hoe lang duurde jullie bevallingen

Discussie in 'De bevalling' gestart door kitana, 7 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bonnievdakker

    bonnievdakker Fanatiek lid

    10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
  2. kitana

    kitana Actief lid

    12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey bonnievdakker

    hoe lang heb je in het ziekenhuis gelegen?
     
  3. momhairy

    momhairy Fanatiek lid

    13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    ik heb maar een kindje en het heeft in totaal 10 1/2 uur geduurd vanaf de eerste tja krampen zeg maar.
    om 7:00 kreeg ik me eerste kramp.

    om 14:00 kwam de vk en had ik 6/7 cm ontsluiting zonder al te veel pijn
    en heeft ze me water gebroken.

    om 16:00 naar boven en om 16:30 begonnen met persen en
    om 17:39 is mika geboren.

    dus dat is best netjes. heb geen echte persweeen gehad en zat aan no time aan de 10 cm alleen het persen was hier niet zo lekker... ach misschien bij een tweede kindje sneller?
     
  4. Sahara

    Sahara Niet meer actief

    hoihoi

    me 1e zoontje kwam bij 38 wkn + 6 dgn om 9uur sávonds werden de vliezen gebroken en om 01:55 was hij er dus totaal 5 uurtjes.

    liefss
     
  5. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    15 mei om 22.30 begonnen de eerset weeen om de 10 minuten
    16 mei om 2 uur 's nachts had ik al om de 5 minuten weeen en ik hield het toen al niet meer uit :oops: mijn rug brak in tweeen. Ik had continu rugweeen en buikweeen.
    Om 6 uur naar het ziekenhuis gereden omdat ik het echt niet meer trok en nog geen ontsluiting had.
    Om 9.30 weeenopwekkers gekregen omdat mijn weeen zo sterk waren maar mijn ontsluiting nog maar op 2cm.
    Om 11.30 ruggeprik gekregen en in een halfuur tijd ging ik van 3 cm naar 9cm :confused:
    Om 12.30 begonnen met persen en om 13.31 is onze dochter geboren dmv vacuumpomp.
     
  6. nicole1982

    nicole1982 Actief lid

    10 aug 2006
    184
    0
    0
    Hoi!
    Mijn bevalling ging nogal snel, zo snel dat mijn man er bijna niet op tijd bij was!
    Om 17.30 u braken de vliezen, daarvoor had ik (zonder het echt door te hebben) weeen gehad vanaf 13.00u. Om 18.00u had ik 6 cm ontsluiting.
    Om 20.00u 10 cm ontsluiting en mocht ik gaan persen.
    Om 20.20u is mijn dochter geboren!
     
  7. Anne1985

    Anne1985 Fanatiek lid

    17 okt 2007
    1.363
    6
    38
    27-03 om 05.00 uur begonnen de weeen (hele lichte) en 28-03, precies op de uitgerekende datum om 02.36 is Julia geboren. ben zo'n 21,5 uur bezig geweest.
     
  8. kitana

    kitana Actief lid

    12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey nicole alle geluk dat hij er toch geraakt is.

    hey anne het heeft dan toch een tijdje geduurt
     
  9. knoepert

    knoepert Lid

    12 mei 2008
    20
    0
    0
    thuis bij de kindjes
    friesland
    Hallo,

    De bevalling van de oudste duurde 44 1/2 uur. En dit geheel in het ziekenhuis, hier is veel misgegaan. Hadden wij de toen dienstdoende verloskundige niet weggestuurd, had de gyneacoloog niet gekomen. Die pakte meteen door en nog geen drie uurtjes later had ik wijtze in mijn armen.

    De bevalling van de tweeling is om 9.30 begonnen met het breken van de vliezen om 11.50 had ik Tjebbe op de wereld gezet. Hendrik is daarna nog gedraaid en is om 12.05 geboren. Om 12.30 zat ik rechtop, met aan elke kant van mij een kindje heerlijk aan een beschuit met muisjes.

    Beide keren ben ik ingeleid omdat een spontane bevalling uitbleef. Bij de oudste was ik 42 weken en bij de tweeling 39 weken.

    knoepert
     
  10. Hannah

    Hannah Fanatiek lid

    19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Lang! 33 uur in totaal.

    Donderdagochtend 11 uur vliezen gebroken, 14.00 begonnen de weeën, vrijdagmiddag 15.00 volledig ontsluiting, geen persweeën. Pas om 18.20 goede persweeën, 19.22 werd dan eindelijk onze dochter geboren.
     
  11. katie25

    katie25 Actief lid

    20 jul 2007
    101
    0
    0
    26 uur heeft het in totaal geduurd. Ik had geen persweeen meer toen ik eindelijk mocht meepersen. Hij is uiteindelijk geboren met de vacuum. De placenta wilde ook niet komen, is op het nippertje geboren door middel van stempelen.
     
  12. Caatjeh

    Caatjeh Actief lid

    25 nov 2006
    267
    0
    0
    Mijn bevalling is zeer problematisch verlopen. Het heeft in totaal 20 uur geduurd. Gerekend vanaf het moment dat mijn vliezenbraken. Binnen een half uur had ik weeen om de twee minuten, een weeenstorm. Heel heftig. En dat is eigenlijk zo de gehele bevalling doorgegaan. Mijn persweeen kwamen veel te vroeg. Ik heb bijna 10 uur lang persweeen gehad, die om de 3 a 4 minuten kwamen, en waar ik dus niets mee mocht doen. Na 18 uur had ik pas 10 cm ontsluiting. Pas toen mocht ik eindelijk toegeven aan mijn persdrang.Vervolgens 1 1/2 moeten persen, met weinig resultaat en uiteindelijk nog 20 minuten bezig geweest met een vacuumverlossing. Op het nippertje is het geen keizersnee geworden.

    Heb echt de grootste inspanning van mijn leven ooit gegeven. Was helemaal op na de bevalling. Heeft me toch wel erg aangegrepen hoe het verlopen is. Er ging van alles mis etc. Als ik nu nog terug denk aan de laatste twee uur, krijg ik nog steeds een brok in mijn keel.
     
  13. kitana

    kitana Actief lid

    12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey knoepert

    bevallen van een tweeling op 39 weken? dat is goed zou ik zeggen. je hoort veel verhalen van tweelingen die veel te vroeg komen. hoeveel wogen ze?

    Hannah

    je zal ook wel moe geweest zijn na zo'n lange bevalling.

    katie25

    wat is stempelen?

    Caatjeh

    dat moet heel vermoeiend geweest zijn zo lang met persweeen zitten en niet mogen meepersen. heb je dan geen epidurale gekregen voor je wat te helpen?
     
  14. miekiemiek

    11 feb 2008
    97
    0
    0
    Met inleiden en al was het van vrijdagochtend tot zondagochtend. Was niet leuk.
     
  15. Caatjeh

    Caatjeh Actief lid

    25 nov 2006
    267
    0
    0
    Hallo Kitana,

    Dank voor je reaktie. Ze hebben me epidurale gegeven, maar die hadden geen enkel effect. Daarom uiteindelijk een ruggenprik gekregen.
    Was inderdaad vermoeiend, maar dank zij de ruggenprik heb ik de eindstreep gehaald..

    Groetjes
     
  16. Juff

    Juff Actief lid

    14 okt 2006
    203
    0
    0
    Juffrouw
    24 uur voorweeen gehad eerst zeer onregelmatige maar werden steeds krachtiger tot er uiteindelijk 5 minuten tussen zat. Vanaf toen 9 uur echt hele goede ontsluitingsweeen en tenslotte 1,5 uur persen.
    De eigenlijk bevalling heeft dus volgens de verloskundige 10,5 uur geduurt.
     
  17. kitana

    kitana Actief lid

    12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey juff

    dat viel hoed mee 10,5 maar natuurlijk zijn die voorweeen niet zo leuk
     
  18. Roba77

    Roba77 Fanatiek lid

    11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    Hier heeft het zo'n 35 uur geduurd, net geen keizersnede, wel een vacuum op het einde.
     
  19. kitana

    kitana Actief lid

    12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey roba77

    dat is heel vermoeiend zo lang met weeen moeten zitten. bij men dochtertje was het ook net geen ks. omdat haar hartslagje op het einde serieus daalde.

    maar uiteindelijk alles zelf gedaan en nog geen half uurtje persen en een blauw meisje werd geboren. al goed kwam ze er snel door en is ze nu een gezonde kleuter van 3 jaar
     
  20. danili

    danili Bekend lid

    22 mei 2006
    808
    0
    0
    achteraf gezien leek mijn bevalling al met al wel mee te vallen.....
    haha....
    ik had op een woensdag avond blijkbaar toch al weeen, al had ik er zo achteraf gezien weinig last van....diezelfde nacht trok het weg tot en met eind van de volgende dag niks meer gevoeld of gezien (bloed,slijmprop of vruchtwater) en na 5uur begonnen de krampjes weer, maar vond het nog steeds niks voorstellen....
    aangezien ik ook nog maar 35 weken zwanger was, dacht ik dat het voorweetjes waren.....maar om 6uur toch de Vk gebeld omdat ik het niet vertrouwde..die kwam langs en voelde....zei niks en moesten meteen door naar het ziekenhuis....
    pas onderweg naar het zhuis vertelde ze dat ik AL 9 centimeter ontsluiting had!OEPS!
    Ze zei het niet eerder om me niet in paniek te laten....in het ziekenhuis braken ze mijn vliezen en na 1,5uur persweeen werd onze zoon met behulp van een knip en vacuumpomp geboren (was een sterrenkijker, dus laatste stuk bleef hij "vastzitten".
    Dus zoals je ziet al met al naar mijn idee niet lang, als ik de ontsluitingsweeen zo bar weinig gevoeld heb....Gynaecoloog zei nog wel dat ik een zeer hoge pijngrens had....misschien dat ik daarom zo weinig aan de ontsluitingsweeen vond?
    Voor mijn gevoel is mijn bevalling pas begonnen op het moment dat ik naar het ziekenhuis reed......ik hoop op nog zo'n bevalling.....
     

Deel Deze Pagina