Hoeveel betalen jullie aan gas, water, licht pm?

Discussie in 'De lounge' gestart door A2CA, 11 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. A2CA

A2CA Niet meer actief

Hallo dames,

Ik ben benieuwd hoeveel jullie per maand betalen aan gas, water, stroom en water iedere maand. En waar jullie de verwarming op hebben staan. Staat het licht overdag aan, Hebben jullie spaarlampen en hoelang en hoevaak douchen jullie?

De hele dag staat bij ons tv aan op achtergrond. Heb ook door de dag heen bijna alle lampen aan wat ik s avonds ook aan heb ( wintertijd dan ) wij hebben een gaskachel die draai ik gewoon vol open als ik het koud heb, meestal is het zo een 23-24 graden binnen. Ik douche 1x per dag maar spoel me snel af iets van 5 minuten. Vriendlief douched ook iedere dag zo een half uur.

Wij betalen per maand; Gas en stroom; 192.00 Water; 25.00

2. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Wat we betalen geen idee... Even aan manlief vragen :p
    De verwarming staat hier altijd op 20,5.
    Ik douche om de dag. Andere was was ik me geweest. Man lief elke dag even kort ( vies werk).
    Lampen alleen aan staan als het echt donker is in huis. Nu trouwens ook uit.

3. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    #3 Smiley24, 11 jan 2013
    Laatst bewerkt: 11 jan 2013
    Wij betalen 140 EUR per maand. We douchen dagelijks ( denk ieder zo'n 10 minuten), 2-3 per week in bad. Tv & pc staan de hele dag aan. Lichten staan 's ochtends echt overal aan ;) tot een uur of 10.00. Spaarlampen hebben we alleen in de badkamer, wc, hal en de gang. Wasmachine (2-3x) & droger (1x) draaien elke dag. De verwarming gaat om 5.00 uur aan tot een uur of 10.00 (dit vanwege de kindjes want ze lopen nog allemaal in hun pyjama dus vinden we prettiger als het wat warmer is in huis). Staat standaard op 21,5 graden, maar om 5.00 uur gaat ie naar 22 graden.

Oh ja voor water betalen we 35 EUR p.m.

4. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Gas en Stroom 200 euro en Water 22 euro.
    Een huis met 4 verdiepingen en 6 personen.

O en overal enkel glas.

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik betaal 97,- per maand voor een appartementje van 65m2 en ben 4 dagen per week hele dagen aan het werk. Als ik thuis ben staat de verwarming op 21-22 graden, ik douche om de dag een minuut of 20, tv staat altijd aan als ik thuis ben net als de laptop en gebruik geen spaarlampen oid.

6. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gas en elektra 120 euro
    Water 17,50
    Hoekwoning (koude winderige hoek) 120m2 met 2 personen
    Verwarming overdag 16 graden, als we thuis zijn 20 graden
    Douchen dagelijks, 1 keer per week in bad, elke avond tv aan, pc staat ook elke dag aan, gemiddeld 4 wassen in de week, 1 keer per week de droger aan.

7. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

gas en stroom 165,- p.m en water 35,- per kwartaal geloof ik...

hier staat de tv in t weekend veel aan, door de weeks alleen smiddags na 4uur en savonds. Ik gebruik de wasmachine, vaatwasser elke dag. Droger ook haast wel 5 dagen in de week. Gebruik de oven veel voor taarten en eten, kachel staat hier op 19 overdag en snachts 18....douchen elke dag of om de dag. En in bad 1x in de week.....

8. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    139 voor stroom. water weet ik eigenlijk niet.
    lampen alleen savonds aan ( afzuigkap lamp is wel altijd aan ook snachts voor de hond) verwarming staat snachts op 19 of 20 en als ik het kouder krijg gaat hij overdag iets warmer maar boven de 21 komt hij echt nooit. dan zweet ik het huis uit.
    tv staat eigenlijk altijd aan en laptop ook meestal wel.
    ben 2 maanden terug over gestapt van nuon naar essent, bespaard ons 20 euro per maand ;)

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

#9 Eylem, 11 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jan 2013
    Wij zijn net verhuisd. Hiervoor betaalden we all in huur dus ik probeer wel een beetje op te letten om te voorkomen dat de afrekening skyhigh is.

Voor water betalen we iets van 60 euro per kwartaal geloof ik maar daar komen ook nog belastingen bij dus het totaalbedrag is iets van 120 euro. Elektra en gas staat ons maandbedrag op 175 euro, ik hoop dat we aan het einde van het jaar wat terugkrijgen want ik vind dat behoorlijk veel voor een tussenwoning op het zuiden met dubbel glas en met zonneboiler. Maar dat zijn dus allebei voorschotbedragen gebaseerd op de vorige bewoner.

Verwarming staat hier overdag op 19, als de zon erbij is op 18 want dan warmt de woonkamer snel op. 's Avonds op 20 en als we naar bed gaan of weggaan gaat ie op 17. Lampen doe ik overal uit waar we niet zijn - logisch vind ik eerlijk gezegd. 's Avonds brandt hier maar 1 lamp (nou ja dat zijn 3 LED lampjes). Radiatoren staan alleen in de woonkamer en in de gang/keuken aan. Televisie alleen 's avonds en overdag soms even als de oudste Dora wil kijken, verder niet, heb er een hekel aan als dat ding de hele dag staat te tetteren. Wel regelmatig de radio aan overdag en de computer natuurlijk. Probeer ook wel alle stekkers van dingen die we niet gebruiken eruit te trekken zoals de babyfoon en de waterkoker. Douchen doe ik met de meiden om de 2 dagen ongeveer en mijn man elke dag heel kort na het werk. We hebben een thermostaatkraan die standaard op 37 graden staat en ik draai hem nooit verder op en dan 50%. Wasmachine is A+++ en afwasmachine (is beter voor het milieu dan 'gewoon' afwassen bij mijn weten) is A+. Geen wasdroger, de was hangt gewoon op zolder en is altijd binnen een dag droog.

Ik probeer best op te letten, ik vind het anders echt zonde van ons geld én de wereld moet nog langer mee dan vandaag ;)

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    #10 Nikki88, 11 jan 2013
    Dat was in NL rond de Eur 400,- per maand. :) Groot nieuwbouw huis, vloerverwarming, wasmachine en droger bijna de hele dag aan. Dit was excl. water trouwens, was geloof ik Eur 100,- per kwartaal.

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    #11 lovewinnie, 11 jan 2013
    Water 35 euro pm
    Gas en licht, 160 pm en krijg meestal terug.

Zijn niet zuinig met stroom en huis heeft energie label g

Heel de dag tv aan ( zit sinds kort hele dagen thuis) maar wel zuinige led tv.
    Spaarlampen en enkele ook led lampen
    Douchen elke dag 4 personen gemiddeld samen 1 uur
    Koken 5 x per week uitgebreid
    Wassen en drogen 9x per week.
    Pc staat gemiddeld 4 uur per dag aan.
    Lamp bij dochter op de kamer brand heel de dag. Verder bijna geen lampen aan overdag en nacht.
    Verwarming elke morgen standaard op 20. Ook al zijn we niet lang thuis
    Savonds kijken ik tv op bed en partner op de PlayStation dus 2 tv aan.

Apparatuur allemaal zo zuinig mogelijk. Wasmachine À label, koelkast en vriezer À+. droger heeft geen à label maar hebben wel een zuinige genomen. Vaatwasser hebben we niet.

12. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

gas en licht 230 per maand en water weet ik zo niet eigenlijk.

13. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    168 per maand. We wonen in een oud huis wat best wel tocht. Overdag/nacht staat de kachel op 16 graden en als we thuis zijn op 20.5.

Water is volgens mij 11 euro per maand

14. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Water 35eur per kwartaal.
    Gas, elektra 100pm.

Kachel staat hier overdag weinig aan. van 16.00u tot 21.00u op 18gr. snachts op 15. We hebben hier overal LED lampen. Als we geen warm water nodig hebben kunnen we de CV uitschakelen in de keuken. Warmte van de kachel blijft dan wel gewoon. Wanneer de kleine er is zal de kachel wel wat hoger komen ;)

15. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Gas en electra betalen we 130 pm en water 25 pm.

16. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Wij betalen 200,00 euro en het water rond de 25 euro. De kachel staat hier op 20 tot 21 graden.

17. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Wij betalen stadverwarming 78, water 14 , electra 30 totaal dus 122. Wonen in een nieuwbouwwoning. Verwarming als we er zijn overdag op 20 graden. Snachts gaat ie naar 17 graden. We letten wel op heb alleen maar spaarlampen en de apparaten zijn zo energiezuinig mogelijk. Douchen elke dag 1 a 2 keer 10 min. denk well dat we moeten bijbetalen sinds de komst van dochterlief. Veel meer was en stoken meer enz.

18. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    gas en electra: 145,-
    water: 17,-

tussenwoning, 3 personen.
    Douchen elke dag ongeveer 10mins , kachel staat alleen beneden aan en in de badkamer gaat hij ook mee aan.
    Wasmachine en droger draaien bijna elke dag.
    Extra koelkast en vriezer in de schuur.

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Water: 15 euro
    Gas/licht 125 euro (schatting)

Tussenwoning, 120m2, 3 personen, elke dag douchen, verwarming alleen in avond op 21 en in weekend. Spaarlampen Philips ook in avond en weekend.

20. Henkiepenkie

Henkiepenkie Niet meer actief

Wij betaalden 400-450 euro per maand voor gas, en dan was het hier 17 graden in huis. (oud,koud huis) Nu hebben we een houtkachel en betalen we niets. We hebben geen gasaansluiting maar een gastank in de tuin, die laten we vullen als íe bijna leeg is, dat kost rond de 1000 euro en we deden daar net iets meer dan 2 maanden mee. Koken doen we niet op gas. Voor elektra betalen we 70 euro per maand, dat is dus momenteel het enige dat we betalen.

Deel Deze Pagina