Chloe wordt binnenkort 7 en gaat een theaterfeestje doen, feestje duurt ongeveer 2 uurtjes en daarna naar huis pannenkoeken eten en dan kunnen ze worden opgehaald! Wij doen van 14.00 tot 17.00!
Voor mij hoeft dat eten niet zo nodig. Sterker nog: ik vind het maar onhandig. Niet vanuit het gezin van de jarige gezien, misschien. Maar vanuit de gasten. Die feestjes zijn vaak rond 5 uur / half 6 afgelopen. Ze moeten dus hartstikke vroeg eten. Dan moet je met de rest van het gezin nog eten, maar zit dat ene kind nog vol. Tegen de tijd dat kind naar bed gaat, heeft ie weer honger. Zucht. En dan heb ik het nog niet over feestjes waar je je kind om 5 uur ophaalt en dan pas te horen krijgt dat ze al gegeten hebben. Tegenwoordig vraag ik er dus maar naar. Ik vind het dus in ieder geval niet raar als ze geen avondeten krijgen. Sterker nog: ik ben er juist blij mee als je dat niet doet. Qua tijd kiezen wij zelf (feestje thuis) voor zo'n 3,5 tot 4 uur. Althans: bij 5 en 6 jaar wel. Volgend kaar zie ik wel weer. Ik mag er nog een tijdje over denken wat we dan gaan doen. Ik denk dat ik in ieder geval een escaperoom ga maken, als zoon dat wil. Ik reken meestal vanuit de 'hoofdactiviteit' (hoeveel tijd daarvoor nodig?) En tel daar tijd bij op voor cadeautjes uitpakken / lekker vrij spelen / tussendoor nog wat drinken. Als je naar Balorig gaat, zou ik gewoon kijken hoe lang je kind het daar normaal gesproken leuk vindt voordat het ongezellig wordt. En daar dan een beetje vanuit gaan.
Hier zijn de kinderfeestjes 9 van de 10 keer op woensdag of vrijdag. Gelijk vanuit school, dus 12.30u of 14.30u. Ongeveer 3,5 a 4 uurtjes. Enkele keer een feestje op zaterdag. Zo ook binnenkort. Zelf ben ik daar niet zo'n voorstander van.. Haha! Echt een dag dat je met je gezin bent / al plannen hebt.
dat is veel te lang 2 en half uur of misschien 3 uur meer dan voldoende.13uur tot 16uur. degenen die langer willen blijven kunnen ook maar ophalen om 18uur lijkt me echt te lang voor 6 jaar.
Afgelopen zaterdag een kinderfeestje thuis gehad. Twee en een half uur vond ik lang genoeg voor vijf/zes jarigen. Ze hebben een korte spanningsboog. Aan het eind van het feestje waren ze allemaal wat moe. We hebben spelletjes gedaan met een speurtocht. Als lunch poffertjes gegeten. Het was een gezellig maar druk feestje met zes kindjes. Ik moet er niet aan denken om ze vier uur te vermaken hoor.
Als het feestje bij Ballorig is, dan zou ik 3 á 4 uur doen. Hebben wij ook 2x gedaan (5 en 6 jaar) en ging prima. En de kinderen waren het nog lang niet zat. Tussendoor waren er frietjes, ijsje eten, drinken etc. Sommig doen nog een taart of cupcake tussendoor. Bij de andere feestjes was de duur 2 uur. Skate/step feestje en Lego bouw feestje. En voor dit soort feestjes was 2 uur genoeg. In onze omgeving is het gebruikelijk om woensdagmiddag, zaterdag of zondag een feestje te geven.
Hier 99% van de feestjes van 14h tot 17h, meestal woensdag of zaterdag, al doet zondag ook z'n intrede (zo ook wij afgelopen weekend). Al is er tegenwoordig dus ook de mogelijkheid van 10h tot 13h, vooral als het om een externe activiteit gaat (binnenspeeltuin, lasershoot)...
Wij hebben van 13-17 op een woensdag. School is om 12 uur uit, dan mogen ze om 13 uur hier komen en rijden we naar de binnenspeeltuin (20minuten), dan kunnen ze daar cadeautjes uitpakken, spelen, rond kwart over 4 friet of poffertjes en dan rijden we terug om iedereen thuis te brengen.