Ritme baby 12 weken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lorreke, 29 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.297
    394
    83
    Hallo.

Onze zoon is nu 12 week en krijgt 5 voedingen
    5-6
    9-10
    13-14
    17-18
    22-23

Nu slaapt hij na de 5 uur fles door tot de 9 uur fles.
    overdag slaapt hij ook nog kleine beetjes. Voor mijn gevoel niet voldoende. Soms is hij wakker van 17 tot 22 uur.

Mijn vraag hoeveel slaapt jullie baby overdag??
    Ik dacht voeding. Schone kont even spelen en dan weer slapen dus sowieso na elke voeding 2 uurtjes slaap nog??

2. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Dat verschilt echt per baby.
    Mijn zoontje kon rond 12 weken 1,5 uur wakker zijn en ging daarna weer naar bed voor 1,5 of 2 uur slaap.
    Sommige zijn iets langer wakker, anderen hebben nog meer slaap nodig.

Hier gaven we rond 23.00 geen fles. Hij kwam dan wel voor de nachtfles. Nu is hij 4,5 maand en slaapt hij vanaf 19.30 tot soms 06.00 uur al.
    En nog steeds 3 slaapjes overdag, maar wel wat korter.

Hoe is je baby als hij wakker is? Wel vrolijk etc?
    En lukt het je om de slaapsignalen te herkennen? Dat vond ik de eerste weken lastig. Maar toen ik dat doorhad kon ik mn zoon wakker in zn bedje leggen en sliep hij heel snel.

lorreke vindt dit leuk.
  3. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.297
    394
    83
    Ja slaapsignalen herkennen we wel en hij is wel vrolijk over het algemeen.
    zodra we hem zien gapen of weg zien kijken leggen we hem in bed neer. alleen duurt het soms wel een half uur voordat hij gaat slapen hij huilt ook regelmatig bij het in bed leggen soms heeft hij dat nodig om in slaap te komen dat weten we.
    na voeding van 8 uur ( hij kwam uitgerekend vandaag later als anders) om half 9 weer in bed, geslapen tot half 10 en sindsdien steeds wakker en huilen, alleen rustig als hij op de arm is, zodra je hem neer legt begint hij weer te huilen.
    en dan zeggen ze, af en toe even kijken, goed neerleggen , arm op zn hoofd en buik en weer weggaan want zodra je hem er dan uit haalt dan weten ze het en blijven het doen:(

4. Peaches17

Peaches17 Niet meer actief

Met twaalf weken was hier nog weinig ritme. 's Nachts ging prima; sliep van +/- 9 tot 7 met een flesje ergens tussen 3 en 5 uur en vaak na flesje om 7 uur nog even. Overdag viel ze vaak aan de borst of na dr fles in slaap en sliep dan op mij. Legde ik haar in bed, dan waren het vaak hazenslaapjes van een half uurtje. Soms sliep ze maar twee keer op een dag. Veel te weinig natuurlijk en het dreef me wel eens tot wanhoop, maar ze heeft er vooralsnog niks aan overgehouden ;)
    Het werd rond 15-16 weken makkelijker. Toen kwam er meer ritme en sliep ze drie a vier keer op een dag. Vaak drie slaapjes in bed van +/- 30 min en een langer slaapje op mij van +/- 1-1,5 uur. Nog altijd niet erg veel dus. Pas sinds ze kruipt (9 maanden ongeveer) doet ze twee langere slaapjes van 1-1,5 uur en inmiddels (13 maanden) gaat ze langzaam richting 1 langer slaapje.

Hier tot 9 maanden ook trouwens gejengel voor het slapen gaan. Bleef dan altijd bij haar tot ze sliep. Inmiddels is ze dol op dr bed en wijst ze aan dat ze wil slapen. Komt vast goed dus!

Ik heb me vreselijk druk gemaakt over hoe lang/vaak ze moest slapen en raakte moedeloos als mijn wakker, voeding, spelen, knuffelen, slapen ritme (ofzoiets) niet werkte. Nu lach ik er eerlijk gezegd om en is mijn voornemen voor nummer 2 om dat echt los te laten. Zo lang ze zich goed ontwikkelen, over het algemeen vrolijk en alert zijn en je de slaapsignalen in de gaten houdt, zal t wel loslopen.

lorreke vindt dit leuk.
  5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou hem na de ochtendvoeding om 8.00 ophouden en niet gelijk weer terug leggen.
    Dus wakker worden, wassen/aankleden, flesje drinken en dan na ongeveer 1,5 uur weer naar bed. Als hij dan 1,5-2 uurtjes slaapt dan zit je in een redelijk goed ritme.
    Overigens was dit hier bij de oudste ook niet zo. Die sliep steeds 3 kwartier, dus die ging geregeld 2x tussen een fles naar bed.
    De jongste was op die leeftijd wel 1,5-2 uur wakker en sliep daarna ook weer 1,5-2 uur en soms nog langer.
    Zij kreeg om 8/12/16/20 uur een fles en ging om ongeveer 9.30/13.30/17.00 naar bed toe en om 20.30 de nacht in tot de volgende ochtend met een nachtflesje rond 4.00/5.00.

6. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Hier sliep dochter de eerste maanden 45 min en dronk dan en was anderhalf uur wakker. Soms tussendoor ook nog een keer drinken.
    Rond 6 maand begon ze langer te slapen per keer.

Zoon heeft tot hij overging op 1 slaapje altijd maar 45 min per keer geslapen.

7. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    De meeste kindjes willen niet alleen zijn en snappen niet waarom in hun ogen moeder hun alleen achterlaat een baby kan je niet verwennen want die kennen de wereld nog niet ze willen dichtbij degene zijn die ze kennen en vertrouwen al vanaf dat ze in je buik zitten.

En een ritme komt vaan vanzelf de ene keer zullen ze meer willen slapen als de andere keer en ook om andere tijden soms dat komt omdat ze elke dag nieuwe indrukken krijgen te verwerken , Vaak gaan die dingen met fases bijvoorbeeld een par maanden om 9 uur moe en daarna weer 2 weken al om 7 uur dan een maand 1 keer per nacht klaar waker en dan weer 3 keer, Mijn tip volg je kindje en sta klaar voor hem.

En wat is er erg aan dat je zoon weet dat je voor hem klaar staat als die verdrietig is er is nog tijd genoeg om dat te veranderen nu is het nog een baby die begrijpt vrijwel niks van wat je zegt en denk ook echt niet oo kijk als ik huil kan ik mama voor de gek houden , Nee hij voelt zich alleen en weet niet waarom die in dat rare bed ligt hij moet nog leren begrijpen hoe dat werkt dat ouders graag hun baby,s in hun eentje laten huilen tot dat ze slapen

lorreke en NORAH1979 vinden dit leuk.
  8. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Idd echt alles is de eerste maanden een fase haha..
    Ik laat mijn kinderen nooit huilen, ook niet om in slaap te komen. Beetje jammeren ok, maar huilen nee.

Mijn jongste heeft de speen en soms moeten we 3 a 4 x terug om het speentje terug te stoppen. Geen probleem. En als t slaapje echt niet lukt, haal ik hem eruit

9. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.297
    394
    83
    Bedankt voor alle reacties.

Gelukkig gaat het savonds wel goed na de fles van 22 a 23 uur dan gaat hij op bed en slaapt hij wel.

Overdag vind ik het ook best wel lastig, want je ziet de signalen dat hij moe is, dus leg hem in zn bedje neer stop hem in, en als hij dan begint te huilen aai ik hem over zn hoofd en buik ter geruststelling, maar ook al is hij zo moe gaat hij niet slapen, en houden we hem dan bij ons gaat hij ook niet slapen. leg je hem weg in de box dan blijft hij ook wat onrustig en kan dan niet even wakker liggen, soms wel maar soms ook niet.

nu slaapt hij inmiddels wel weer een uurtje in de reiswieg beneden, is in slaap gevallen toen we met de hond uit gingen en slaapt nog steeds.

10. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Bij mij ook veel slaapjes gehad door te wandelen met de hond of bij me op de bank ze kunnen vanzelf meer en zichzelf beter vermaken en in slaap laten vallen maar tot die tijd vinden ze het eng om zo ver van je af inslaap te vallen en bij de een duurt dat een jaar en de ander weer anders maar uiteindelijk kunnen ze allemaal gewoon inslaap vallen.

lorreke vindt dit leuk.
  11. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Dus je zoontje slaapt al door? Dat is hartstikke knap. En hij is ook bijna 5 weken te vroeg geboren. Super hoor.

Heb je een draagdoek? Dat is ook fijn! Kindje voelt zich geborgen en jij hebt hem dichtbij. Ik persoonlijk geniet daar enorm van.

lorreke vindt dit leuk.
  12. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.297
    394
    83
    ja klopt ik zeg ook altijd hoor we hebben echt veel geluk met de nachten! de laatste 2 nachten zelfs van 22 tot 8 uur schrok me rot.

Ja we hebben een draagdoek/zak, maar helaas vind hij dat nog niet echt fijn, waarschijnlijk omdat hij last heeft van zijn nekje en die dan net niet fijn genoeg kan liggen voor hem. anders maakte dat het veel makkelijker inderdaad.

Gistermiddag geslapen van 12.30 tot 16.30 en vanaf 16.30 heel wisselend, kleine slaapjes va 20 a 30 minuten, en dan zit hij heerlijk rustig bij je lekker vrolijk en te brabbelen en te lachen en zo vanuit het niets is het mis, huilen.

13. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Hier gaat zoontje rond 19.00 maar bed.
    19.00 - 5.00/5.30 verschilt wel nog is, hij komt ook nog wel is rond 4.00.
    5.00-8.00/8.30
    9.30 slapen vaak een uurtje
    12.30 slapen uurtje in bed en dan vaak nog 2 uurtjes bij mij
    17.00 slapen half uur/1 uur

Dus zoals je ziet, hier zijn het ook geen lange slaapjes;).
    Ik probeer hem vaak niet gelijk na zn fles op bed te leggen, anders duurt het weer zolang tot de volgende fles als tie na een uurtje alweer wakker is!

lorreke vindt dit leuk.
  14. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.297
    394
    83
    Wauw! slaapt hij al van 19 tot 5 uur? of nog wel een fles rond 22 a 23 uur?

15. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Vaak wel, soms tussendoor wakker maar dan geven we zn speen en dan is t vaak goed. Af en toe heeft hij wel dat hij eerder komt hoor! Late voeding hebben wij nooit gedaan, bij mn dochtertje ook niet. Helpt hier niks, haal ze alleen uit de diepe slaap en vervolgens komen ze weer netjes om de 3/4 uur;)

lorreke vindt dit leuk.
  16. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.297
    394
    83

Wauw heerlijk zeg!

Hier sinds woensdag laatste fles rond 21.30/22.00 en ineens pas om 7.30/8.00 uur weer wakker, dus kan mama ook beetje extra slaap pakken voor zolang het duurt haha..

17. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Heerlijk:)! Lijkt me ook wel lekker dat tie pas om 7.30 komt. Het heeft allebei wat :)! Lekker van genieten!

lorreke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina