Ik vond het moeilijk om me hier te melden maar ik moet er toch aan gaan geloven. Na een jaar zelf zwanger proberen te raken wil het niet lukken. De huisarts stuurde ons door naar de gyn en de gyn weer door naar de fertiliteitsarts. En zo zijn wij er ongeveer 1,5 week voor het eerst geweest. Ik was zo zenuwachtig want wat zouden ze voor onderzoekjes doen? Nou,het viel me nog mee maar vond het echt vreselijk. Na een aantal vragen beantwoord te hebben kreeg ik een inwendige echo en daaruit bleek dat mijn baarmoederslijmvlies veel te dun is. Zo dun dat als ik bevrucht zou zijn het zich niet kan nestelen. En mn eisprong kwam daarom ook maar niet. Ik heb nog 4 buisjes met bloed moeten laten prikken en mijn man heeft zijn zaad moeten inleveren voor onderzoek. Maar onze ferti.arts zei al meteen dat het hoogstwaarschijnlijk aan mijn hormoonhuishouding ligt. Dus ik moet waarschijnlijk aan de medicatie en ze had het zelfs over eventueel zelf injecties in mn buik leren zetten met het hormoon. Dit omdat het hormoon waar ze het over had (ben de naam kwijt!) niet via een pilletje genomen kan worden omdat het maagzuur dit meteen vernietigd. Dus misschien injecties zetten 15 januari moeten we terug komen voor de uitslag en ik ben zo nerveus. Zelf zo nerveus dat de kerst van mij voorbij mag gaan. Wat komt er uit de onderzoeken? Wat gaat er allemaal gebueren en hoelang zou het nog duren voor we zwanger zijn van ons 2e wondertje. Maar ook de verbazing dat ik van ons eerste kindje,nu 2 jaar oud,meteen zwanger was zonder problemen. Geen gekke dingen gehad,geen problemen gehad tijdens de bevalling... En dan nu dit..... Echt een flinke tegenvaller maar goed,we hebben alles voor ons 2e wondertje over en het zal ook allemaal goed komen want het is goed te behandelen. Maar man o man wat balen we! En ik ga langzaam de dagen aftellen tot 15 januari. EN het lijkt allemaal nog zo ver weg
Welkom meis. Er zijn hier heel veel meer vrouwen die ervaring hebben met de spuiten die je moet zetten. Zelf slik ik ook hormonen en moet ik mezelf ook een injectie geven. Wel vreemd dat nu opeens deze diagnose wordt gesteld. Krijg je nog een echo op een ander punt in je cyclus om het baarmoederslijmvlies te controleren? Iig sterkte ermee en gewoon proberen te genieten van de feestdagen! Als je vragen hebt of je wilt je hart luchten dan kan het hier altijd!