tot welke leeftijd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door baby2011, 23 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    Had jullie kindje af en toe een fles?

Mijn zoontje is dobderdag 2 geworden en heeft graag als hij gaat slapen ( en als hij wakker wordt) een flesje met wat melk.

Ik maak er verder geen probleem van vandaag zelf nieuwe spenen gekocht ander was kapot.

Maar vroeg me af hoe oud jullie kindje ermee stopte

liefs mij

2. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Oudste met een jaar en 10 maanden. Had nog twee flessen, voor het middagslaapje en s avonds voor het naar bed gaan.
    Zat al een paar dagen ermee te klooien, meer te sabbelen, bijten enz dan te drinken, toen maar 's weggelaten, en dat ging goed. Dus vd een op de andere dag gestopt.

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Tot ongeveer 1,5 jaar. Hij drinkt nu nooit meer uit een fles en is nu 23 maanden.

4. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    Moet wel zeggen is gewoon normale melk beetje warm. Dus geen voeding meer ofzo.

Hij slaapt alleen makkelijker in met beetje warme melk!

Bedoel dus echt wanneer je kindje nooit meer uit fles dronk

5. mirriemeis

mirriemeis Actief lid

17 okt 2011
    143
    0
    0
    13 maand en geen fles meer gehad.

6. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    Hihi lees nu al veel jongere leeftijden. Ach zolang hij niet net als neef tot 7 fles wik vind ik t prima. Vandaag eerste keer groot bed met een lekker flesje warme melk. En ja hoor hij sliep niet eruit geweest niks!

7. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Simone kreeg de borst voor het slapengaan, tot ze genoeg at om hem niet meer te willen. Dit was ergens rond het jaar ofzo. met 15 maanden ging ze ook de borst 's morgens weigeren en sindsdien krijgt ze alleen 's middags nog een fles. En soms 's nachts als ze wakker wordt. Het zijn kleine flessen hoor, 120ml ofzo.

Ik denk dat ze pas stopt met flessen als ze niet meer slaapt 's middags.

8. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83

Fijn om te horen dat hij niet de enige 2 jarige is. Hij geniet er ook echt van vraagt als ik zeg we gaan slapen ook altijd omeen " fes meuk" fles melk dus hihi

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Valt hij echt in slaap met de fles melk? Dat is wel erg slecht voor zijn tandjes. Ik persoonlijk zou het op deze leeftijd wel gaan afbouwen, dus bijvoorbeeld de fles op een rustig momentje na het avondeten, dan tanden poetsen en dan slapen, en dan de melk uit een beker in plaats van de fles, en dan evt. helemaal weglaten (afhankelijk van hoeveel zuivel hij de rest van de dag krijgt). Maar dat moet je natuurlijk zelf weten. Oh en antwoord op je vraag: hier hebben ze nooit uit een fles gedronken, ze gingen van borstvoeding over naar een rietjesbeker en daarna gewone beker.

10. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hier krijgt ze alleen nog maar flesjes. Uit een normale beker lukt echt nog niet en de flesjes vind ze zo fijn. Ook krijgt ze nog 2 a 3x per dag nutrilon..

11. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83

Jup en die ene fles kan volgens mij weinig kwaad. Kijk als ik er limo in doe ok. Maar melk vind ik geen probleem. Verder drinkt hij uit gewone bekers of rietjes beker.

12. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook nog 2x fles.. maar is dan half jaartje jonger ;)

13. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Hier ook nog 1 die voor het slapen gaan een flesje wil en daarna tandjes poetsen ;) maar denk dat deze er pas afgaat als hij 's avonds echt goed gaat eten, we hebben al een paar keer geprobeerd uit een sportfles'(drinkt hij overdag ook uit) 's avonds te laten drinken, maar dat wou hij echt niet, dus dan nog maar een flesje.
    Ow en John word dinsdag 2 ;)

14. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Onze peuter is 2 jaar en 3 maanden en drinkt nog bijna elke avond een klein flesje melk voor het slapen gaan. Dit is al sinds ze 1 is de enige fles die ze nog krijgt. Hoort bij ons bedritueel :) pyjama aan, dan nog een flesje melk beneden op de bank en dan tandjes poetsen en verhaaltje in bed.

15. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Ik hoop nog wel bv te geven als ze drie of vier is. Lijkt me niet fijn als ze al zo jong, bij anderhalf jaar ofzo, gaan weigeren.

16. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Mijn zoon tot +/-3 jaar en 3 maanden ;)

Mijn oudste 2 vielen ook met een fles in slaap en het CB heeft daar nooit moeilijk om gedaan omdat ze al moeite hadden me zelf/alleen te slapen en dit voor hen de troost was.
    En met hun tanden is niets aan de hand want die worden gewoon ook 2x per dag gepoetst.

17. Storm

Storm Niet meer actief

Oudste was al 2,5 geweest en toen vond ik het genoeg. Hi dronk alleen de melk nog uit de fles 's morgens en 's avonds. En dat terwij hij al vanaf 9 maanden uit een beker dronk. Hij had de speen kapot gekauwd en ik heb hem toen ook voor de melk een beker gegeven. Hij heeft toen een week geen melk gedronken.
    De jongste heeft na 10 maanden nooit weer een fles gehad. Wel een tuitbeker en nu steeds vaker een gewone beker.

18. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Mijn zoontje is nu al van de fles af.. Drinkt uit een rietjes beker of met hulp slokjes uit een normale beker..

19. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier ook nog 2 flesjes melk per dag (smiddags en voor het slapen maar niet in bed ofzo) en sochtends wat water uit een flesje als papa gaat werken (aanwensel...).
    Ze zou prima zonder kunnen hoor, maar waarom zou ik het haar ontnemen, ze vind het lekker, momentje van ontspanning en zo krijgt ze voldoende zuivel binnen.
    Ik denk dat we ergens tussen de 2-2,5 wel stoppen maar ik zie er de noodzaak zeker nog niet van in.

20. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier met 11 maanden van de fles af. Hij kreeg vanaf toen alleen nog melk in zijn rietjesbeker (gewone melk), en ophet moment drinkt hij ook af en toe uit een gewone beker om te oefenen.

Deel Deze Pagina