Dit lijkt wel erg op mijn bevallingen! 1. 15 uur 2. 3 uur en 20 min 3. 7 uur Vond het eigenlijk wel fijn dat de derde bevalling iets langer duurde.
Vanaf dat mijn vliezen nogmaals gebroken zijn. ( ik liep al 48 uur met gebroken vliezen, maar geen weeën) Om 14.00 vliezen nogmaals gebroken. Daarna om 18.00 volledige ontsluiting. ( wat een geweldige weeën storm was dat) Vervolgens moest ik 2 uur pers weeën ophouden. ( ik vervloekte de beste mevrouw die dat een goed idee vond ) Om daarna 3 uur (!) te moeten persen. Maar meneer was te groot, dus de vacuüm kwam er aan te pas met een geweldige knip en een schouder die vast zat. afijn, hij is uiteindelijk om 22.51 geboren. gehele bevalling duurde 11 uur in totaal.
0:00 begonnen de weeen, 5:45 is ze geboren, waarvan 23 minuten geperst. Ik had verwacht dat alles rustig op zou bouwen, maar alles was gelijk heftig.
Oh ik echt niet haha, het viel ook echt tegen dat het 2x zolang duurde.... al viel 3 kwart van de bevalling een beetje tegen Mn 2e was echt een. Droombevalling(ingeleid)
1) 4 uur 2) 2 uur 3) 2.5 uur 4) 1 uur (als ze mijn vliezen hadden gebroken was t in 30 minuten gebeurd, want vliezen breken is in 1 min een baby op de buik, maar we hebben gewacht op kraamhulp )
1e: 11.15 vliezen gebroken, weeenstorm, 12.45 persen. 14.15 geboren = 3 uur 2e: 5.15 eerste weeen, meteen elke minuut. 7.50 persen. 08.01 geboren = 3 uur
1e. 19.00 vliezen breken. 20.30 begin weeen. 23.15 persweeen. 0.15 geboren met vacuümpomp. 2e. 15.00 goede weeen. 17.15 4cm onsluiting en vliezen doorgeprikt. 17.40 geboren. Ik vond de weeenstorm na het doorprikken erg heftig. Ik ben benieuwd hoe het deze keer gaat.
Opgewekt dmv een ballon, na inbrengen ballon begonnen de weeen gelijk. Na 17 uur werd ons meisje geboren. Eerste kindje.
Ja bij mij dus ook de bevalling uitgesteld door de vliezen niet door de vk te laten breken. Al had ik persoonlijk dat niet voor de kraamhulp gedaan, moeten ze maar opschieten
Ja hè, zeker nu ik t zo onder eljaar zie staat. De 1e was gewoon lang omdat t de 1e was. (t Klassieke verhaal, dat de weg gebaand moest worden ) De 4e was zo lang omdat ik een ruggenprik kreeg voordat ik ingeleid werd (ivm ernstige BI) Ze hebben t toen heel rustig aan gedaan om mijn bekken zo veel mogelijk te sparen. Mn lichaam nam t zelf ook niet over, dus t ging heel relaxed. De andere bevallingen gingen van niets, naar alles in no time. Er zit 1 natuurlijke bevalling tussen (de 5e) die vond ik het prettigst! De rest ingeleid.
Blijf het nog steeds bijzonder vinden, zeker bij de eerste. Je stelt je helemaal in op een bevalling van 19 uur en in een uur tijd ga je ineens van 2 naar 10 cm ontsluiting. Bij de 2e hebben we er gelukkig rekening mee gehouden
Bij mij is dat dus ook zo. Bij mn 5e heeft de vk t niet aangedurfd om ze te breken. Bij mn 1e perswee heb ik ze zelf kapot geperst, mn zoon kwam gelijk met de vloedgolf mee
1) 7 uur - binnen vijf uur volledige ontsluiting, ze bleek sterrenkijker, 2 uur persweeën en ambulancerit naar het ziekenhuis) 2) 4,5 uur - rommelen vanaf 19:00, zette door rond 21:30, geboren om 22:55 3) ruim 3 uur- wakker om 23:30, nog 'gewacht op de fotograaf door de vliezen intact te laten, ze werd geboren om 02:45 De laatste twee bevalling had ik het een uurtje echt zwaar en vond ik het verder prima te doen!
Als er niet zoveel vruchtwater was (waar je een bad mee kon vullen ) aanwezig was, Dan hadden we er ook echt niet op gewacht. Maar hè, zonder alle vormen van weëen kon ik best wachten
Zondag op maandag kwartvoor 5 begonnen de weeën, volgende nacht 3cm ontsluiting om half 2, half 3 vliezen gebroken, rond 10 uur mocht ik eindelijk persen na 2 uur pers weeën en om 11.11 is hij geboren met hulp van expressie (sterrenkijker).
Ja ik moest meteen bellen als het begon. Eerste kwam ik met 9 cm binnen. 2e keer gebroken vliezen, maar niet meteen weeën. Bij de eerste wee moest ik meteen bellen, tja en toen ging het hard. Bn wel benieuwd bij deze, of dit dan nog sneller gaat