Vaker korte bloedinkjes na stoppen pil.

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by beverly, Mar 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. beverly

beverly Actief lid

Jan 28, 2008
    294
    0
    0
    Hallo, ik wil graag weten of ik me zorgen moet gaan maken.
    Ik heb sinds ik gestopt ben met de pil onregelmatig last van korte bloedinkjes, soms een wat langere lichte bloeding soms 1 toiletbezoek dus kort.
    Het komt tijdens de periode tussen mn menstruatie door elke keer terug zonder verklaarbare reden (heb daarvoor geen gemeenschap gehad of iets anders raars gedaan).
    Nu kan ik me heugen dat ik 17 jaar geleden voor ik begon met de pil dezelfde klachten had,maar op die leeftijd dacht ik er niet over na.
    Alleen dat het vervelend was en daarom de pil erg prettig was.
    Had in het begin ook een pil ( microgynon ofzo) en daar bloede ik halverewege ook doorheen.
    Kreeg daarna zonder enige testen of iets een andere pil van de dokter.
    Met de pil ( marvelon) die ik de laatste 14 jaar heb gebruikt heb ik ook nog nooit tussentijds bloedinkjes gehad.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

dat je een andere pil krijgt zonder testen is normaal hoor, heel veel vrouwen hebben tussentijds bloedverlies bij een bepaald soort pil en dan is het heel gebruikelijk dta je overstapt op een andere. Iedereen zit hormonaal toch net iets anders in elkaar en die pillen hebben ook verschillende doseringen en verschillende verhoudingen tussen de hormonen die erin zitten.
    Sommige vrouwen hebben altijd tussentijds bloedverlies zonder pil, dit is inderdada vaak een reden om aan de pil te gaan omdat het vervelend is. Maar nu je zwanger wilt worden zul je het moeten accepteren. Het kan nu ook nog van het ontpillen komen. Als je je zorgen maakt kun je dat ana je husiarts zeggen, maar waarschijnlijk laat di eje minimaal een half jaar wachten om te weten of het niet door het ontpillen komt. gebruik je al foliumzuur?

Mirjam

3. beverly

beverly Actief lid

Jan 28, 2008
    294
    0
    0
    Hoi,
    Bedankt voor je reactie.
    Ik maakte me zorgen omdat het er ook al was toen ik nog geen pil slikte,
    maar als het vaker voor komt wacht ik eerst nog even een paar maanden af.
    Ja ik slik foliumzuur die samen in een multivitamine zit voor vrouwen die zwanger willen worden en of zijn.
    Wat betreft ontpillen daar heb ik zeker last van gehad, maar ik merk wel dat mn lichaam nu langzaam wat rustiger wordt.
    Dus ik wacht af.
    Nogmaals bedankt.

Share This Page