hallo Ik zit momenteel even met mn handen in mn haar. Onze dochter van 2 wringt zichzelf elke keer uit de gordel van haar stoeltje. Soms doe ik hem zodanig strak dat ie niet meer strakker kan en nog krijgt ze hem los. Hebben jullie daar misschien een oplossing voor want word er echt lichtelijk gestoord van.. Heb al op de site van maxi cosi gekeken maar daar word ik helaas niet veel wijzer van..
Hier hetzelfde probleem. Lastig he! Ik laat het nu maar zo, heeft geen zin hem elke keer weer vast te doen, want hij is zo weer los. Bovendien zitten ze natuurlijk nog wel vast. Ik heb ook al gehoord dat het niet aan het autostoeltje ligt. Wij hebben namelijk de maxi cosi tobi en een vriendin van mij heeft hetzelfde probleem met de romer king.
misschien nog een extra band tussen de schoudergordels? op borsthoogte dan. Dan kan ze de armen er vast niet meer tussenuit wurmen. Geen idee of die dingen te koop zijn, of dat je zelf even moet knutselen..
jaa dat idee had ik dus ook en heb dus ook geen idee of die dingen te koop zijn heb er nog nooit van gehoord of een gezien..
Ik lees mee, hier precies hetzelfde probleem!!! (heb de maxi cosi Tobi) Word er gek van want ik vind het best gevaarlijk hoor... Vroeg me ook al af waar zo'n bandje te koop is om ertussen te zetten...
hier ook het probleem, niet dat hij eruit wilt maar omdat hij scheef in de stoel zit omdat hij mee wilt kijken, helaas kan de stoel niet in het midden van de auto staan anders was het probleem opgelost maar ze itten altijd nog vast denk ik maar... denk een band bij de borst niet te doen, mocht je dan een aanrijding krijgen striemd de band in de borst met kans op borstbeenbreuk en op het hart en ribben...... anders hadden ze er wel andere gordels ingezet...
Colin deed het laatst ook. reuze gevaalijk he, dan doet ie ook zijn armpjes onder de gordels door. ik ben even ontzttend boos geworden, heb mijn stem verheft en gezegt dat ie weer gewoon in de gordels moest, anders zou ik stoppen en moest ie eruit (alsof ik dat echt zou doen.....noooit) maar het hielp wel, hij wist niet hoe gauw hij weer in de gordels moest, gelukkig hielp zijn broer van 5 hem mee. maar hij is nogal geschrokken geloof ik, wnat hij heeft het sindsdien niet meer gedaan.
Hier doet Mano dat idd ook regelmatig en als ik alleen met hem rijd is dat idd erg vervelend,maar meestal doet hij ze na eem tijdje ook vanzelf wel weer terug.
Ik heb ooit op deze site een linkje gezien naar een Amerikaanse site waar ze een soort tussenstukjes verkopen voor de gordels. Maar, wellicht dat dat inderdaad niet veilig is met een botsing en je kan je kind er in geval van nood ook niet in 1 beweging uitkrijgen. Julia heeft dit gelukkig nog niet ontdekt, ik hoop dat dat zo blijft...
Misha heeft het ook 1x gedaan. Ik ben op dat moment echt heel erg boos op haar geworden en echt even mijn stem goed verheven en haar arm stevig gepakt. Ze is daar zo van geschrokken, ze blijft er nu mooi vanaf. Ik houd er niet van om zo enorm boos te worden op m'n kids, maar als het om veiligheid gaat, dan kan het soms niet anders. Ze weet nu wel dat het echt menens was...
Tja lastig... Mijn zoontje had er ook een handje van, maar nu gaan we niet rijden voordat hij goed blijft zitten en hij blijft tegenwoordig dan ook keurig in de gordels. Hij weet dat als hij uit de gordel gaat dat dat niet mag van de politie en dat we dan een bekeuring krijgen (gemeen he).
je hebt van die klemmen waarmee je de gordels tegen elkaar vast kan maken zo'n tussenstukje dan kunnen ze niet meer met hun armen ertussendoor en blijven de gordels om
Ik heb intussen de oplossing gevonden. Je kan bij Blokkers (als ik het me goed herinner) van die plastic clips kopen om aangebroken verpakkingen mee af te sluiten. De grote maat daarvan, is prima geschikt om om de gordels te doen en kan je, in geval van nood, met een ruk open maken.