Hoe lang duurde jullie bevalling?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door 894hi, 21 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Jezus...belachelijk he?!

2. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    O ja , ik was met 40+4 bevallen en mijn vliezen zijn met 9 cm ontsluiting doorgeprikt.

3. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Meiden die een vlotte bevalling hebben gehad *jaloers*: jullie waren zeker ook weer snel op de been daarna? Of hoe zat het? Ik ben nu 8 weken geleden bevallen bijna, maar ik ben gewoon nóg moe.. De eerste weken kon ik niet eens uit mezelf naar de wc lopen. Ik heb anderhalf uur bijna geen persweeen gehad, dus heb echt uit eigen kracht moeten persen (op het laatst bedachten ze nog even dat ik toch wel wat persweeen kon gebruiken middels een infuus..juist..), ik heb echt het idee dat dat me genekt heeft. Ik was echt zo kapot toen ik was bevallen, zowel van onderen als lichamelijk. Dat is me echt wel zwaar tegengevallen :(

4. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.714
    3.151
    113
    Vrouw
    Ik liep gelijk de volgende dag alweer beneden,, haalde zelf Liam uit bed voor de fles,, haha mocht eigenlijk nog niks doen,, ik had nergens geen last van,, voelde me super!
    ( had wel 4 hechtingen waardoor zitten wat moeilijker ging )
    Liefs

5. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    15 uur van begin tot eind.
    Bevallen met 40 + 1

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

#66 Ons Kleintje, 28 jun 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jun 2009
    Nee was niet echt snel op de been, ik kon wel al direct staan, had ook veel wilskracht omdat ik mn kind wilde zien (lag in de couveuse) en ik het duurde echt lang voor ik hem kon zien en daarna moest ik gauw (binnen 6 uur na de bevalling) kolven. ik kwam totaal niet aan mn rust.
    Ik werd ook nog eens vlak na mijn bevalling ontslagen omdat ik `te goed was ` voor de afdeling. Beval je 11 weken te vroeg, moet je meteen 2 uren rijden bij je kind vandaan, dat doodziek in een couveuse ligt..echt te gek voor woorden.
    de eerste 6 dagen per rolstoel. Doordat ik negen dagen ervoor plat had moeten liggen, volledige bedrust, waren m`n beenspieren zowat opgelost (men dat gaat hard zeg! eng gewoon)
    Tja en moe? ja ik was ook moe, maar ik moest wel door! 8 weken elke dag in het ziekenhuis.

7. EmyD

EmyD Niet meer actief

's ochtends rond 5 uur werd ik wakker van lichte weeen. Vanaf een uur of 10 kwamen ze regelmatig. Tegen een uur 1 's middags of ik moest ik me wel wat concentreren op de weeen, maar nog niet wegpuffen. Om 16 uur ben ik gestript (1 cm ontsluiting) en de weeen werden toen echt heftig (met wegpuffen om de 3-4 minuten..). Om 19 uur weer gestript (2 cm ontsluiting) en werden de weeen nog heftiger (om de 2 minuten). Om 23 uur 4 cm ontsluiting. Om half 1 's nachts zijn mijn vliezen gebroken en vrijwel meteen kreeg ik persweeen (maar de vk was alweer weg). Om 1 uur had ik volledige ontsluiting en na 20 minuten persen was ze er.
    Dus... 8 uur lichte weeen en 10 uur steeds zwaardere weeen tot 4 cm ontsluiting. Toen nog ruim een uur hele heftige weeen en na het breken van de vliezen meteen persweeen. Een hele schappelijke eerste bevalling dacht ik zo. De tijd vloog voorbij!
    Oh ja, ik ben thuis bevallen, maar naar het ziekenhuis gemoeten voor de hechtingen.. En bevallen met 40+4

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

bevallen met 40,4 .
    47 uur over gedaan geteld na de 2 uur om de 3 min weeën vanaf de eerste (pijnlijke) wee 57 uur.
    ik ben trouwens na 44 uur om de 3 min ingeleid had toen 3 cm

9. valhalla

valhalla Niet meer actief

19:00 eerste pijnlijke wee
    23:00 naar het ziekenhuis
    09:00 vliezen geprikt
    17:00 ruggenprik + wee opwekkers (want nog maar 6 cm ontsluiting)
    18:00 ontdekking van aangezichtsligging
    18:30 persweeen wegpuffen (gyn moest nog aankomen)
    19:15 geboorte Lena

Zo ongeveer... :) Ben bevallen met 40+5. Had wel veel hechtingen en kreeg de dag erna een bloedtransfusie, maar kon wel meteen de dag erna Lena helpen met in bad doen en zelf douchen, de dag daarna liep ik weer.

10. Skye

Skye Niet meer actief

Hier ook een snelle bevalling van mijn dochter. 's middags om 16.45 braken mijn vliezen en daarna gelijk om de 2/3 minuten weeen. Om 18.30 waren we in het ziekenhuis en om 21.38 was Kyra geboren. Dus nog geen 5 uur later.

Ik was heel snel weer op de been. Had 2 hechtingen, ik sliep vanaf dag 1 alleen 's middags ff 2 uurtjes. Na een week liep ik al 3 uur te slenteren in het winkelcentrum. Ik heb dus volop kunnen genieten van mijn laatste 13 weken zwangerschapsverlof die ik nog had. (nu heb ik er trouwens nog 5 te gaan hoor)

Kyra is geboren met 39+1

11. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    De eerste begon om 16 uur thuis en eindigde in daadwerkelijke geboorte de volgende ochtend om 10 uur in het ziekenhuis. 18 uur duurde dat dus.... te lang vond ik zelf.

De tweede begon om 15 uur en om 22.30 was ze er. 7,5 uur. Was een superrelaxte bevalling.

12. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Pff jeetje, ja ik had ook (bijna) geen persweeën, maar net genoeg om hem er zelf binnen een half uurtje uit te persen. Ik hoorde op de achtergrond de vk zeggen dat het anders toch ziekenhuis werd en toen kreeg ik weer genoeg kracht. En ik ging vrij relaxed aan het werk omdat ik totaal niet uitgeput was van de ontsluitingsweeen.

En ik ben om even voor 11 uur 's ochtends bevallen. Uurtje later stond ik onder de douche. Helaas moest ik toen blijven liggen/zitten in bed omdat ik toch wel wat bloed had verloren. Ik kon niet wachten tot de kraamzorg om 18:00 weg was want toen zat ik meteen beneden ;) Iedereen vond ook dat ik moest slapen 's middags enzo, maar ik was ook helemaal niet moe.
    De eerste kraamviste kwam die avond al haha (alleen mn zus+kinderen en een goede vriend van mn vriend hoor).
    En ik heb iedereen op hyves enzo volgens mij rond 12:00/13:00 diezelfde middag alles al verteld :p

Nadeel was alleen dat ik een verzakte blaas had door de snelle bevalling, ik weigerde om dat toe te geven en te rusten en heb toen met lopen best een paar weken last gehad, maar ach, ik dacht dat ik me maar aanstelde :p Gelukkig is het vanzelf over gegaan.

13. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Vreemd hoor. Bij mij tellen ze vanaf het breken van de vliezen. Volgens de vk is dat gebruikelijk als die breken voordat je je eerste wee hebt. Maar misschien verschilt dat per vk. Boeit verder ook niet, haha
    Anders zou het hier helemaal een turbobevalling zijn geweest :$

4 minuten persen lijkt mij wel lekker, ik deed er 5 kwartier over (langste gedeelte van mn bevalling, hmmm)

14. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik ben idd snel bevallen, maar heb wel 5 kwartier geperst. Had ineens geen weeen meer en moest dus op eigen kracht persen. Ik was na de bevalling ook echt wel heel erg moe, maar verder ging het prima. Kon direct zelf douchen, plassen etc. ondanks subtotaal ruptuur.

15. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.714
    3.151
    113
    Vrouw
    Jah dat was zeker lekker,, al moet ik zeggen dat de persween heel goed te doen waren,, ik vond het zelfs helemaal niet erg,, oowk het persen niet,, had er geen pijn bij,, vond de rugween erger,,

Ja ik had mijn dossier er nog op nagekeken en hier idd vanaf de eerste wee tellen ze,, nou jah hahahaah elke vk is weer anders :) gaat erom dat de kleine gezond is toch ;)

Liefs

16. Lampie

Lampie Bekend lid

30 sep 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant
    Idd belachelijk, ze geloofde me echt niet :x Maar kwam woensdagochtend wel met 5 cm binnen, dus de weeen hadden wel degelijk iets gedaan ;)

17. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    hier telde ze pas vanaf de eerste wat pijnlijkere wee...had al 2 uurtjes om de 6 minuten weeen (die voelde gewoon als krampen nog) en die hebben ze niet meegeteld...

18. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Wat balen zeg zolang! Zou bijna denken dat we delzefde vk hadden!
    Klinkt namelijk hetzelfde als mijn eerste bevalling (niet qua tijd maar qua vk) ; had echt hele hevige weeen, was ook steeds helemaal van de wereld van de pijn...volgende verloskundige in het ziekenhuis geen weeen te voelen aan mijn buik en niks te zien op t ctg...wilde ze me naar huis sturen met een paracetamolletje:$...toen blerde ik dat ik moest poepen en ging ze toch maar ff toucheren (wat ze nog niet gedaan had) en had ik 10 cm...! Kan er nog boos:x om worden...Bij mijn dochtertje ook niet meer in dat ziekenhuis willen bevallen...
    De bevalling van mijn zoontje duurde ook maar 3 en halve uur; waarschijnlijk namen ze me daarom niet serieus omdat het te snel was ging voor een eerste...

19. mandy24

mandy24 Bekend lid

28 sep 2008
    524
    0
    0
    gehandicapten zorg
    Vanaf het moment dat mijn vliezen braken tot ze er was duurde 46 uur. Na het breken van mijn vliezen begonnen ook meteen de weeen. Alleen de weeen zetten niet door. Bleef hangen op om de 7 min weeen. Na 40 uur had ik pas 6 centimeter ontsluiting. Toen hebben ze me ingeleid. Toen heeft het nog 5 uur en 15 minuten geduurd voordat het persen begon. Na 45 minuten persen was ze er :)

20. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Mijn vlies van de ingedaalde baby brak om 10 voor 4 's ochtends. Uiteindelijk werden ze om 3 en 2 voor 12 's nachts uit mijn buik getild. 19 uur dus. Daarna moest ik nog gehecht worden en bijkomen bij de anesthesist.

Ik vond dit erg lang om daarna een keizersnede te krijgen, waar we zelf al de hele dag om vroegen. Ik heb een vorm van reuma en die pijn kwam dwars door de ruggenprik die ik 's middags had gehad. Ik heb dus heel wat uren met helse pijnen die dwars door een op zijn hoogst opgevoerde ruggenprik heen kwamen gelegen. Was echt niet om uit te houden. Op het laatst kwamen de weeën er ook weer gewoon doorheen.

Heb er gelukkig wel 2 super jongetjes aan over gehouden, dat maakt alles goed ;)

Deel Deze Pagina