Wat zijn sommige van jullie snel bevallen en anderen hebben er weer echt lang over gedaan. Bijzonder om te lezen hoe verschillend het is. Zelfs per vrouw.
Ik verloor op maandag mn slijmprop Dinsdag avond goede voorweeen. Woensdag ook en rond 15.30 merkte ik regelmaat. Om 17.00 wist ik het zeker. 20.00 0.5 cm. Donderdag 01.00 10 cm. Uur op moeten houden. Om 02.59 begonnen met persen en 03.47 geboren. Ruim 12 uur dus.
1. 4,5 uur. 2. 4 uur (waarvan ik de eerste 3 uur dacht dat dit het vast nog niet kon zijn). 3. 2,5 uur (Hierbij van 5 cm naar 10 cm in nog geen 10 min. en nog geen 10 min. later lag ze op m'n buik. Dit was echt heftig, heel bizar). Bevalling 2 was de meest relaxte van de drie. Je zou zeggen de derde maar daar vond ik het laatste stuk echt heel heftig van.
1 02.00 vliezen gebroken, om 03.00 weeen, om 18.30 geboren, dus 16,5 uur vanaf breken vliezen 2. beetje vaag, ik voelde om 08.00 wel iets, maar pas om 11.00 uur bedacht ik dat het geen normale buikpijn was maar dat ik aan het bevallen was, ze is om 15.39 geboren, dus vanaf 11 uur gerekend 4,5 uur 3. 22.30 breken vliezen, om 05.00 ongeveer geboren, dus 6,5 uur
Bij de oudste werd ik wakker van de weeen en die lag 5 uur later in mijn armen. Bij de jongste is het maar vanaf wanneer je telt. De vliezen waren langdurig gebroken en de weeën vielen telkens weg. Vanaf het moment dat het doorzette 2 uur.
Oudste braken mijn vliezen om 3 uur. Actieve weeen om 16.00 uur bevallen om 21.00. 5 uurtjes dus. Tweede braken om 130 mijn vliezen. Actieve weeen om 14.30 geboren om 17.30. 3 uurtjes dus Verloskundige telde altijd vanaf weeen overigens.
Hier bijna hetzelfde. Eerste 4 uur, 2e 1,5 uur. Vond overigens in 1,5 uur bevallen minder fijn dan in 4 uur. Het ging te snel en kon daardoor niet goed ontspannen (niet dat ik zou willen ruilen uren/dagen lange bevallingen....).
1.00uur Snachts braken me vliezen, om 16.00 kwam de verloskundige langs thuis en zei, dat ik naar het ziekenhuis moest omdat bij me zoontje de hartslag naar beneden ging toen ik een wee kreeg. En om 20.06u is hij geboren.
1e bevalling : 2 uur en 3 kwartier. Waarvan dik een uur geperst. 2e bevalling : vanaf dat de weeen duidelijk aanwezig/pijnlijk waren, ander half uur. Lag al wel langer toen in het ziekenhuis vanwege weeenopwekkers en doorgeprikte vliezen. 10 min geperst
4 maart. slijmprop verloren. Daarna gestript en had 2cm ontsluiting. 6 maart. om 3.30 begonnen de lichte weeën. Doorzetten deed het niet echt. Om 11.30 had ik 4cm ontsluiting. uiteindelijk is dochter om 20.38 geboren. dus in totaal 17u geduurdt. (1e kindje) Maar wel een hele relaxte bevalling
Verloskundige kwam om 10.30 en brak m’n vliezen, 14.15 zoon geboren. Had wel al twee dagen weeen maar dacht dat dat voorweeen waren...
Om 20u beetje beginnen rommelen. Middernacht 3cm, vliezen gebroken tijdens toucheren en vervolgens weeenstorm, 1u later al 10cm maar toen zat ze nog te hoog dus uurtje afgewacht, daarna 20 min geperst en 2.23 geboren. Eingelijk waren dus alleen die laatste 2u23min heftig.