Inwendig onderzoek

Discussie in 'De bevalling' gestart door Emmaatje, 23 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmaatje

Emmaatje Actief lid

12 jul 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    Goeiemorgen allemaal,

Vandaag ben ik 39 weken zwanger en gister heeft de gyn een inwendig onderzoek gedaan om te kijken of er al iets gaande is. Er was nog geen ontsluiting, maar de bmm was wel al week. Hij zei dat het onderzoek op zich wel zou kunnen "prikkelen" maar kon mij uiteraard, zonder ontsluiting nog niet strippen.

Nu ben ik benieuwd naar meiden met dezelfde ervaring, maar bij wie het dus wel iets op gang heeft gebracht!

Ik had gisteravond wel meer buikpijn dan anders, krampen en een paar echt pijnlijke harde buiken. Mijn afscheiding was lichtelijk bruin, maar dat lijkt me een logisch gevolg van zijn gewroet :oops:

Verder een heerlijke nacht gehad, goed geslapen en weer weeloos wakker geworden :rolleyes:

Iemand een opbeurende ervaring voor me?

Liefs Emma

2. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Hmm nou bij mij heeft de verloskundige dat onderzoek vlak voor de 42 weken gedaan en geprobeerd te strippen wat niet werkte, ik had absoluut nog geen ontsluiting het was wel week, daarna kwam ik 2 dagen later bij de gyn en die deed inwendig onderzoek toen had ik al 1,5 cm dus het had wel enigszins geholpen. Hij was er ook van overtuigd dat het dat weekend nog vanzelf zou komen, maar das niet meer gebeurd, maar met ontsluiting was de inleiding met 42 weken en 2 dagen wel makkelijker..

Ik hoop ook eigenlijk dat de vk dit keer eens eerder wil kijken of ze me kan strippen, bijv bij 41 weken al en dan na een halve week nog een keer als ik dan wel ontsluiting heb lukt het misschien wel en komt ie misschien dit keer wel vanzelf (hoop ik)

3. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik heb ook een inwendig onderzoek gehad, die avond verloor ik een beetje bloed..
    De volgende dag ook, met veel slijm erbij..
    Dag erna was het rustig en toen de volgende ochtend waren mijn vliezen gebroken!
    Bij mij heeft het wel iets in gang gezet.

Wist ik van te voren ook niet, maar was wel blij dat het gebeurde!

Groetjes Kalush

4. Emmaatje

Emmaatje Actief lid

12 jul 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    Bedankt voor jullie reacties, tis toch afwachten allemaal hè ;)

Soms denk ik wel es dat er zoveel mee bezig zijn de boel misschien ook wel tegenhoudt, hahaha, dan kom tie er noooooooit uit!

Deel Deze Pagina