Wie weet wat dit is ( zilveren ketting)

Discussie in 'De lounge' gestart door SeaShell, 7 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

mijn man heeft 5 maanden terug een echt zilveren ketting gekocht die best erg prijzig was.

nu is het zo dat de ketting ineens zwart/paarsig begint te verkleuren ( verkleuren is nog een understatement) de ketting is normaal glanzend zilver. we hebben er ook een bijbehorende armband bij gekocht en die mankeert niks.

de ketting zou massief zilver zijn, eerste gehalte (925/1000). de ketting komt ook van een goede webshop, en er staat een zilverteken in.

iemand enig idee wat dit kan zijn? er is altijd zuinig met de ketting omgegaan en er is totaal niks geks mee gebeurd, en nu dit ineens in een tijdsbestek van 1 a 2 dagen?

ik heb hem vanmiddag teruggezonden naar de webshop met als bericht dat ik hoop dat er iets aan gedaan kan worden, omdat dit toch niet moet kunnen bij een echt zilveren ketting..

ben benieuwd.. op de website staat wel dat er geen compensatie word gegeven bij oxidatie of verkleuring van een zilveren ketting, maar dit is niet meer echt verkleurd, lijkt er wel ingevreten, en het zwart gaat er met geen mogelijkheid af.

ben benieuwd of iemand weet wat dit is.

2. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    ik moest ook gelijk aan oxidatie denken..

3. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    je weet het niet, je hebt vast al geprobeerd te poetsen met zilverpoets.

4. SeaShell

het is echt raar.. de ketting was helemaal puntgaaf en glimmend zilver, en ineens, pats boem verkleurd..

heb alleen een zilverdoekje geprobeerd, maar er kwam niks vanaf.. nu opgestuurd.. hoop dat ze me tegemoet komen,

vind het maar raar dat een dure echt zilveren ketting ineens zo verkleurd terwijl er niks mee is gebeurd..

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

heb je hem al wel in een silver en goud reiniger gehad?

ik denk namelijk zelf dat het zweet/water/zeep aanslag is.

6. SeaShell

zo hoort hij te zijn :)

7. SeaShell

nee, niet geprobeerd, maar met een zilverdoekje ging het er iig niet vanaf.. wou er niet aan prutsen, dus maar gelijk aangetekend verzonden naar de webwinkel

lijkt me eigelijk ook sterk dat het aanslag is, als je ziet hoe hij er eigelijk uit hoort te zien en het in een tijdsbestek van 1 a 2 dagen is gebeurd en er verder niet anders mee om is gegaan als normaal

8. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    warm weer dus zweten zweten dat geeft wel aanslag hoor op zilver. hoe lang heb je de ketting al?

9. SeaShell

al 5 maanden, maar dus nog nooit problemen gehad

mijn man heeft ook anderen zilveren kettingen die veel goedkoper waren van de lucardi en ook met 35 graden en veel zweten bleven en blijven deze netjes, en deze dus nu al vergald :(

10. SeaShell

de ketting ziet eruit ( en voelt) alsof hij in de braadpan heeft lopen bakken in de croma.. hij voelt ook heel stug aan

11. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Verschil in prijs van sieraden doet niet af aan de kwaliteit van zilver. 925 zilver is 925 zilver of het nu 20 euro of 200 euro is.

Vreemd dat het zo ineens is gebeurd, heeft hij niet in een chemisch middel gelegen per ongeluk? Is het gebeurd tijdens het dragen of lag hij gewoon in een sieradenkistje?

Is hij ergens in gevallen?

Zilver kan inderdaad oxideren, de ene persoon heeft nergens last van en een andere heeft een hoge zuurgraad en hoeft alleen maar te kijken en hij wordt al zwart bij wijze van ;)

Paars ken ik niet van oxideren... Zie dat ook niet op de foto maar zit op mijn telefoon ;)

12. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Ben je met (agressief) schoonmaak middel in de weer geweest?

13. SeaShell

Nee, er is totaal niks mee gebeurd.
    Mijn man heeft hem gewoon thuis gedragen ( niet op het werk) en doet hem netjes in het "fluwele" bewaarzakje als hij bijv naar zijn werk gaat. Verder niks bijzonders gebeurt, geen schoonmaakmiddel/chemische dingen, gewoon zo ineens..

De armband die bij deze ketting hoort had hij ook om en die heeft niks.. Het blijft een mysterie haha. Ben benieuwd wat de winkel zegt wat het nu is

14. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ook geen aftershave opgespoten?

15. SeaShell

Nee, ook al niet :( hij spuit altijd eerst parfum op en na een half uur pas de ketting om..( hij was er nogal zuinig op) ben me echt gek aan het bedenken, maar kom er niet uit..

Maar kan een echt zilveren ketting normaal verkleuren van parfum dan? Dat is ook nieuw voor mij :)

16. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Heeeeeeel vreemd!

17. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Idd heel vreemd. Je zou het dan eerder verwachten van de armband omdat die sneller in aanraking komt met schoonmaakmiddelen en andere chemische dingen dan van de ketting. Ben benieuwd wat de webshop er van zegt.

18. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Ik vond dit via Google..

Er zijn veel legeringen om zilver harder te maken. Hiervoor worden onder andere nikkel en tin gebruikt dat zwart kan worden door verhoging van de zuurgraad van de huid door extra zweten. En dat doe je vaak als je ziek bent. Het zilver zelf kan met zwavel, zuren en met ammonia reageren. Ammonia kan met transpireren (zweten) via de huid vrijkomen en dus ook zwarting veroorzaken. Dus zowel het zilver zelf, als de toevoegingen kunnen vanuit een chemische reactie de zwarting veroorzaken. Als je er vaak last van hebt kun je in plaats van zilveren sieraden ook witgouden sieraden dragen.

19. Aecatz

Aecatz Actief lid

2 apr 2009
    276
    1
    0
    Ziet eruit alsof de ketting al wat ouder is. Mijn oma zei altijd dat echt zilver zwart kleurt naarmate de tijd. Zo hebben we heel wat echt zilver op tweedehands markten voor een spotprijsje gekocht omdat men dacht dat het nep was. Maar vind het idd vreemd dat dit zo snel bij een nieuw sieraad gebeurd.

Wat bij mijn sieraden het beste en snelste werkt is schoonpoetsen met as. (ook tip van oma)
    Klinkt heel vies en ruikt natuurlijk vies maar het gaat er zo van af en je ketting ziet weer als nieuw. Weet je ook meteen of het gewoon aanslag is of dat het zilver juist is aangetast.

20. bo2008

bo2008 Niet meer actief

dan is die met warmte in aanraking geweest

wanneer je hem laat polijsten bij een juwelier is er niks aan de hand , fluitje van een cent

me man doet in sieraden je mocht ook langs hem komen maar zie dat je nogal ver weg woont, dus zal gewoon langs een juwelier gaan die kan je helpen

Deel Deze Pagina