Hoe lang duurde jullie bevalling?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door 894hi, 21 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    O Dyon is een dag voor de uitgerekende datum geboren!

2. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.541
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    42 weken en duurde 3 uur.

3. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Van de eerste kleine krampjes totdat hij geboren is iets minder dan 4,5 uur. Ik ben met 40,4 weken bevallen.
    Ik hoop snel te weten hoe lang de tweede bevalling duurt!

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    00:00u start weeën
    05.20u vliezen gebroken
    08:30u in het zh aangekomen 4cm ontsluiting
    20:08u bevallen dmv keizersnede

in totaal zo'n 18 uur
    ben trouwens met 42 weken en 1 dag bevallen ;)

5. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Om je vragen maar even te beantwoorden;

Ik ben bevallen met ruim 37 weken, ik ben lekker thuis in mijn eigen bed bevallen.
    Bij mij klopt die 10 uur wel aardig, alleen voor mn gevoel heeft het maar 2 uurtjes geduurd, want die andere uren hadden net zo goed voorweeën kunnen zijn voor mn gevoel :)

Om 19:00 de avond ervoor was ik klaar met de voortuin toen ik wat krampen voelde. Vond het wel grappig dat ik net de voortuin af had, maar ik moest verder nog zoooveel doen, dus nee het kon nog niet beginnen :) Ik ben nog boodschappen gaan doen (een wee bij de kassa gehad, was wel grappig).
    Die avond nog een paar uur kunnen slapen, maar toch voelde ik nu echt wel wat aankomen, niet qua pijn, maar een soort voorgevoel, dus mn ouders+broer+zus gebeld dat het misschien wel begonnen was, maar ja, misschien was het loos alarm zei ik er nog bij.

Rond een uur of 5:00 die nacht werd ik er wel echt wakker en onrustig van, het waren nu aardige krampen, maar er zat nog 5-6 minuten tussen, dus ik vond het goed te doen.

Om 7:00 VK gebeld, omdat ik twijfelde of mn vliezen waren gebroken onder de douche, en of dit nou al echt was of gewoon voorwerk.
    Ze zou wel even komen kijken, rond 8:00 was ze er.
    Rond 8:00 begonnen ze ook wel vervelend te worden, moest ze een beetje weg gaan puffen, maar nog steeds 5 min. pauze tussendoor.
    We praatten nog wat en we dachten dat het nog niets was, maar om 9:00 wilde ze wel even kijken of ik misschien al wat ontsluiting had. Dan zou ze later terugkomen want er was nog iemand aan het bevallen... Nou ik ging dus voor... Ik had toen al 8/9 cm!! :) Rond half 10 vliezen gebroken, daarna was het even doorbijten omdat er een randje was ontstaan aan mn baarmoedermond wat tijdens weeeën weggemasseerd moest worden. Rond half 11 had ik volledige ontsluiting, alleen geen goeie persweeën, op eigen kracht doorgegaan en om 10:57 ben ik bevallen. Zonder scheuren, knippen en hechtingen.

Wat mij heeel goed heeft geholpen is uitgaan van het ergste, uitgaan van minstens 24 uur flinke weeën (wat zijn 24 uur op een mensenleven dacht ik nog) en zelfs om half 11 dacht ik nog úren door te moeten gaan en ik was dan ook heel verbaasd toen om 10:57 Jayro op mn buik lag :)

6. ynnel1

ynnel1 Actief lid

27 mei 2008
    251
    0
    0
    Kapster
    Bij mij geteld vanaf de eerste wee tot het moment dat ze er eindelijk was, 38 uur!!!!! (na anderhalf uur persen met vacuum gehaalt maar mijn ochter woog ook 9 pond!!!!!)
    Maar zoals ik al eerder heb gelezen hier, ik ben het alweer bijna vergeten...
    En zelf met zo'n heftige bevalling was ik binnen een week voor het eerst alweer even buiten!!!!!! Don't worry het komt hoe dan ook....

7. anja 29

anja 29 Actief lid

11 okt 2006
    400
    0
    0
    22 uur rug weeen bah erg lang de eerste

8. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    ha ik was met 41 wkn ingeleid en met 41 wkn en1 dag is jason geboren.

7.oo ziekenhuis
    ochtend ctg, gel, vliezen spontaaan gebroken.
    na middag toch maar infuus want weeen waren niet sterk genoeg(vonden hun)
    17.30 nog in bad gezeten
    18.00 ruggeprik
    opgegeven moment weeen en rugweeen(en die doen gewoon echt pijn)
    laat avond en nacht ging t gewoon niet meer en opgegeven moment toch op 10 cm maar geen persweeen en ruim een uur geprobeerd maar ging niet dus toch nog keizersnee en is om 6.35 geboren. volgende keer wacht ik neit lang meer met ruggeprik als ik zo kan en mag bevallen. hij woog 4370 en 53 cm

nou lag jason net niet ingedaald maar had ook groot hoofd en ze zei op kraamafdeling dat hij nooit vaginaal geboren kon worden dus mij beebje 2 weer veel echo s. succes

9. randi

randi Niet meer actief

voorweeën 2 uur ( ben ingeleid), persweeën niet gehad, geboorte van mijn 2 meiden 7 min met 2 min tussen elk ,op natuurlijke wijze .met andere woorden: het heeft echt wel enkele dagen geduurd eer ik goed besefte dat ik mama was geworden

10. Bij mijn oudste ben ik ingeleid (zh dus) met 37/1 en dat duurde 3,5 uur
    Bij de jongste ben ik thuis bevallen met 40/3 en dat duurde 2,5 uur

11. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ik ben met 38w2d bevallen. Mijn vliezen braken op 31 mei 01:10 uur en ik ben op 1 juni om 03:50 bevallen. Had dus langer dan 24 uur gebroken vliezen en ik was meteen al in het ziekenhuis. De gyn wou niet toucheren ivm infectiegevaar dus gingen ze wachten totdat het zelf op gang kwam. Ik had de hele dag door weeën, maar de ctg gaf niks aan :( Totdat ik het niet meer kon, kwamen ze me toucheren en bleek dat ik al 9 cm ontsluiting had. Dus ik was klaar om te bevallen. Hadden ze totaal niet verwacht, ze waren van plan om mij dus de volgende ochtend in te leiden. En totale bevalling duurde 30 minuten incl. nageboorte.

12. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

#32 Polletjepiek, 22 jun 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jun 2009
    's Nachts om ± 1:00u had ik de eerste weeën. Om ± 4.30u had ik ca 4-5 cm ontsluiting(was netjes voor een 1e zei vk), om 8.00u had ik ca. 8 cm ontsluiting(ook nog steeds netjes), om 10.00 uur nog steeds 8 cm ontsluiting(niet netjes, overgedragen aan z-huis) om 12.00 uur nog steeds 8 cm ontsluiting(helemaal niet netjes) en is besloten om een sectio te doen. Om 12.52 uur 's middags is ons meisje middels sectio ter wereld gekomen.

O, ja om 4.25 uur braken m'n vliezen thuis vlak voor vk er was.

13. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ik was ingeleid en de bevalling heeft 3u45 geduurd.
    En dit was mijn eerste kindje!

14. Delilah

Delilah Niet meer actief

Om 20.45 uur braken mijn vliezen om 00.00 uur had ik weeen en om een uur 6 volledige ontsluiting. Om 09.39 was mijn zoon er uiteindelijk. De ontsluiting dus best snel alleen duurde het erg lang voor hij eruit was.

Ik vond overigens dat de tijd vloog! Toen ik uiteindelijk 'smorgens met volledige ontsluiting naar het ziekenhuis moest had ik niet eens door dat het al 'smogens was!

15. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Rond 8.15 wakker geworden met vreemde onderrug pijn en drukkend gevoel bij me schaamstreek.
    Precies 10.00 braken me vliezen..10.10 waren we in het ziekenhuis en had ik al 4 cm ontsluiting.
    Tegen 12.00 6 cm ontsluiting en 14.45 9cm met persdrang maar mocht niet persen omdat me kleine boef vast zat tegen me rechterbekken en de laatste cm niet wilde !
    16.55 is hij geboren door middel van vaciumpomp.
    7 uurtjes over gedaan dus :)
    Oh ja was 39, 4 weken zwanger

16. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    ben met 37 wk na 20 uur bevallen. Halverwege naar het ziekenhuis gegaan, 1,5 uur persen en uiteindelijk een tangverlossing gehad.

De tij vliegt echt voorbij, je hebt niet eens door dat het zolang geduurd heeft.

Succes met de bevalling.

Ps sla wat dextro energie tabletten in, die geven je wat extra energie en die kan je goed gebruiken!

17. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ben bevallen bij 39+5.
    Bevalling duurde 3,5 uur vanaf het spontaan breken vd vliezen.

Qua tijd ging het ongeveer zo:
    06.20 uur vliezen breken
    07.20 uur nog weinig gerommel, ben maar gaan douchen
    07.40 uur mega weeenstorm (rug)
    08.30 uur volledige ontsluiting
    08.37 uur persen
    09.52 uur Thije geboren

Ging voor mij allemaal veels te snel, was best in paniek.
    Ben trouwens thuis bevallen.

18. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Mijn bevalling: ik vond het gemakkelijk. Voelde echt een oerkracht in me opkomen, en ik was ineens helemaal niet meer bang dat het niet goed zou gaan. Ik dacht wel: ik kan het maar 1 keer goed doen om de baby een goede start mee te geven. Daarom heb ik heel goed geluisterd naar wat er tegen me gezegd werd, hoe ik moest puffen enzo (cursus gemist)
    Om 03.45 braken de vliezen en om 5.54 is ie geboren, de placenta was er vijf minuten later uit.

bevallen met 29 weken 0 dagen, kindje lag volledig in stuit, maar ik heb gevraagd wat beter was een keizersnee of een natuurlijke bevalling, het is dus een natuurlijke bevalling geweest, met aan het eind een knip. Dat voelde ik helemaal niet. Het herstellen van de knip voelde ik wel een paar dagen maar ik kon al wel meteen kleine stukjes lopen na de bevalling.
    in het ziekenhuis UMCG, lag daar op paar dagen opgenomen nadat ik een beetje bloed verloren had. Ik wilde eigenlijk thuis bevallen, maar ja dan wel na 37 weken;) he?
    Heel veel succes met de bevalling alvast, en geniet nog van de zwangerschap deze dagen, groetjes

19. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Hoi,
    Ook hier een "makkelijke" bevalling. Mischa is 7 weken te vroeg geboren. Mijn vliezen braken spontaan tijdens een controle in het ziekenhuis (vanwege dreigende pre-eclampsie, die achteraf niet dreigend was maar gewoon een feit) en ik kon dus meteen aan de overkant van de gang in een bed gaan liggen. 14 uur nadat mijn vliezen braken ben ik bevallen, ondanks dat ze me helemaal vol met weeenremmers hebben gestopt. Van de 3 longenrijpende injecties heb ik er maar 1 kunnen krijgen. De bevalling heeft voor mijn gevoel maar een paar uurtjes geduurd. Waarschijnlijk deels doordat ik heel erg suf was van de magnesiumsulfaat, wat ik per infuus kreeg. Tot 5 uur voor de bevalling ben ik alleen geweest. Mijn vriend en ouders gingen naar huis om te slapen en dat moest ik ook maar doen van de zusters... Dat lukt dus niet als je iedere 3 minuten ween hebt! Ik ben pas bij 7 cm ontsluiting voor het eerst getoucheerd (omdat ze eigenlijk wilden dat de baby nog zeker 2 dagen binnen bleef) dus ik heb niet echt een idee van hoe lang alles echt geduurd heeft, maar uiteindelijk is na 4 keer persen (8 minuten) Micha geboren.

20. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

van welk moment reken je de bevalling dan? van vliezen breken tot de geboorte of van het moment dat je weeen krijgt totdat de placenta geboren is of nog weer anders?

Deel Deze Pagina