Puckababy

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marjannn, 19 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Wie heeft ervaring met de Puckababy? Zou ik dit meteen vanaf de eerste nacht kunnen gebruiken voor mijn baby, dus in plaats van een dekentje? En ik lees dat er ook een zomeruitvoering is, maar is dit echt niet te warm als het hoogzomer is? Want die armpjes zitten er natuurlijk wel helemaal in. Half juni verwachten we ons kindje. Ik hoop wat ervaringen van jullie te horen.

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou persoonlijk de puckababy niet gebruiken als het niet nodig is, en dat weet je dus de eerste nacht nog niet. Hij is eigenlijk bedoeld voor kindjes die heel onrustig slapen en zichzelf wakker maken met maaiende armpjes. Wij hebben in het begin gewoon een lakentje en dekentje gebruikt, maar Milan sliep wel heel onrustig, dus toen zijn we overgegaan naar de puckababy. Milan is ook in de zomer geboren (juli), en vanaf augustus hebben we 'm gebruikt (niet de zomeruitvoering, maar de gewone), maar het was niet te warm voor 'm hoor. Die stof is sowieso al best dun, en pasgeboren baby'tjes zijn nog zo klein, dan kan dat handig.

3. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Je kunt de puckababy vergelijken met een slaapzakje van lakenstof, niet erg warm dus. Wij gebruiken 'm met een lakentje en dekentje (kindje alleen een rompertje zonder mouwen aan). Maar... ik ben het met Linda eens.. zeker niet gelijk gebruiken. Kijk eerst maar eens hoe het gaat. Het is inderdaad bedoelt voor onrustige slapers. Kindjes die met hun armen maaien en daardoor wakker worden of niet makkelijk in slaap vallen. Voor het zelfde geld heb je een heel rustig kindje die prima kan slapen zonder. Wij zijn 'm met 10 dagen gaan gebruiken (alleen 's nachts) en met 8-9 weken was meneertje er weer uit.

4. Noukie 81

Noukie 81 Actief lid

26 aug 2007
    264
    0
    0
    noord brabant
    hoi, Wij zijn er met onze Tijn begonnen toen hij al 4 maanden oud was, heel veel huilen enzo, hij heeft er tot 10 maanden ingelegen is superlang weet ik maar meneer had het echt nodig! Hij is van Mei,dus we hebben hem in de zomer en winter gebruikt en dat ging goed, ik zou het alleen adviseren als het echt nodig is.Tijn is nu 20 maanden en slaapt als een roosje. succes

5. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier ook de puckababy omdat K. super onrustig is in zijn slaap.. werkt erg goed :) vind het persoonlijk fijner dan écht inbakeren zoals met pacco doeken

6. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Hier ook superblij met de Puckaslaapzak!
    Hij slaapt er sinds hij 6 weken was in omdat hij zo maaide met zijn armpjes. HIj is inmiddels over op de mini, de 2de maat.
    Hij is neit dik dus hij slaapt er in, in romper onder een lakentje en dekentje.
    Hij hoeft er niet eerder in dan nodig is, hoor. Je merkt het vanzelf als hij het nodig heeft en niet eerder doen. Laat hem als pasgeborene lekker liggen in zijn wiegje/bedje. Pas later is zoiets nodig.

7. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Pas doen als je kindje onrustig is in bed en zichzelf wakker slaat/maait.
    Als het niet nodig is: niet doen. Dan ligt je ukkie al lekker van zichzelf ;)

Puckababy: tópding, waren er hier superblij mee, 't was nodig.

8. LovelyDK

Sannaaa slaapt jou kindje ook met dit weer alleen met een rompertje erin?
    Ik laat mijn kleine altijd gewoon met zn pyama erin slapen..

9. arve

arve Actief lid

5 jul 2007
    327
    0
    0
    zuid-holland
    Hier idem...alleen is mijn meisje van april en haar kamer was van de zomer zo heet dat ze er met alleen een luier in heeft geslapen..In het begin ook gewoon een laken en dekentje maar ook erg onrustig...

Ik ben er erg blij mee geweest... ben nu verslaafd aan de purfloslaapzak...voor de rest niks nodig..erg handig met zo'n woelerd als mijn meisje.. :D

10. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Ja Luca wel, Hij heeft een romper met lange mouwen aan. Hij heeft het heel snel warm. Dus heeft hij het zo gewoon lekker. ;)

11. LovelyDK

ooh ok.. zou een romper + pyama te warm zijn dan?

12. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    Aks het nekje klam/zweterig aanvoelt heeft de baby het te warm. Even kijken dus. Ik doe wel met pyama eronder en dan dekentje opmaken tot net onder de borst.

13. LovelyDK

14. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik begrijp dat zo'n slaapzak echt voor onrustige baby's is en dat het geen voordelen heeft als je een baby hebt die 's nachts goed slaapt. Ik wacht het dus maar gewoon eventjes af.

Deel Deze Pagina