Donderdagnacht 01:00 gebroken vliezen, maar de weeën kwamen niet op gang. Zaterdagochtend 06:00 tabletten voor inleiding (ivm langdurig gebroken vliezen). Deze tabletten 2x gehad op zaterdag en ook op zondag 2x gehad. Ontsluiting bleef maar hangen op 4cm. Uiteindelijk zondagavond 23:56 geboren middels een spoedkeizersnede. De bevalling duurde dus best lang hier....
Met 40+2 om 10.30 vliezen gebroken (inleiding), weeën kwamen vanaf 11.00 vanzelf op gang. Rond 18.30 kon ik gaan persen en om 19.03 is hij geboren (met een knip, want de persweeën vielen weg dus dat wilde niet zo). Dus 8,5 uur van begin tot eind.
1e met 41 weken. Vanaf serieuse weeën/bezoek van de verloskundige 1 cm ontsluiting heeft het bij elkaar 18 uur geduurd waarvan de laatste 1.5 uur persen. Was the hell. De 2e met 39 weken na strippen. 6 uur later begonnen de weeën iets. Vanaf dat het pijnlijker werd heeft het 2 uur geduurd waarvan 10 min persen.
De eerste twee bevallingen duurden 6 uur. De derde was een inleiding en daarbij kreeg ik fases van weeën en dan weer uren niets, dus geen idee hoe lang het "actief" was in totaal, maar ik denk ook om en nabij die 6 uur. Persfase bij de eerste een dik uur en bij de tweede en derde 5 minuten; die waren er letterlijk na 2 persweeën
In totaal 48 uur. Dinsdag half 10 gemeld in ziekenhuis met veel harde buiken en behoorlijke rugpijn. Deze ochtend 9.37 geboren
1e om 21u kreeg ik krampjes. 0:00 waren ze regelmatig om de 3 min. 10;25 is ze geboren. 2e werd ik 1:30 wakker meteen in een weeenstorm, 2:45 was ze er. 3e 14:45 gestript, 15:00 begonnen de weeen ( die bleven ook achter elkaar komen), 15:45 was hij er.
Bij de eerste dacht ik eerst buikgriep te hebben. Dat begon namelijk net overgeven en diarree. Tot mijn vliezen braken en ik meteen regelmatige weeen kreeg. Dat startte om 2uur en om 10 uur in de ochtend werd ze geboren. (Zonder persweeen zelfs) De tweede begon het meteen met regelmatige weeen rond 2 a 3uur en ook zij is rond 10 uur geboren. Maar lijf doet blijkbaar niet aan voorweeen of ander gerommel. Dus het begon 2x totaal onverwachts. Alhoewel ik bij de tweede zeker wist dat ze op een bepaalde dag geboren zou worden.
1e kindje: vanaf de eerste wee 12u. 10 min persen 2e kindje vanaf de eerste wee 2u 40min. 7min persen 3e kindje vanaf de eerste wee 1u 15min. 3 min persen
Eerste: ingeleid totaal 9,5 uur. Weeenstorm, persweeen vanaf 4 cm.. ze was een sterrenkijker. Na 1,5 uur persen (dreigen met keizersnede en daarna met vacuümpomp, die gelukkig niet nodig waren) met een knip geboren. tweede: ingeleid totaal 3 uur. Van 6 cm na bevallen in 10 min. Niet hoeven persen omdat mijn lichaam het volledig overnam... De verloskundige van het zh moest er ook even van bijkomen.
Mijn inleidingen duurde: 7:09 uur - 45 min persen 4:09 uur - 9 min persen 4:14 uur - 3 min persen mijn spontane bevalling (me 4) 2:15 uur De bevalling was 1:15 uur na de eerste regelmatige weeen er. Binnen 15 min zag ik in de auto. 40 min later waren we in het ziekenhuis. 10 min op de verloskamer en ze was er ik mocht gelijk gaan persen toen ik op het bed zat. Ik liep al wel 36 uur met gebroken vliezen.
4u11 met zes minuten persen 24min met een minuutje persen 57min met twee minuutjes persen 1u27 met drie minuutjes persen 1u15 (vrijwel zonder weeën) 1x persen Ong. een uurtje met 2x persen
Wel een tijdje lichte weeen, maar ik reken vanaf het breken van mn vliezen en dus flinke weeën: 26 uur - persen weet ik niet precies. Hopelijk gaat deze sneller
De eerste gebroken vliezen zonder weeen. 3 dagen moeten wachten want het zou wel vanzelf op gang komen binnen 72 uur zei de gyn. Dat gebeurde niet. Op de 4e dag ingeleid met infuus. Om 8 uur hing het infuus erin. Pas vanaf 16 uur de eerste lichte weeen. Waarbij ik nog gewoon tv kon kijken en een puzzel kon maken. Vanaf 19 weeenstorm tot 20 uur. Om 19 uur had ik 2 cm en iets over 20 uur 10cm. Ik vond het echt een hel. Na 26 min persen geboren. Nr 2: inleiding ivm bijna 42 weken. Was al gestript niks hielp. Om 10 uur aan infuus. Rond 14 uur eerste lichte weeen. Rond 16 uur weeenstorm ongeveer een uur. Zelfde verhaal en na 3 min persen geboren. Ben heel benieuwd naar deze bevalling!! Is er een kans zonder inleiden?!!
2x 10 uur over gedaan. Geteld vanaf breken vliezen. Persen duurde 1e maar 10 minuten, 2e in 8 minuten en ja ik scheurde afschuwelijk uit 2x, kids hebben grote hoofden. Elke keer heb ik een nieuw onderkantje gekregen zeg ik altijd
39+0 om 00:30 braken mijn vliezen, maar omdat ze nog niet was ingedaald moest ik naar het ziekenhuis. Daar begonnen na 4 uur lichte weeën. Dik 48 uur later 39+2 om 00:49 is ze dan eindelijk geboren mbv een vacuümpomp. In de tussentijd alle mogelijke pijnstilling gehad en uiteindelijk een ruggenprik omdat ik het niet meer trok.
Ik had meteen vanaf het begin regelmatige weeën om de 3 minuten, maar ze deden niet zoveel qua ontsluiting. Als ik vanaf dan reken, duurde de bevalling 17 uur, waarvan bijna 2 uur persen. Als ik reken vanaf dat ik daadwerkelijk meer ontsluiting kreeg, duurde het 3 uur in totaal. Heerlijk zo'n weeënstorm waarin je in een uur van 3 naar 10 cm gaat
Ballonnetje 22.30uur. Uur later weeen. In de ochtend moeten wachten tot ze om 11 de vliezen braken. Meteen weeenstorm. 15.41 is M geboren na 8 min persen. Was met 37+6 en geen weeopwekkers nodig gehad. Was geen fijne bevalling en geen enkele verdoving sloeg aan. Dus de volgende mag gerust langer duren...
1e vanaf gebroken vliezen 26 uur, vanaf de eerste rommel 12 uur en ik heb 8,5 uur in bad gezeten. ik was thuis en had veel cbd olie genomen dus ik zat heerlijk te ontspannen in mijn bubbel persen duurde wel langig omdat ik wat slapjes was haha maar door op te staan kwam ze dan met één goede wee in mijn armen…wow prachtig was het! Bij de tweede wilde ik vooral dat het sneller zou gaan. Dus niks geen bad en veel zwaartekracht. 4 uur vanaf de eerste wee, 3 uur vanaf dat ik uit bed moest en de weeen echt moest opvangen en 15 minuten persen. Ik heb geen idee van centimeters want bij beide zwangerschappen geen inwendige onderzoeken gehad. Ik vraag me wel af hoe je een perswee wegzucht dat kan toch niet . Alsof deze drang “te vroeg” kan komen. Ik heb heus gevoeld dat ik niet als een wilde moet drukken bij de eerste persdrang en dat soms zuchten beter is want maximale rek maar echt dat is toch niet uit te houden….??