hoe lang duurde jullie bevallingen

Discussie in 'De bevalling' gestart door kitana, 7 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siesje

    Siesje Actief lid

    24 jan 2007
    430
    0
    0
    Ik ben thuis bevallen na 41w3. In de weken eraan vooraf, had ik regelmatig 's avonds oefenweeën, dit heeft waarschijnlijk al wel wat voorwerk gedaan.
    's Nachts om 00:25 uur werd ik wakker van de eerste echte wee. Vervolgens kwamen ze al twee keer na een kwartier en daarna iedere 5-10 minuten. Om 03:00 uur kwam de vk en had ik tot haar verbazing al 7 centimeter ontsluiting.
    Uiteindelijk mocht ik om 05:05 uur gaan persen. Een flinke opgave, want ik had geen persweeën en moest dus gewoon maar gaan persen. Na 1u 20 minuten persen, waarvan het laatste stukje op een baarkruk, is Iza geboren.
    Totaal maar zes uurtjes dus! Ben blij dat ik thuis bevallen ben en dat ze me niet gezegd hadden dat het meestal niet lukt zonder persweeën, want in het ziekenhuis hadden ze er zeer waarschijnlijk een kunstverlossing van gemaakt!
     
  2. knorretje21

    knorretje21 VIP lid

    1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    hier vanaf het breken van de vliezen tot de kleine in me armen 5 uurtjes...

    had sneller gekunt maar duurde ruim een uur voor de gyn er was om toestemming te geven dat ze zouden gaan knippen
     
  3. Schijndelsvolk

    Schijndelsvolk Fanatiek lid

    30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Ja mag wat dat betreft niet klagen hoor... heb een mindere (nou ja, ellendige) zwangerschap gehad, maar de bevalling was super... Het was wel erg heftig, ik heb ook echt het idee, waar mensen soms 24 uur over doen, werd bij mij ff in 6,5 "geperst"

    Maar zoals ik al zei... ik mag niet klagen zo voor de eerste bevalling...

    :D
     
  4. nikster

    nikster Fanatiek lid

    26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    Ik heb vanaf de eerste weeen, die meteen om de 3 min kwamen tot aan de geboorte met een ks er bijna 25 uur over gedaan!
     
  5. Marleen1979

    Marleen1979 VIP lid

    8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ik had een zeer vlotte bevalling. Roel is geboren in nog geen drie uur tijd! (eerste kindje). Dus dat was eigenlijk best bijzonder. Toen de verloskundige kwam had ik al 8 cm ontsluiting.
     
  6. Roelie

    Roelie Fanatiek lid

    20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Mijn eerste bevalling werd ingeleid met 38 weken en 2 dagen en uiteindelijk is Lars pas een dag later geboren, toen de weeen eenmaal echt kwamen heb ik er zo'n 7 uurtjes over gedaan

    De bevalling van Niels was spontaan en duurde ook 7 uurtjes

    En die van Jens was een stortbevalling, tot 7 cm ontsluiting geen wee gehad, om 2 uur de eerste pijnlijke wee en om 4 uur was hij er na 3 persweeen...
     
  7. Mvjason

    Mvjason Fanatiek lid

    30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik ben met 38+2 wken bevallen

    en ik ben in 14 uurtjes inc weeen bevallen
     
  8. fruitdruifje

    fruitdruifje Bekend lid

    7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Hoi,

    Mijn eerste bevalling duurde 10/11 uur vanaf de eerste wee/vliesbreuk. Mijn tweede duurde 7,5 uur vanaf gebroken vliezen.

    XFD
     
  9. mamain2008

    mamain2008 Actief lid

    16 okt 2007
    401
    0
    0
    's nachts om ca 3.00 uur gebroken vliezen...
    24 uur later kwamen de weeen...
    20 uur later op 9 cm... en op 9 cm helaas toch een ks...
     
  10. Knorretjuh

    Knorretjuh Actief lid

    21 apr 2008
    369
    0
    0
    Ik kwam rond 8 uur sávonds in ziekenhuis ,heb minder dan 4 uurtjes over gedaan.
    Kleine lag in een stuit, om 11.46 is hij geboren, maar als de gyn niet zo druk had met keizersnee had hij waarschijnlijk wel eerder kunnen komen.
    Het is nu 2jr geleden maar kan het herrineren als dag van gisteren
     
  11. rodelief

    rodelief Fanatiek lid

    14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Ik heb er in totaal 19 uur over gedaan. Om 1.30 uur s`nachts braken mijn vliezen en om 17.00 uur had ik volledige ontsluiting. Vanaf toen mocht ik meepersen maar had geen persdrang. Daniël is uiteindelijk om 21.02 uur geboren met behulp van de vacuum.
     
  12. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    8,5 uur inclusief weeen.
    vanaf het breken van de vliezen nog geen 2,5 uur
     
  13. kat

    kat Fanatiek lid

    21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Sinds 19.00uur regelmatige weeën (5á4min). 2.10uur hevige weeën (á 3 min.) hier hebben ze me het vruchtwater gebroken.
    04.30 begonnen de pers weeën, 05.30uur 9cm ontsluiting.
    Ik hoopte thuis te bevallen, maar om 9.50uur is Dewi in het ziekenhuis met behulp van de verlostang geboren.

    In totaal 14.30uur.
     
  14. tearke

    tearke Fanatiek lid

    7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    een goeie zes uurtjes.tamelijk vlot dus
     
  15. kitana

    kitana Actief lid

    12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hallo iedereen

    blijkbaar heeft iedereen toch een vlotte bevalling gekend, de meeste toch dan.

    hey mamain

    sprijtig dat na zoveel weeen gehad te hebben dat het toch op een keizersnede is uitgedraait.
     
  16. Timzijnmama

    Timzijnmama Fanatiek lid

    20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Mijn eerste wee was rond 0.00 uur.
    De eerste 11 uur maar 3 cm ontsluiting, toen zijn de vliezen gebroken en ging ik in 40 min. van 3 naar 9 cm. (vreselijk)
    Uiteindelijk na 50 min. persen was hij er. Totaal zo'n 14 uur. Toen naar het ziekenhuis, omdat mijn placenta niet kwam. (in de ok verwijderd) daarom mag ik nu niet meer thuis bevallen (en daar baal ik van)
     
  17. kitana

    kitana Actief lid

    12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey timzijnmama

    ik kan mij goed voorstellen dat je ervan baalt. zeker als je er zo naar uitkijkt. ik zelf ben twee keer bevallen in een ziekenhuis. en als ik eerlijk mag zijn heb ik niet liever. want je hebt toch die veiligheid voor moest het toch eens verkeerd lopen dan kunnen ze je direct helpen zonder dat je eerst naar het ziekenhuis moet.

    en tegenwoordig ben je zo snel thuis. zeker vanaf een tweede. ik was bij mijn zoontje op drie dagen al thuis
     
  18. Marit80

    Marit80 Actief lid

    10 jul 2006
    220
    7
    18
    Bij mij ook aardig vlot: 2.15 's nachts begonnen de weeen (eerst een uurtje aangekeken of dit het echt was, stelde nog niets voor), 5 uur braken de vliezen, 5.30 had ik 4 cm.... 7.30 had ik 8 a 9 en toen bleef het even hangen. 2 uur over laatste randje gedaan, 40 minuten persen en toen was ze er. 8 uurtjes dus, en een heerlijke bevalling. Zou het zo weer doen (dat dacht ik ook nog tijdens die laatste centimeter ;)). Ach, in december mag ik weer :-D.
    groetjes!
     
  19. Timzijnmama

    Timzijnmama Fanatiek lid

    20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    3 dagen? Ik hoop eigenlijk op 3 uur hoor... Ik wil zo snel mogelijk weer naar huis!
    En tja, ik weet het nu eenmaal dus kan ik me erop voorbereiden...
     
  20. schildje

    schildje Fanatiek lid

    4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Het begon bij mij om 23:50 toen ik dacht in mijn broek tehebben geplast. Ga naar de w.c. doe heel wonderlijk een maandverband in i.p.v. inlegkruis. Net of ik het aanvoelde. Ga weer in bed liggen en opeens voel ik, terwijl ik op mijn zij lig, wat lopen bij mij billen/benen en binnen een paar seconden lag ik in een plasje van vruchtwater. Mijn man wakker gemaakt, gebeld en toen de vk kwam had ik nog maar 1 cm. Zij ging weg en vertelde dat ze pas rond een uur of 8 's morgens langs zou komen omdat het nog wel even kon duren. Slaap nog maar wat had ze ook nog gezegd. Bij mijn man was de adrealine door zijn lichaam aan het gaan dus slapen zou er niet van komen en dat gebeurde ook niet. Rond half 4 vroeg hij hoe het ging og hij de vk moest bellen. Dit heeft hij uit eindelijk om4 uur gedaan met de mededeling dat het nu wel erger werd. Ja had ze gezegd: Bevallen doet u eenmaal pijn. Nou zei mijn man weer:Ik weet de pijngrens van mijn vrouw en het is nu toch wel menens. Kreeg ondertussen ook de poepneiging (sorry :oops: ) Om 4:45 ging de bel en daarwas ze dan toch. Ze vertrouwde het toch niet helemaal en terecht. Mijn man kon gelijk de kraamhulp laten komen omdat ik al 5 cm had. Toen de kraamhulp er was had ik al 8 cm en dit was nog geen 45 min. later. Om 5:55 was ik volledig en had ik even rust. Wel 10 min. rust. Oh wat was dat fijn zeg. Ik kon ook even op mijn rug gaan liggen zonder te puffen. Om 6 uur begonnen de persweeën en om 6:18 was onze Rick geboren. Toen ik hem op mijn buik had liggen was ik alles al weer vergeten.
     

Deel Deze Pagina