hallo allemaal mijn eerste bevalling was geen pretje ik was al 12 dagen overtijd en werd opgenomen omdat ik bijna geen vruchtwater meer had en de hartslag van de baby daalde,ik was al eens eerder gestrips maar dat haalde niks uit,en op de dag van opname stripte ze me weer en verloor ik om 9 uur sávonds de slijmprop en kreeg rond 11 uur de eerste lichte weeen,in mn rug later ook in buik en benen dat is erg vervelend als je 3 soorten weeen hebt,dit werd steeds erger maar nog niet zo snel op elkaar..de hele nacht om de 7 minuten,tegen de ochten was dit om de 5 minuten en werd de rest van de dag aangesloten op het ctg apparaat,tegen de middag werd het heviger en toen kwam ze om de 2 minuten en ben lekker onder de douche gegaan waar me zus me hielp,daarna mn man gebeld en toen hij kwam had ik pijnlijke weeen tegen 9 uur sávonds hebben ze de vliezen gebroken en had ik elke minuut weeen maar het duurde en het duurde,en kreeg een prik (cocktailtje zoals ze dat noemen) daar werd ik suffig van zodat ik rustig de weeen op kon vangen,tegen half 12 mocht ik eindelijk gaan persen maar de kleine kwam niet ver,toen moest ik op de baarkruk maar werd daar erg duizelig op ook door die prik,dus er weer af en liggen,na een uur en drie kwartier persen is de gynaecoloog gebeld en die ging met de pomp aan de slag die schoot 2 keer van het hoofdje af en twee verpleegkundigen duwde mee op mn buik en de gynaecoloog trekken ik leek wel een varken. toen op het laatste moment werd ze eindelijk geboren anders hadden we naar de OK gemoeten,dit alles heeft 27 uur geduurt waarvan ruim een uur en drie kwartier persen. Mijn 2e bevalling was veel relaxter daar deed ik 12 uur over en 23 minuten persen en dit was lekker thuis,tuurlijk wel pijn gehad met de laatste ontsluitings weeen maar dit ging veel sneller dat was toppie groetjes miranda
mijn bevalling duurde 5uurtjes vanaf het moment dat de vliezen braken op woensdag om half8. dinsdag avond had ik al wel weeen maar ik dacht dat het weer eens voorweeen waren. ik had staan strijken dus ik dacht dat ik te lang had gestaan. snachts wel regelmatig wakker van krampen maar die had ik al vanaf pasen bijna iedere nacht, dus verder geen aandacht aan besteed. woensdag ochtend had ik wel heftigere krampen maar ik wist niet zeker of het nu echt begonnen was. mn man vroeg of hij thuis moest blijven van zn werk of niet en toen zei ik voor de grap dat als de vliezen zouden breken het duidelijk was en nog geen minuut later gebeurde dat ook. heb toen de vk gebelt en die kwam om 10uur even kijken, ik had toen 2cm ontsluiting en ze zou om half 2 weer komen kijken. nog geen uur later hield ik het niet meer en kon mn man de vk bellen. ze was er een half uurtje later en ik mocht gelijk meepersen (gelukkig maar want ik hield het niet meer) na 40 minuten persen was Alyssa geboren. toen nog 1keer persen voor de placenta en alles was compleet. dit was zeg maar de korte versie van mijn bevallingsverhaal, ik kan er nog veel meer over schrijven maar dat doe ik wel in een nieuw bericht. liefs doris
hey timzijnmama bij ons in Belgie zijn er niet zo veel thuis bevallingen als ik nederland. bij ons heb je drie mogelijkheden (in nederland waarschijnlijk ook) ofwel beval je thuis. (als alles goed verloopt natuurlijk) ofwel poliklinisch. (dan ben je normaal binnen de 24 terug thuis) ofwel beval je in het ziekenhuis en blijf je daar ook tijdens je kraamtijd. dat gebeurt het meeste. ik ben onder dat laatste bevallen. en dan blijf je in het ziekenhuis normaal 5 à 6 dagen. of 8 dagen na een keizersnede. ik was na 3 dagen al thuis. en dat is snel wetend dat je normaal dubbel zo lang in het ziekenhuis ligt hey miranda lammers 1u 45 minuten persen? amaai dan moet je ook wel serieus uitgeput geweest zijn.
ja ik was toen helemaal kapot ik kon niet meer ze hebben me veel te lang laten liggen zei mn verloskundige die ik bij de 2e zwangerschap had,ik heb van 9 tot 7 voor half 2 snachts elke minuut weeen moeten volhouden en dan 1 uur en drie kwartier persen dat kan gewoon niet ik had waarschijnlijk niet meer de volledige kracht om goed te kunnen persen,veels te vermoeid.ze hadden ook een knip moeten geven toen ze met de pomp aan de slag gingen hebben ze ook niet gedaan waardoor ik van binnen helemaal kapot geschaafd was en mn man anderhalve week mee moest naar het toilet want viel soms bijna flauw van het branden van de urine... maar ja gelukkig weet ik door mn 2e bevalling dat het ook anders kan anders had ik er nu niet meer aan begonnen
Inderdaad kun je bij ons uit 2 dingen kiezen. Thuis of poliklinisch (snel weer naar huis) onder begeleiding van je verloskundige. Als je een medisch 'geval' bent, beval je verplicht in het ziekenhuis onder begeleiding van een gyneacoloog (schrijf je dit rotwoord zo?) en moet je meestal ook wel iets langer blijven volgens mij. Ik mag gelukkig wel onder begeleiding van de verloskundige bevallen (ook al ben ik in zekere zin een medisch 'geval')
hey miranda waar ben je dan bevallen? hey timzijnmama hoe voelt dat eigenlijk om thuis te bevallen? ik zou zo wie zo in het ziekenhuis moeten bevallen. ik heb GBS, ik had dat bij beide zwangerschappen. en dan moet je in het ziekenhuis bevallen omdat je dan antibiotica moet krijgen. ook ben ik ergens blij dat ik in belgie woon. omdat je hier elke maand naar de gynaecoloog moet voor een echo en op het einde zelfs om de twee weken. ik zal het anders zeggen ik voel me hier veilig zwanger.
Thuis lichte weeen gehad in het weekend voor de woensdag dat Elian is geboren met als resultaat 3 cm ontsluiting maar het zet niet door. Maandag krijg ik na een hoop gezeur van mijn kant eindelijk een spoedafspraak, hebben ze gelukkig op het ziekenhuis ook door dat ik echt behoorlijk ziek aan het worden ben... woensdagochtend zou ik ingeleid worden ivm gezondheidsredenen. Van dinsdag op woensdag beginnen rond 5 uur 's ochtends de weeen weer, al redelijk vlot heb ik 4 in 10 minuten maar ze willen de bevalling toch versnellen ivm Elians lage hartslag. Om 9 uur worden de vliezen gebroken en rond 12 uur word ik aan het infuus gekoppeld. Vanaf een uur of 3 die middag komen de weeen heel snel en intens en om half 8 's avonds krijg ik persweeen. 3 kwartier later is ons zoontje er! Dus... een bevalling van ongeveer 15 uur met 3 kwartier persweeen.
hey timzijnmama. ja als je thuis bevalt dan ben je inderdaad in je vertrouwde omgeving. en je hebt ook meer rust. in het ziekenhuis heb je dat niet. s'morgens lig je lekker te slapen, komen ze je ontbijt brengen, komen ze je verzorgen, je kamer kuisen, komt de kinesist voor samen met je oefeningen te doen, moet je kindje gewassen worden en dan brengen ze je middag eten. tegen de tijd dat je terug kan slapen komt het bezoek. dan heb ik het nog niet over je kindje die tussendoor ook nog eens moet eten. veel rust heb je niet hoor
hey miranda waar ben je dan bevallen? des tijds woonde we in hilversum en das een prima ziekenhuis alleen hebben ze me toen te lang laten liggen,nu woon ik in lobith en heb de verloskunige in didam en die hebben me bij de thuis bevalling goed geholpen
Woon jij in Lobith? Wat grappig. Ik woon zelf in Tolkamer. Aan de boterdijk. Wat appart om iemand hier tegen te komen die hier in de buurt woont.
hoi dat is zeker grappig zeg,en wij hebben een kavel gekocht aan de vierkenshof 2 daar gaan we bouwen dus over een jaartje woon ik ook in tolkamer
om 5.55 uur begonnen bij mij de weeën, met 10 minuten pauze's ertussen. 's avond om 23.00 kwam de verloskundige en constateerde nog geen ontsluiting! om 4.00 uur kwam ze weer en had ik 2 cm ontsluiting. om 8 uur zou ze weer komen. ik had nu 6 cm. om 10 uur zou ze weer komen, maar om 9 uur had ik al vreselijke persdrang. dus de verloskundige kwam en ik had nog steeds 6 cm. moest naar het ziekenhuis. heb 53 minuten geperst, en uiteindelijk is mijn dochter met de pomp gehaald en geboren om 14.53. dus ben 33 uur bezig geweest!
Hoi Miranda, Leuk een nieuw huis. Nog wel even wachten zie ik. Wij wonen in een jaren '20 huis net als je Tolkamer in komt. Deze liggen iets verder van de weg dan de andere huizen. Veel succes met alles uitzoeken voor jullie nieuwe huis. Groetjes schildje(Renate)
hey loesie dan moet je ook wel goed moe geweest zijn. maar eens dat je je kindje vasthoud is het allang vergeten.
hoi hoi ja dat gaat indd nog wel even duren we hopen dat nu alles snel rond is dan kunnen we gaan bouwen,nou fijne dag allemaal ik ben weg ben jarig vandaag dus drukke dag doei doei groetjes miranda
om ongeveer half drie in de nacht kreeg ik weeën,eerst heel snel al gelijk om de 5 minuten(van helemaal niets naar ineens de volle bak)en daarna nog maar 1 per 8 á 9 minuten.deze waren echt heel sterk.en om 9:19 is mijn zoontje geboren