hoe lang duurde jullie bevallingen

Discussion in 'De bevalling' started by kitana, Apr 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lies2911

Lies2911 Actief lid

Jun 14, 2008
    338
    0
    0
    student
    Helmond
    in de ochtend "rommelen" vanaf 12u kreeg ik door dat het weeen waren, vanaf 16u geklokt tot 18u en daarna vk gebeld
    die dacht eind van de nacht en zou 21u terug komen...
    ben eerder naar het ziekenhuis gegaan (was ik 20.15) en na het wegpuffen van een paar persweeen (ze hadden even niet door hoe ver ik al was en sja het was voor mij ook de eerste keer) mocht ik persen: 8min en om 21.08 was onze Isabel er!

ik teken ervoor om het eventueel nog eens op deze manier te doen!

2. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

Apr 17, 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    astrid: wat een vreselijke bevalling! dat ze je niet nog meer epiduraal gegeven headden! je was toch al aangesloten? kan je toch net zo goed pijnstilling blijven krijgen? jouw bevalling klinkt mij echt inhumaan in de oren! volgende keer ga je gewoon naar belgie, daar doen ze normaal tegen bevallende vrouwen! vriendin van mij wil ook nooit meer in nederland bevallen, had een zelfde soort verhaal als jij...respect to you! de dood of de gladiolen!

3. kitana

kitana Actief lid

Dec 12, 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey lies

ja lijkt me inderdaad een leuke bevalling (wat je leuk kunt noemen hihihi)

hey astrid

was wel een lange bevalling precies?

4. kvptje

kvptje Fanatiek lid

Dec 31, 2006
    1,156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    maandag middag 15:15 uur braken me vliezen
    rond 20:00 uur eerste lichte weeën
    die nacht rond 02:00 uur 2 cm ontsluiting
    om 04:50 uur volledige ontsluiting
    05:42 uur is ons dochtertje geboren

dus vanaf het moment van het breken van de vliezen zo 'n 15 uur
    vanaf 1e weeën zo 'n 10 uur
    het eche perswerk 52 minuten :)

Niet slecht voor een eerste keer

5. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

heb vanaf de eerste wee er ruim 15 uur over gedaan..aangezien mijn dochter tevroeg geboren is hebben ze het met weeenremmers tegen gehouden.
    Erg on natuurlijk dus...want mijn dochtertje wilde er uit maar ze hielden het van buitenaf tegen..
    ik vond de weeen verschrikkelijk...was er ook nog eens doodmisselijk bij en ik moest aan het ctg aperaat blijven liggen om de hartslag van de baby in de gaten te houden...

Het moment van ontsluiting en geboorte was 40 minuten en die vond ik wel weer geweldig!

Het is echt een mooi moment iets onbeschrijflijks...en de pijn.....achja ben nuchter en het hoort er gewoon bij! ;)

6. Vicky

Vicky Fanatiek lid

Aug 11, 2005
    1,200
    0
    0
    Enschede
    Bij Kaylee ben ik ingeleid met 34 weken... Van t moment van t breken van de vliezen en aanleggen van infuus, tot ze er was: 3u20 mins... het was 1 grote weeënstorm, dacht dat ik gek werd :) Ik heb bij Kaylee 20 mins geperst...

Bij Jayden: vliezen braken om 14.15, geen weeën. Eerste wee om 17.40 ongeveer, om 19.06 is hij geboren. Dus 1.5u vanaf de eerste wee... Ook weer een weeënstorm, maar voor ik goed en wel begonnen was, was ik ook al weer klaar. En het had nog eerder kunnen zijn, want ik kreeg persweeën onderweg naar t zkh. Na 2 keer persen was hij er...
    Een groot nadeel van deze bevalling waren de helse naweeën die ik heb gehad... Ik had serieus kunnen zweren dat er nog een baby achteraan kwam :) ;)
    Ook voor de verwerking was dit echt veel te snel, voor we beseften dat de bevalling begonnen was, waren we al weer thuis uit zkh met een baby... Het heeft dagen geduurd voor ik t beseft en op mijn laatste kraamdag zag ik t allemaal voor me, drong t door, en heb ik uren onophoudelijk zitten huilen...

7. Mama v Lucas

Jun 9, 2008
    67
    0
    0
    Mama
    Sint Philipsland
    Mijn bevalling duurde 22 uur
    20 uur weeen en 2 uur persen.
    Het was een kruin bevalling

8. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    okeej hier ook een horror bevalling gehad...Ik bespaar jullie de verdere details maar denk dat dit al genoeg zegt:

dinsdag om de 5 minuten rug weeen
    Vrijdag Marit geboren met 2 knippen en vacuum..

9. vlademira

vlademira Niet meer actief

mijn bevalling duurde in totaal vanaf dat de weeen begonnen tot dat hij op mijn buik lag +/- 5 uur is mijn eerste kindje

10. chaartje79

chaartje79 Bekend lid

Jan 4, 2008
    515
    60
    28
    Horeca medewerkster
    Assendelft
    @ Jennifer en Kitana

Ja ventje maakt het naar omstandigheden goed
    hij heeft alleen door de beademing ondersteuning die hij krijgt een opgeblazen buikje die ze moeten ontluchten omdat hij zelf nog geen windjes kan laten
    en zijn neus en longetjes hebben slijm zoo zielig
    maar ja dat zijn die bijwerkingen :cry:
    hij had gisteren weer een bloedtransfusie gehad want zijn hb was te laag
    en toen dat voor bij was was mannetje super wakker en alert

hij is zooo veranderd in de afgelopen 2 weken
    heeft eindelijk kleur lekker bruin
    en hij begint babyvet te krijgen
    zijn wangetjes zijn al molliger

11. Pooh69

Pooh69 VIP lid

Mar 31, 2007
    6,935
    0
    0
    2 en een half uur voor eerste kindje! Ik kan je zeggen veel te snel dus! ;)

12. lolly

lolly Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    3,475
    0
    0
    Donderdag begonnen om;
    05.00 bloedverlies
    16.00 eerste lichte weeen
    20.00 4 cm ontsluiting
    21.30 5 a 6 cm ontsluiting
    00.30 5 a 6 cm ontsluiting
    01.15 in het zh 8 cm ontsluiting
    02.00 volledige ontsluiting
    02.30 Fabian werd geboren

13. kitana

kitana Actief lid

Dec 12, 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    kvptje

zeker niet slecht voor een eerste keer.

hey vicky

twee snelle bevallingen. iedereen reageert ander op een snelle bevalling. de een heeft de pech dat het lang duurt en tekent voor zo'n bevalling van bij jou. en ander (zoals bij mijn zoon en bij jou) gaat het zo snel dat je het niet kunt vatten

claudia

bij mijn dochter heeft het ook geduurt van dinsdag morgend tot vrijdag avond. ook vreselijke rugweeen en al.

14. draaimolen

draaimolen Actief lid

Apr 22, 2007
    479
    0
    0
    Hier van begin tot eind in totaal 56 uur. Een groot drama en ik hoop het nooit meer mee te hoeven maken op deze manier.

15. AnneMica

AnneMica Bekend lid

Jul 11, 2007
    731
    1
    0
    Mijn zoontje (eerste bevalling) is in ongeveer 6,5 uur geboren, 10 minuutjes persen en klaar :D
    Ik had wel een poos erge rugweëen en persdrang maar ach ik vond het een makkie (achteraf).

16. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    19 uur..

waarvan 1,5 uur persweeen. Mocht eerst niet persen omdat er nog een randje zat, toen toch begonnen en is ondertussen de gynaecoloog uit zijn bed gebeld omdat de arts-assistente niet alleen een vaccuum verlossing mocht doen. Heb toen een half uur geperst 'voor niks' eigenlijk.
    Toen de gynaecoloog arriveerde is ze binnen 15 minuten geboren (met veel duw en trekwerk doordat het schoudertje nog klem zat en de vaccuumpomp steeds losschoot).

17. Patricia27

Patricia27 Actief lid

Dec 3, 2006
    288
    0
    0
    inpakster
    IJsselmuiden
    12 uur waarvan het laatste 20 minuten persweeén maar ik had een infuus omdat de bloeddruk zakte van charissa.

18. Elly

Elly Lid

Feb 14, 2008
    22
    0
    0
    Huismama
    Brabant
    08.00 uur begon het vruchtwaterverlies
    12.00 uur weeen
    14.00 uur 10 cm ontsluiting
    15.53 uur is Tristan geboren

Eerste kindje dus ging allemaal heel voorspoedig en snel.

We wilden thuis bevallen maar omdat hij een sterrenkijkertje was en vrij groot (4035 gr) en mijn bekken vrij nauw, hadden we eventjes een beetje hulp in het ziekenhuis nodig van de vacuumpomp.

De volgende dag mochten we naar huis.

19. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

Jun 24, 2007
    1,643
    51
    48
    Female
    België
    Zal ik mijn angstaanjagende antwoord eens geven? :)

Woensdag-avond 15 mei 2008: opgenomen in het ziekenhuis voor bevalling in te leiden

Maandag-avond 19 mei 2008: geboren met een spoedkeizersnede

én ik heb het overleefd :)

20. Britteke

Britteke Fanatiek lid

Dec 16, 2006
    3,613
    0
    0
    Moeilijk te zeggen

12-12-07 braken mijn vliezen om 4 uur sochtends

op 14-12-2007 ingeleid om 9 uur

om 14:30 was hij er al.

Heb niet het gevoel dat het zo lang heeft geduurd omdat ik over het geheel genomen niet veel pijn heb gehad :oops:

Share This Page