Op het verslag van mijn bevalling wordt het gerekend vanaf het breken van de vliezen... Maar ik ben dus niet getoucheerd of wat dan ook, dus heb verder geen flauw idee gehad hoe ver ik was tot ik 7 cm ontsluiting had. Mijn weeen begonnen een klein half uurtje na het breken van de vliezen met hele flauwe krampen en om na een uur of vijf (?) werden ze wat steviger. De placenta heb ik niet meegerekend, die kwam een kwartiertje nadat Mischa geboren was.
bevallen met 36.6 wkn had al tijdje daarvoor weeen gehad en had 4 cm ontsluiting op de dag dat ik ging bevallen (door voorweeen enzo) na dat mn vliezen gebroken waren heeft het een uurtje geduurd voordat mijn ventje erwas incl 21 min persen. ben in het zh bevallen en alles zonder pijnstilling!
S'morgens om 6 uur wakker geworden met rugpijn. Gehele dag last van rugpijn gehad , heb wel vaker rugpijn gehad dus had niet het idee dat ik ging bevallen. Om 16.30 smiddags had ik het idee dat ik weeen had en heb de verloskundige maar gebeld. 17.30 was de verloskundige er en bleek ik al 6 cm ontsluiting te hebben. 19.00 was ik in het ziekenhuis met 9 cm ontsluiting en vliezen moesten nog gebroken worden. 20.08 is Nigel geboren en 3 min later de placenta. Dus vanaf de eerste echte (pijnlijke) weeen heb ik er maar 4 uur over gedaan.
Bevallen na precies 39 wk (vliezen om 19.30 spontaan gebroken) Om 21.45 begonnen de weeen Om 23.30 4 cm ontsluiting Om 00.10 volledige ontsluiting vanaf toen wachten en wachten tot de vk klaar was met spullen klaar zetten enz,, Om 00.34 actief persen Om 00.38 Liam geboren,, Vanaf de eerste wee; 3 uur Persen; 4 min Liefs
Ze rekenen vanaf het breken van je vliezen als die eerder breken dan dat je de eerste wee hebt . Supersnel geperst trouwens zeg!!!
Hier niet,, ze hebben hier genoteerd vanaf de eerste wee en die was pas om 21.45,, breken van de vliezen tellen ze hier niet,, Liefs haha wel te snel,, was ongelovelijk ingescheurd,,
uuuh.... 's nachts weeën. 5 uur werd het heftiger 9.00 werden de vliezen gebroken.. toen begon het echt pijn te doen.. om 12.00 was de kleine man er. totaal 7 uur dus... maar voor mijn gevoel maar 3
Om 12 uur 's nachts begonnen de lichte eerste weeen, stelde nog niet zoveel voor. Rond 4 uur in bad en toen werden ze snel heftiger. 6 uur braken mijn vliezen en toen had ik 8 cm ontsluiting. Om 8.28 werd onze dochter, na een uur persen geboren. VK rekent vanaf ong. 5 uur 's morgens (na het bad) toen de weeen pas echt pijnlijk werden, dan is het redelijk snel gegaan... Groet Snoozie
Om 03.15 uur werden mijn vliezen gebroken (na al een hele dag met weeën te hebben gelopen) en om 14.00uur is mijn dochter geboren na 55 minuten intensief persen en behulp van een vacuumpomp.
Over mijn horrobevalling zou ik verder niet uitweiden Dinsdags tegen de avond kwamen de eerste harnekkige rugweeen. Vrijdag 0.13 is mijn dochter geboren dmv vacuum en 2 knippen bij een zwangerschap van 42 weken precies.
Maandagochtend rond 05.00 zijn mijn vliezen gebroken en meteen pittige rug en been weeën. Woensdag middag 14.38 (m.b.v. inleiden) is mijn zoontje geboren. Dus het heeft ruim 57 uur geduurd. De vk van het ziekenhuis geloofde niet dat ik weeën had omdat ze niet op de ctg te zien waren, en als ze er al waren dan deden ze niets volgens haar :x
zondagavond 22-02 om 22:50 braken mn vliezen en op 23:08 had ik mn dochter in mn armen na t breken van de vliezen meteen persween met 6 cm ontsluiting, 10 minuten later 10 cm en na een perswee of 4 was ze dr
Hoi, Ik begon op 24 mei om 14:15 gelijk met om de 3 minuten weeen. Verloskundige kwam om de 2 uur kijken (gestript), maar ik kreeg geen ontsluiting. Om 21:00 naar het zh gegaan (medisch) daar werd ik om 25 mei 01:00 aan een pomp (pijnstilling) gelegd, mijn vliezen werden gebroken, heb overgegeven had zo'n maagzuur kon niet eten/drinken, rond 03:00 weeenopwekkers (had nog maar 6cm) om 04:00 9,5 cm ontsluiting en mocht ik beginnen met persen en om 05:20 had ik mijn mannetje in mijn armen...flink ingeknipt en een 2e verloskundige moest op mijn buik duwen anders had de vacuumpomp erbij gehaald, maar dat was gelukkig niet nodig. Al met al een zware bevalling van 16 uur. Daarna kreeg ik een ander infuus omdat de placenta er niet uitkwam, nadat het infuus was ingewerkt moest ik heel hard persen en trok de vk aan de (afgeknipte) navelstreng. Maar het resultaat is allemaal de moeite waard!!!
Vanaf dat de weeen pijn begonnen te doen , duurde het nog 13 uur...1,5 uur persweeen, maar hij is uiteindelijk met een tang gehaald omdat hij er uit zichzelf niet uit kon. Ik had een knip en ben uitgescheurd, wat resulteerde in 13 hechtingen. De 2e bevalling mag van mijn part wel wat sneller...