Hoe lang duurt een miskraam?!?! Ervaringen???

Discussie in 'Miskraam' gestart door Vlinder1986, 6 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder1986

Vlinder1986 Actief lid

25 mei 2011
    128
    0
    0
    Coach
    Noord-Brabant
    Hoi Iedereen,

Ik heb even een vraagje.

Ik heb vorige week dinsdag (31 mei) in mijn zesde week anderhalve dag bloedingen gehad met stolsels. Geen krampen gehad ofzo. Daarna nog een dag bruin verlies maar daarna helemaal niks meer. Ik voel wel dat ik niet meer zwanger ben, dat weet ik eigenlijk zeker.
    Mijn vraag is, kan een miskraam zo snel gaan?
    Ik heb donderdag de echo en hoop gewoon echt dat het allemaal schoon is en ik geen curretage hoef. Maar ik betwijfel het. Ik lees allemaal verhalen van een week bloedverlies etc.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen...

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik ben een slecht voorbeeld, heb bij mijn MK 3 weken gebloed, en bij mijn MA tussen laparascopie en curettage 2wk, en na curettage nog 1 wk. Maar dat schijnt allemaal erg lang te zijn tov het gemiddelde.

3. Vlinder1986

Vlinder1986 Actief lid

25 mei 2011
    128
    0
    0
    Coach
    Noord-Brabant
    Bedankt voor je snelle reactie. Ik ben er nogal onzeker over omdat ik het gewoon af wil sluiten. Heb gehuild, ben boos geweest en heel verdrietig. Maar ben er nu klaar mee.
    Aan de andere kant vrees ik dat ik er "te makkelijk" vanaf ben gekomen...

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Het kan snel gaan hoor, zeker als je nog niet zo heel erg ver was.
    Ik heb voor de echte miskraam 5 dagen gevloeid, toen heeft het bij de miskraam zelf (zondags) echt gestroomd en daarna bleef ik zwaar vloeien. Woensdag nacontrole gehad, zat nog restweefsel, wat de volgende dag weggehaald is met een curettage.
    Maar goed, ik was 14,5 week zwanger. Wel een leeg vruchtzakje, maar de placenta was goed ontwikkeld, (groot voor de termijn, maar was bij de zwangerschap van Thirza ook, dus mijn lijf maakt blijkbaar grote placenta's ;)), dus mij lijkt het wel logisch dat hoe meer eruit moet, hoe heftiger en langer het vloeien zal zijn....
    Ik zou er denk ik gewoon van uit gaan dat het wel OK is, zeker omdat je niet meer vloeit. Mocht er nog wel restweefsel zitten, dan mag je namelijk ook gewoon afwachten, hoeft niet perse met een curettage verwijderd te worden, dat kan ook bij je eerstvolgende menstruatie meekomen. Bij mij wel met curettage, maarja: ik bleef zwaar vloeien en ik had bij de miskraam zef al zo ontzettend veel bloed verloren.... :

5. Vlinder1986

Vlinder1986 Actief lid

25 mei 2011
    128
    0
    0
    Coach
    Noord-Brabant
    Beste Rozamarijke,

Bedankt voor je reactie. Ik voel me in principe ook gewoon goed. Maar het leek me zo snel, anderhalve dag. Psychisch ben ik er klaar mee, denk gewoon "op volle kracht vooruit". Vroeg of laat komt dat wondertje voor ons. Alleen wil ik nu nog de zekerheid dat ik er lichamelijk ook klaar mee ben. :)

6. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Hoi Vlinder,

Ik heb er 2 gehad en die waren allebei heel verschillend! Bij de eerste had ik eerst 4 dagen bloedverlies zonder pijn, toen 1 dag hele heftige krampen waarbij ik alles verloor en daarna nog een paar dagen "uitbloeden". Zeg alles bij elkaar 10 dagen.

Bij de laatste miskraam (eergisteren) plotselinge krampen, binnen anderhalf uur het vruchtzakje eruit, gister nog 1 dag gebloed alsof ik ongesteld was en vandaag alleen nog bruine rommel. Nog geen 3 dagen dus!

Ook ik heb morgen mijn echo om te zien of alles schoon is, maar ik voel me dusdanig goed dat ik er stiekem wel op reken...

Jij ook veel succes morgen!

Liefs BB

7. Bij mij duurde het ruim anderhalve week. Ik denk dat je echt moet wachten op de echo, het kan allebei de kanten opgaan. Test je nog positief?

Deel Deze Pagina