Ik krijg zoveel commentaar dat ik mijn baby niet in slaap moet wiegen. Dat is ook wel zo maar ik vind het zo moeilijk om haar huilend in bed te moeten achterlaten. Hoe hebben jullie dit gedaan ? Wil het haar echt graag leren.. Ze is trouwens 4.5 maand en ze slaapt alleen met haar speen.
Lekker zo laten. Wat werkt voor jou werkt ook voor je kind. Kon het ook niet hoor weg lopen van een huilend kind.
Leg je haar wel bij de eerste vermoeidheidssignalen in bed? Ik merk dat als ik die weleens mis, het dan huilen geblazen is bij het in bed leggen. Als ik haar meteen in bed leg als ze in haar ogen wrijft, aan haar haren begint te plukken of gaapt, ze eigenlijk zonder morren in slaap sukkelt.
Wij hebben het ook weken gehad, ze bleek oververmoeid, inderdaad niet op tijd op de signalen ingegaan en dan kregen we haar met moeite na een half uur wiegen op bed om na een half uur weer wakker te worden. Nu gaat ze niet op de eerste signalen naar bed maar ongeveer 10 minuten daarna, dan rolt ze ook haar zij, duimpje in haar mond en ze gaat slapen.
Niet omdat anderen commentaar hebben iets veranderen wat goed voor jullie werkt. Zeker niet met het in slaap brengen van je kindje. Ik ben een tegenstander van babys laten huilen, vaak nergens voor nodig! Wat je wel kunt doen is opletten op de eerste vermoeidheidssignalen, een vast ritme met naar bed brengen en goed kijken naar wat voor jullie werkt.
Hier hebben we ook een hele poos ons meisje slapend in bed gelegd hoor. Is vanzelf overgegaan op wakker in bed leggen, zonder huilen (ik weet niet eens meer wanneer...). Laten huilen doen wij ook niet aan. Ook wij moesten rond die tijd goed op haar signalen letten, als we haar te laat in bed legden, sliep ze juist niet zo snel.
Zeker je baby niet zichzelf in slaap laten huilen, hier werkte dat overigens ook niet. Hij werd er hysterisch van. Mijn zoontje was eerst gewend aan de borst in slaap te vallen en dus moest hij altijd de borst hebben om in slaap te kunnen vallen. Dit heb ik hem toen afgeleerd door hem in slaap te wiegen. En dat heb ik hem ook weer af moeten leren. Ik heb dat gedaan door steeds te stoppen met wiegen en pas als hij huilt weer verder te wiegen. Dit heb ik steeds afgebouwd tot ik gewoon bleef zitten met hem in mijn armen en hij in slaap viel. Hij huilt trouwens altijd wel voor hij in slaap valt, maar goed, ik heb hem vast dus hij zal nooit het gevoel hebben 'mama laat mij in de steek'. Sinds een kleine twee weken leg ik hem wakker in zijn bed en ga ik erbij zitten en geef steeds zijn speentje terug (een stuk of 30 keer). Verwacht geen wonderen, de eerste keer duurde het hier een uur voor hij in slaap viel. Hij begon eerst te spelen want begreep niet dat hij moest slapen. Toen liep ik weg en toen hij begon met jengelen ben ik er weer bij gaan zitten, tot hij in slaap viel. Geen gekrijs niks, alleen mopperen en dat heeft hij nodig om in slaap te vallen gek genoeg. Het duurt nog altijd wel even voor hij in slaap valt, soms een half uur, maar soms ook 10 minuten. Maar alles beter dan dat gewieg want mijn rug kon het gewicht niet meer aan. Het ligt echt niet aan jou, ik kreeg ook altijd van die verhalen te horen dat je je baby op het juiste moment in bed moet leggen etc. Elke baby is anders en stap voor stap moet je hem/haar dingen aanleren of afleren. Ik heb het meerdere keren geprobeerd en nu pas is hij er klaar voor. De volgende stap is om hem weg te kunnen leggen en de kamer uit te kunnen lopen, maar dat duurt nog wel even vrees ik..
Hier heb ik mijn dochter in het begin ook lekker wiegend in slaap laten vallen hoor, op een gegeven moment wilde ze het zelf niet meer en heel af en toe vind ze het nog steeds fijn, tja so be it
Ik ben wel blij met jullie reacties dat et vanzelf overgaat. Want daar ben ik.eigenlijk bang voor dat ik haar altijd in slaap moet wiegen. Nu vind ik het niet eens zo erg want ik ben toch gewoon thuis in dec ga ik pas weer werken ze is dan 9 maanden. Maar ik heb haar weleens half wakker half slapend in bed gedaan maar ze wordt gewoon wakker en gaat dan huilen tot ik.haar.oppak. En haar in slaap wiegen duurt bij mij maar 3 tot 5 min dan slaapt ze al. Ik ga het toch weer proberen morgen.als.ze.in haar ogen wrijft..
Mijn zoon wieg ik ook bij elk slaapje in slaap. Hij kan gewoon niet zelfstandig inslapen. Wij willen hem ook absoluut niet laten huilen. Soms vraag ik me wel af tot hoelang we hem nog moeten inwiegen A.s maandag een afspraak met cb hierover maar ik verwacht geen gouden tip, maar eerder de huilmethode die ze willen aankaarten Ik lees graag mee deze topic.
Doen waar jij je goed bij voelt. Mn dochter gaf het op een gegeven moment zelf aan dat ze het zelf wel kon. Tot die tijd gewoon lekker bij mij in slaap laten vallen
Hoi, Ik heb mijn zoontje tot 4/5 maanden overdag vaak in slaap gewiegd. In de avond was het niet nodig. En ik dacht dan overdag.....hoe komt dit ooit goed? Regelmatig blijven proberen om wakker in bed te leggen en dan komt het vanzelf. Ik ging dan om de 5/10/15 min enz terug om speen en/of aai te geven. Mijn zoontje zegt nu ja en gaat zelf naar de deur om naar boven te gaan als ik vraag:,zullen we slaapje doen?
Net geprobeerd zonder succes ze blijft maar krijsen en wordt helemaal hysterisch. Toch telkens speentje terug doen maar na een kwartier heb ik haar toch opgepakt in me armen en toen sliep ze binnen 1 minuut.
Wij hebben het ook heel lang op de voor haar fijnste manier gedaan, wiegen, kroelen, bij ons leggen etc. Slaapt ook niet zonder tutje. Pas toen ze ouder was en ze toch zelfstandig moest gaan slapen, en we haar niet wilden laten huilen het volgende gedaan: Neerleggen, tut geven, met onze rug er naartoe gaan zitten, ging ze huilen en opstaan, weer neerleggen, tut geven en weer met de rug er naartoe zitten. Volhouden! En kwaad dat ze was die eerste nacht! Tweede nacht al minder, ging ze zelf al weer liggen als we opstonden. Het is een hel, maar na een week sliep ze uit zichzelf de hele nacht door. Nu leg ik haar savonds weg, geef een papfles en loop gewoon weg en ze gaat slapen. Als ze wakker wordt is het of een kwestie van tut terug geven, Pamper doen of een beetje drinken en dan slaapt ze zonder commotie verder! Super trots!
Vanaf het moment dat ze zich omhoog ging trekken en staan. Dat is voor mij ook de grens geweest dat ze niet meer tussen ons in kon liggen, te gevaarlijk. Ik was zwanger het ging niet meer, we moesten wel..
Fijn dat jullie meid nu zelfstandig kan slapen en ook meteen de hele nacht kan doorslapen! Lijkt me heerlijk En werkte deze manier ook met het overdag slaapje?
Zeker, ze slaapt smiddags nog 1 x van 1 tot 3 ong. en dan na de lunch leg ik ze weg, soms kletst ze nog even maar zakt snel weg. Chicco sterrenhemel met muziek doet ook wonderen heb hem ook al in t blauw aangeschaft
Nee, dat is niet zo. Je schrijft dat ze zo binnen 3 tot 5 minuten inslaapt. Dat is toch fantastisch? Gewoon lekker doen als het voor jou werkt. Ze is nog zo jong!