verhoogde waardes schildklier

Discussie in 'Miskraam' gestart door Miron, 26 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Hoi dames,

ik heb in december en maart een miskraam gehad allebei zo rond de 6 a 7 weken. Ik heb me hiervoor na laten checken. Dus bloed laten prikken. Nu blijkt dat de waardes van de schildklier iets verhoogd zijn en ik moet hiervoor nu naar de huisarts.

Nu was al meteen mijn gevoel als er iets mis is met mij dan moet dat aan mijn schildklier liggen dat ie te snel werkt. Ik kan namenlijk gewoon blijven eten zoals ik normaal deed en ik viel gewoon 1 kilo per maand af. of als ik het echt super bont maakte kwa eten bleef ik gewoon op gewicht.

Nu lees ik op internet dat het er toch mee te maken kan hebben een te snel werkende schildklier en miskramen. Wie heeft er hier nog meer ervaring mee?

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ha Miron, ik denk niet dat je naar de huisarts moet, maar naar een endocrinoloog. Een te snel werkende schildklier is idd een oorzaak voor miskramen:

Schildklier en zwangerschap

Suus

3. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Tja de huisarts zal me dan denk ik wel gaan doorsturen. een verpleegkundige melde me dit en ze zou de papieren naar huis toe sturen zodat ik naar de huisarts hiermee kon gaan. Ga me hier zeker wat verder in verdiepen voordat ik bij de huisarts zit.

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

#4 Flavour, 26 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mei 2011
    Ja, doe dat. Ik zou je sowieso selenium aanraden. Dat koop je gewoon bij de Hema. 200 microgram wordt aangeraden, per dag. Laat bij de endocrinoloog ook je antistoffen eens testen. Dit is het hele lijstje: TSH en FT4, T3, TSH receptor antistoffen, TPO antistoffen.

5. Lynnami

Lynnami Actief lid

8 dec 2010
    425
    0
    0
    sahm
    sunnyside
    Ik zou geen selenium slikken als je een te snel werkende schildklier hebt. Het word weleens geslikt bij een te traag werkende schildklier.
    Hoe ik dit weet? Omdat ik zelf een te snel werkende schildklier heb.

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

Het wordt geslikt bij TPO-antistoffen. Die worden nogal eens aangetroffen bij vrouwen met herhaalde miskramen, maar dat is bij Miron inderdaad nog niet aangetoond.

Suus

7. Lynnami

Lynnami Actief lid

8 dec 2010
    425
    0
    0
    sahm
    sunnyside
    DAt heb ik inderdaad ook weleens gelezen. Ik heb zelf ook 10+ mk achter de rug en ben ook wanhopig op zoek geweest naar manieren/ middeltjes/ pilletje/ mirakels om nogeens het geluk van het moederschap mee te mogen maken. Maar selenium in combinatie met een te snelle schildklier is geen goed plan volgens mijn endo.
    Ik wil je trouwens heel veel succes wensen met je kleine meid Suus35. Hang in there.

8. Flavour

Flavour Niet meer actief

Deel Deze Pagina