een bevalling Wel 24 uur kan duren en ik vraag mij af wat er dan precies 24 uur duurt? Is dat dan vanaf de eerste krampjes, of echt vanaf de eerste weeën? En wat duurt er dan het langst en hoe zien die weeën er dan uit? Ben gewoon nieuwsgierig! Zelf wilde ik ook heel graag in bad bevallen, maar ik moest gelijk persen dus kon niet meer. Op welk moment gingen jullie naar het ziekenhuis en welk moment in bad? Hier zag het er zo uit: 9 uur wakker met heel licht menstruatie gevoel, totaal geen idee dat bevalling eraan kwam, dacht dat het nog wel een week kon duren 18 uur leek dat menstruatie gevoel (totaal niet pijnlijk) wel elke 5 minuten te komen en 1 minuut te duren. 21:20 verloskundige kwam omdat we toch ff gerust de nacht in wilde (dacht zelf dat ze echt voor niks kwam maar wilde toch die zekerheid). Had ik ineens al 3/4 cm ontsluiting 22:15 weeenstorm. Dacht echt dat ik in de hel beland was. Verloskundige gebeld dat ik iets voelde duwen van onder en ze NU moest komen. 22:50 was ze er en zat ik op 9 cm. Toen snel naar bevalcentrum om de hoek gegaan (wilde echt niet met een eerste thuis bevallen) 23:30 begonnen met persen. 00:21 S geboren In verslag van verloskundige las ik 'actieve fase tot geboorte in 2 uur'. Ik neem dan aan dat ze bedoelt dat ik binnen 2 uur bevallen ben,al weet ik niet zo goed wat ze dan onder het begin verstaan. Wat verstaan anderen onder begin van bevalling?
22 uur in totaal. Begin weeen tot geboorte. Dit doordat onze zoon een sterrenkijker was. Dus heftige weeen maar slechte ontsluiting. Met 7 cm persweeen die ik 4 uur moest wegpuffen (HEL). Alles zonder pijnstillers. Uiteindelijk geboren met vacuümpomp. Erg traumatische bevalling dus en lang herstel. Gelukkig deed de baby het heel goed. Nu weer zwanger. De bevalling is nog ver weg maar ik denk er wel heel soms aan. Nouja…erger kan het niet worden. Als de kleine dan maar goed ligt.
Even kort mijn eigen eerste bevalling: Om half 3 's nachts merkte ik wat gerommel en kreeg daardoor het vermoeden dat er weleens wat kon gaan gebeuren in de komende uren (39+6, dus kon ook prima). Nou, om 03:10 uur braken spontaan mijn vliezen en gelijk daarna begonnen m'n weeën al (regelmatig, om de 4 min ongeveer) Om 06:30 uur heeft mijn man de verloskundige gebeld, die was er om 07:00 en na een check rond 07:30 uur bleek ik toen al 6cm ontsluiting te hebben. Op naar het ziekenhuis Om 08:30 uur zat ik in het ziekenhuis in het bevalbad behoorlijk pittige weeën op te vangen en om 09:00 uur zat ik in de transitiefase naar persweeën. 09:15 volledige persweeën en ff ruim een uur later (10:21 uur) is mijn zoontje geboren Alles bij elkaar dus in 7 uurtjes bevallen! Als antwoord op je laatste vraag: Volgens mij bedoelen ze met de 'actieve fase tot aan de bevalling' het moment dat je de 5cm ontsluiting bent gepasseerd
Ik heb in mijn bevallingen een gem ontsluitingsfase gehad van respectievelijk 11, 4 en 5 uur. Het persen duurde bij de eerste 52 min, bij de tweede 26 min en bij nummer 3 duurde dit 13 min. Ik ben heel benieuwd naar nr 4
Is de actieve fase niet gewoon de persfase? Ik weet het eigenlijk niet. Ik weet wel dat ik bij de eerste op een gegeven moment wel volledige ontsluiting had, maar nog een uur moest wachten op persdrang. Ik mocht een beetje passief meepersen..
1e: 's ochtends rond 8 uur begonnen met weeën en hoge vliesscheur en ze is 's nachts om 01:45 geboren. Ruim een uur geperst en uiteindelijk een vacuümpomp aan te pas gekomen. 2e: Inleiding, vanaf het breken van de vliezen rond 09:00 uur 's ochtends duurde deze bevalling nog geen 4,5 uur. Ze is om 13:20 geboren waarvan 5 hele minuten geperst.
Vanaf de eerste regelmatige wee. In jouw geval zou ik zeggen dat je bevalling om 18u begon en dus +/- 6 uur duurde. De bevalling heeft verschillende fases, de actieve fase is - gok ik - de ontsluitingsweeen. Dus vanaf 4 à 5 cm. Ik denk dat je tijdens de ontsluitingsfase in een weeenstorm kwam en daardoor al binnen 2 uur naar volledige ontsluiting ging. Echt heftig trouwens! (Geen ervaring, maar ik kan het me zo voorstellen) Hier duurde de bevallingen (dus vanaf de eerste regelmatige wee) 28 uur , 9 uur en 9 uur.
Mijn bevalling duurde 42 uur, geteld vanaf de weeën die zich kort op elkaar opvolgen tot de geboorte. En ik was die 42 uur ook echt vol weeën aan het wegpuffen. Het persen echter duurde maar 25 min.
Bij mijn dochter: duurde de totale bevalling 7 uurtjes, waarvan 50 min geperst. Bij zoon was ik ingeleid, staat alles netjes op papier en duurde de ontsluitingsfase 1:04 uur en 25 min geperst. Super snel dus
1630 eerste kramp 1730 om de 10 min kramp 1830 regelmatig krampen (douche) 1915 regelmatige pijnlijke krampen (verloskundige gebeld 1930) 2000 verloskundige aanwezig, mag al persen 2015 stoppen met persen, wachten op ambulance 2132 geboren met 1 tractie van de vacuümpomp in het ziekenhuis Dus... vanaf het begin 6 uur, vanaf pijn 3.5 uur xD... alleen misschien was ik wel langer bezig geweest met persen dan het uur dat ik niks mocht doen. Geen idee...
Eerst: 6.30 u. eerste kramp gevoeld, 9.30 u. braken m'n vliezen. 10.53 u. kon ik persen 11.04 geboren. Tweede: 12-10 8.30 u. hoge scheur in vliezen.kwamen geen weeën. 13-10 18.00 u. bevalling wordt kunstmatig opgewekt. 21.32 u. mag ik persen 21.36 u. geboren. Derde: 28-08 6.30 u. breken vliezen hoog, kwamen niet meteen weeën. 16. 30 u. worden vliezen onder ook gebroken. 18.30 u. komen regelmatige weeën 29-08: 00.05 u. mag ik persen 00.07 u. geboren.
Ballon katheter 8 uur 29 mei. 2/3cm ontsluiting en vliezen doorgeprikt 8.15 uur volgende dag, weeopwekkers, 4 cm om 17 uur: volgens arts begon toen de bevalling officieel. 17.45 uur nog steeds 4cm, om 18.15 uur 10cm. Om 18.35 uur mocht ik persen (tussen 18.15 en het moment start persen moest ik terug van voorkamer OK naar verloskamer). Om 19.01 is onze zoon geboren.
1e: 38+0, bevalling duurde 3u50min (waarvan 10min persen) 2e: 37+6, bevalling duurde 47min (waarvan 3min persen) 3e: 37+5, bevalling duurde 1u22min (waarvan 5min persen, sterrenkijker). Ik ben alle drie de keren ingeleid en tel vanaf de eerste wee. De weeën kwamen bij de 2e en 3e vrijwel direct na het breken van de vliezen op gang. Mijn eerste bevalling was één gruwelijke weeënstorm, de tweede en derde bevalling waren eigenlijk best relaxed, ondanks de snelheid.
Nee, voor zover ik weet vanaf het moment dat het duidelijk een doorzettende bevalling is. Ik meen ook vanaf een Xcm? 5? Misschien kan @Muisje2016 als verloskundige deze vraag beantwoorden
Mijn eerste bevalling duurde 14u. Ingeleid bij 42+2, door middel van ballon katheter en infuus. Bevallen met ruggeprik, vacuümpomp, tang en totaal reptuur. Dochter lag met de schouder voor de uitgang, en was groot 56 cm en 4280 gram 2e bevalling ingeleid bij 38,6 duurde 5u slechts 3 x geperst. en de 3e bevalling kan ik jullie over 2 maanden vertellen
Ik ben zelf vooral heel benieuwd nu met nummer 4 of ik ook maar een paar persweeën nodig heb. Hoewel ik bij de derde maar 13 min heb geperst en hij eruit werd gelanceerd, heb ik niet het idee dat hij er echt in 3x persen was. Maargoed snel was hij er wel. Ik ben zo enorm benieuwd naar ons meisje!
1e kindje: 38.5 weken. Duurde totaal 17 uur. Bij stimulatie gehad en vanaf toen ging het snel. 15 min geperst. (Deze bevalling kan ik me niet zo goed herinneren.) 2e kindje: 40 weken. Pijnlijke weeën vanaf 15 u. 17.35 geboren na 4 min persen 3e kindje: 38 weken. Hoogvliesscheur in de ochtend rond 10 uur. Weeën begonnen pas snachts rond half 4. Werden pijnlijk vanaf half 5, net in het geboortehuis om 04.45 met 3 cm en om 05.10 baby geboren. 4e kindje: vliezen gebroken om 2 uur in de nacht met 37.2. Ik ben 37.4 ingeleid doormiddel van een infuus (daarvoor al een veter maar die deed niks) 11.30 begonnen de pijnlijke weeën en meteen persdrang, helaas pas 3 cm ontsluiting. Om 12.50 6 cm ontsluiting en 13.02 baby geboren. Ben heel benieuwd naar de 5e
Eerste 42+4 begonnen de weeën. Onregelmatig maar wel 1 min. Naar het zh, 1 cm ontsluiting en terug naar huis gestuurd. Nacht zeer slecht geslapen weeën hielden aan maar nog steeds onregelmatig. 42+5 bij controle zh nog steeds 1 cm ontsluiting, weer terug naar huis, s'avonds terugkomen voor controle. Bij controle 2 cm ontsluiting en weer naar huis. 42+6 weer naar het zh , nog steeds 2 cm ontsluiting onregelmatige weeën, weer naar huis dit maal met een slaaptablet. Thuis tablet ingenomen maar niet kunnen slapen weeën werden regelmatig en verloor de slijmprop. Om 14 uur terug naar het zh, gyn bedrijgt hem te scalperen als hij me weer naar huis zou sturen. Toen 4 cm ontsluiting en ik mocht blijven. 43 4 uur s'morgens eindelijk 10 cm ontsluiting en ik.mocht persen. Na 2,5 uur persen is er een spoed keizersnee uitgevoerd en om 7 uur was ons kind er. De tweede, hele zwangerschap goed gelegen om bij 38 weken overdwars te gaan liggen en weigerde te draaien. Met 39+2 een geplande keizersnee gehad.
Ontzettend, gyn zei vanaf eind week 41 steeds , maak je niet druk er is er nog nooit 1 langer blijven zitten dan 42 weken. Dat was dus tot ik er was. Werd wel goed in de gaten gehouden hoor, om de dag bloeddruk, urine en echo. Maar men wat was dat zwaar. Bij nr 2 wilden ze ook afwachten , ik was stiekem heel blij dat ze overdwars is gaan liggen en het zo een geplande keizersnee werd. Nadeel alleen dat ze nog steeds vaak dwars ligt