Twijfels na bezoek kraamzorg.

Discussion in 'Kraamtijd' started by Jacq84, Aug 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    1,057
    7
    38
    Hoi Hoi,

Gisteren is de kraamzorg langs geweest voor een intake.
    Voor we naar boven gingen om alles te bekijken vroeg ze mij of
    de kleine in een ledikantje of in een wiegje bij ons kwam liggen.

De kleine heeft een ledikantje op haar eigen kamertje.

Ze antwoorde hier op of ik had nagedacht om de kleine
    bij ons op het kamertje te leggen.
    Redenen waren voor haar omdat de kleine nu mijn stem herkend
    en dicht bij me is , dit dan ook fijn voor de kleine zou kunnen zijn.

Wat vinden jullie van deze redenatie?

En nog belangrijker :
    Kreeg of krijgt jullie kleintje een wieg bij jullie op de kamer
    of gaat het gelijk een eigen kamertje in?

Ben nu toch weer aan het twijfelen ;)

Groetjesss Jacq

2. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Ik heb onze kindjes de eerste 2 weken 's nachts bij ons op de kamer gehad, en de gehele kraamweek. Vond het heerlijk de geluidjes te horen en steeds maar naar ze te staren haha. Maar ze lagen in de wandelwagenbak. Dus geen extra wiegje gekocht.

3. moradora

moradora Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    1,310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    ik heb de eerste 2 weken op de kamer gehad maar ik werd er gek van. Ik werd van alles wakker dus heb haar na 2 weken naar haar kamertje verhuisd om mezelf rust te geven Toen sliep zij ook ineens door. hadden snachts de babyfoon bij het bed en daar hoorde ik ook wel door als er wat was.
    de tweede moet helaas bij ons op de kamer omdat we geen kamer overhebben. dus hoop dat ik er aan kan wennen.

Ik ben dus niet zon voorstander van op dezelfde kamer slapen. overdag slapen ze ook alleen boven dus waarom snachts niet?

4. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    1,057
    7
    38
    Bedankt voor je reactie :)
    Had je de wandelwagenbak op een tafeltje staan of op de grond ?
    Is een goede optie trouwens.

5. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    1,057
    7
    38
    Ja dit vroeg ik mij dus ook af.
    Ze zei ook :
    " Het is echt helemaal niet verwend hoor als ze bij jullie op het kamertje ligt".

Vond het nou niet echt hele goede argumenten
    maar toch twijfel je dan weer in eens !

6. Zolief

Zolief Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Mijn dochter ligt nog steeds bij ons op de kamer. Heerlijk! Als ze dan wakker wordt kijkt ze me aan en begint ze gelijk te lachen.
    Ik geef bv en vind het daarom ideaal. Ik wordt wakker als zij dat wordt en weet dus precies als er wat is. Ze hoeft daardoor eigenlijk niet te huilen want ik hoor haar als smakken als ze honger krijgt.
    We kunnen savonds ook gewoon een boekje lezen met lamp aan ofzo, ze gaat wel slapen of slaapt door.

In heb begin waren de geluidjes even wennen, maar dat is nu juist heel fijn want ik weet precies bij welk geluidje er wat gebeurd. Ik weet dus ook precies wanneer ze diep slaapt.

Een paar dagen vonden we het even lastig. toen had ze het idee gevonden om geluidjes te maken in haar slaap. Gelukkig was dat alleen aan het begin als ze bijna in slaap was gevallen.

Ach.. ik hou van d'r (L)

7. Zolief

Zolief Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Het is trouwens ook een paar keer handig geweest omdat ze dan zat te kokken in dr spuug. Anders hadden we dat niet gehoord.
    Tot 6 maanden schijnt het veiliger te zijn bij jou op de kamer vanwege wiegendood. Ze kunnen dan nog niet altijd goed hun hoofd optillen als ze met hun neus in het matras belanden. Als je ernaast ligt hoor je dat gelijk.

Maar als je het niet fijn vind als je baby geboren is moet je het natuurlijk gewoon op eigen kamer leggen. Ieder zo zijn ding ;)

8. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hier vond ik het ideaal die eerste tijd bij ons op de kamer! Ze kregen borstvoeding en zo kon je goed bij de eerste tekenen van honger ze uit bed halen en voeden. Ook wilde ik die eerste weken helemaal niet zonder de kleine in de buurt slapen haha. Overdag sliepen ze ook in de box of Wandelwagenbak beneden bijv. en niet boven. Heerlijk die kleine hummeltjes zo dichtbij je.. Ze kunnen nog lang genoeg alleen op een kamer slapen ;)

De oudste sliep tot een jaar bij ons, maar hadden geen tweede slaapkamer. Ging perfect! Middelste sliep tot ruim een halfjaar bij ons op de kamer (en vanaf een week of 7 de slaapjes overdag boven op haar eigen kamertje, maar s nachts dus bij ons). Daarna ging ze doorslapen en ook af en toe gewoon wat brabbelen voordat ze er echt uitgehaald wilde worden dus toen naar haar eigen kamertje in de nacht. De derde sliep de eerste weken bij ons, maar bleek rustiger op haar eigen kamertje te slapen (tot mijn grote verdriet haha: hoeveel avonden en nachten ik niet naar dat ukkie heb staan staren in haar eigen kamertje. Was de hangwieg op onze kamer toch echt veel lekkerder ;)).

9. gekko

gekko VIP lid

Oct 11, 2010
    10,962
    0
    0
    NULL
    NULL
    De eerste heeft hier tot een maand of vier op onze kamer gelegen.. we hadden een hangwieg gekocht die we boven het bed hadden bevestigd. (voeteneinde) als hij een beetje onrustig was konden we slaapdronken wiegen...

Ook nr twee komt in de wieg te liggen.. de slaap wordt toch minder onderbroken...

10. gekko

gekko VIP lid

Oct 11, 2010
    10,962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Trouwens de wieg hadden wij op marktplaats gekocht.... dus in prijs viel het ook mee...

ook de overstap van wieg naar ledikant was heel makkelijk... hij was er eerder aan gewend dan ik;)

11. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Dat is jou keuze, en ik zou daar ook niet over twijfelen. Wij zijn ook niet van plan om de kleine op de kamer bij ons te leggen. Wie weet verander ik nog wel van mening als ze er is, maar gezien wij in een jaren 30 huis wonen, met een flinterdun houten wandje tussen de kamers zal het allemaal wel los lopen. En dan nog zal de babyfoon nog op mijn kastje staan denk ik.

Niet zo gek laten maken door de kraamzorg. Als ze echt een punt heeft, wil ik daar best over nadenken, maar verders ... nee

12. Elsss

Elsss Fanatiek lid

Jul 26, 2013
    2,024
    3,257
    113
    Het is veiliger om je baby bij jullie te laten slapen. Niet alleen omdat jij de baby hoort, maar ook omdat de baby jullie kan horen. Baby's kunnen soms te diep in slaap vallen en daardoor vergeten adem te halen. Als je baby naast jou slaapt, krijgt het onderbewust wat prikkels waardoor het niet in die extreem diepe slaap valt.
    Ik vind ( maar dat is mijn mening) het nogal vreemd dat ouders vermogens uitgeven aan niet-bewezen artikelen om wiegedood te voorkomen( aerosleep bv) maar de goedkoopste en makkelijkste oplossing te lastig vinden. Kindje dicht bij je houden is de beste wiegendood-preventie die er is.

13. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Wij hadden er eigenlijk nooit over nagedacht en op advies van kraam heeft onze oudste 2 wkn bij ons op de kamer gelegen. Twee slopende weken wel te verstaan, want ik schrok wakker van ieder zuchtje en sliep daardoor nauwelijks.
    Bij de middelste wilde ik dus eigenlijk niet, maar werd inderdaad toch weer aan het twijfelen gebracht door de kraam. In de wagenbak heeft ze 2 nachten naast me gelegen en toen was ik er, door ernstig slaapgebrek, ook weer helemaal klaar mee.

De jongste heeft dus nu echt vanaf het begin in eigen ledikantje op eigen kamer gelegen (wel met de deuren open, dus ik hoorde haar wel als ze echt lag te sabbelen of smakken), al heeft kraam nog een keer (zoals ze behoren te doen) duidelijk geadviseerd om op 1 kamer te gaan slapen. Maar voor mij werkt dat gewoon niet...
    (BV is prima op gang gekomen en loopt op rolletjes)

Luister naar je eigen gevoel, als je twijfelt zou ik de wagenbak een plekje geven op je slaapkamer en gewoon gaan proberen. Je hebt ze ook zo weer verhuisd naar eigen kamer als het niet bevalt.

14. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    1,057
    7
    38
    Van het wiegendood verhaal kreeg ik gisteren ook wel de kriebels.
    Nu heb ik ook wel een babyfoon en ook hier zijn de muren niet zo
    dik , kamertje is heel dichtbij de onze.

Ik ga toch eens even rondkijken voor een wiegje.
    En anders heb ik het wiegje van de kinderwagen nog.
    Maar hoe hebben jullie dit gedaan?
    Gewoon de kinderwagen op jullie kamer neer gezet of los gekoppeld en de wieg ergens op gezet.

15. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    2,209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ons meisje slaapt bij ons op de kamer en vaak bij ons in bed.
    Had er persoonlijk niet aan moeten denken om zo'n pasgeboren frummeltje direct in eigen kamertje te leggen, maar dat is wel heel persoonlijk hoor.
    Wij waren al van plan om de kleine eerste tijd bij ons te laten, maar in de praktijk kan 't ook niet veel anders.
    Ze heeft enorme "mamahonger" en wil dus graag dicht bij mij zijn. En ik vind het ook fijn dat ze dicht bij ons is.:)

Maar vooral doen wat jullie fijn vinden!

16. Marvb

Marvb Fanatiek lid

Dec 17, 2012
    1,518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier heeft mijn zoontje tot 8,5 maand ofzo bij ons op de kamer gelegen, ik vond het heerlijk! Met voeden is het ideaal en het schijnt ook goed te zijn om het de eerste 6 maanden te doen.

Ik vond het heel fijn, maar als jullie je er beter bij voelen het niet te doen, moet je daar echt je eigen keuze in maken niet hoeven twijfelen. Je hebt t over geen goede argumenten, maar wat zijn de argumenten die je nu al hebt/kunt weten om je kindje straks op zijn/haar kamer te leggen?!

Ikzelf zou beide opties openhouden, omdat je gewoonweg nu niet kunt bedenken wat je straks het fijnst zal vinden:)

17. Clapat

Clapat Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    1,059
    17
    38
    Duitsland
    Voor de geboorte van onze dochter, was ik een stoere Mama...
    Ik riep altijd: ze zal direkt op haar eigen kamertje liggen!
    Tot ik uit het ziekenhuis met dat kleine wormpje thuis kwam...
    Dan Maar de wandelwagenbak bij ons op de kamer genomen.
    Gelukkig had nog iemand een wiegje dat ik kon lenen.
    Zelf had ik de limiet gezet op 12 weken, Maar met 11 weken vond ik het welletjes gewesst en is naar haar eigen kamertje gegaan.

18. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    1,057
    7
    38
    Hmm daar vraag je me wat.
    Ik had er eerlijk gezegd totaal niet over nagedacht.
    Was meer van mening dat een eigen kamertje wel fijn zou zijn.

Ik heb gekozen voor KV maar ze vertelde ook dat als je BV gaat geven het helemaal ideaal is om je kindje op je kamer te hebben.
    Als je kindje honger heeft maakt jou lichaam al iets aan zodat je borstvoeding weer op gang komt.
    Hoe gek is het vrouwelijk lichaam :p

Maar als ik jullie reacties lees en het verhaal van gisteren erbij [ wiegendood ] zet me dat wel aan het denken.
    Ik had er echt niet over nagedacht , wat ik nu dus wel doet.
    [ Waar deze site al niet goed voor is :cool: ]

In de kinderwagenbak schijnt weer geen goede oplossing te zijn las ik net op google omdat ze zijkanten niet ademen.
    Ben me dus even aan het verdiepen hoe dit het beste op te lossen.
    Denk dat ik de kleine knuffel straks ook dicht bij me wil hebben :D

19. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik ben echt een voorstander van niet op de kamer slapen. J sliep eerst bij ons maar dat was niet echt handig. En vanaf het moment dat we hem op zijn kamer gelegd hebben sliep hij rustig. Ook voor papa was het beter want die moest gaan werken en als ik lag te voeden in onze kamer werd hij wakker. Terwijl voeden in de stoel naast zijn bedje ook heel makkelijk ging.

20. gekko

gekko VIP lid

Oct 11, 2010
    10,962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook kv gegeven.. en ook dan is het makkelijk... flessenwarmer boven en een flesvoedingtoren... dan hoef je alleen nog het water toe te voegen...

Maar goed.. hier is de slaapkamer van ouders op zolder.. en de magnetron twee trappen naar beneden;)

Share This Page