Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven dan 'spul'. Twee weken geleden ben ik bevallen. Ik heb weinig last gehad van bloedverlies. Nu, na een week van helder bloedverlies, komt er bruin spul uit mijn vagina. Ik verlies geen bloed meer lijkt het wel. Ik dacht eerst dat het de laatste restjes zijn uit de baarmoeder, maar het duurt nu al een week. Het stinkt ook vreselijk erg. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Moet zeggen dat ik het bloedverlies (helderrood danwel bruin) ook totaal niet lekker vond ruiken die eerste weken haha. Maar hoorde er gewoon bij aldus de vk. Kan ook best zo zijn dat het de laatste restjes zijn die opgeruimd worden door je lichaam hoor.. Hier eerst ook helderrood, wat later overging in bruin en dat hield best een tijdje aan (heb ongeveer tot een week of 6 later nog gevloeid: ok toen was het met inlegkruisjes te doen ).
Als het echt stinkt kan dat wel duiden op een infectie of ontsteking. Zou er zeker even mee naar je huisarts gaan.
Bij mij rook het ook niet naar roosjes hoor. Komt toch van een wond af. Als je twijfelt even naar de HA. Jeukt het/doet het pijn? En dat bruinige kan nog wel even duren, ik had 2 weken helderrood en toen 4 (!) weken die bruine afscheiding.
Hier nog een week of 2 wat afscheiding gehad na het echte vloeien en heel lekker rook het niet. Maar als het echt flink stinkt zou ik wel aan de bel trekken.
ik vond ook vreemde lucht hoor! bij mij was t soms oranje achtig. vroeg vaak voor de visite kwam aan me vent of je me kon ruiken haha vond t zo ranzig!
Dat vloeien kan nog wel een paar weken aanhouden. Dat het bruin is is niet vreemd, zal wel oud bloed zijn. De geur is idd verschrikkelijk, echt een vieze muffe lucht. Maar als jij je er zorgen over maakt zou ik gewoon naar de verloskundige/gyn gaan!
Ik heb dit zeker ook nog tot acht weken na de bevalling gehad. had het met na controle aan de gyn gevraagd. Zei dat het heel normaal was. het bruine afscheiding stink spul (om het zo maar even te noemen) waar de gyn en mooie naam voor had. Is zo als zei dat uitlegde een soort wondvocht wat vanuit de baarmoeder komt. Waar de placenta zich had gehecht aan de baarmoederwand .
Ik heb maar precies 1 maand gevloeid (na ks) en t laatste was ook heel donker rood/bruin. T rook een beetje zuur.
Bedankt voor jullie reacties. Gisteren de verloskundige gesproken en die zei dat het oude restjes bloed zijn.