Hoe lang duurt een miskraam?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door boogiewoogie, 23 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boogiewoogie

8 feb 2009
    49
    0
    0
    Hoi,

Ik heb ook een vraag. Op woensdag 11 mei, dus bijna twee weken geleden, ben ik begonnen met vloeien. Ik was toen tien-en-halve week zwanger. De dag erna stond onze termijnecho toevallig al gepland, dus we kregen meteen duidelijkheid en op de echo was helemaal niets te zien. De zwangerschap bleek dus al in een veel eerder stadium te zijn misgegaan helaas. Doordat de baarmoederring nog wel goed te zien was, kon de vrouw die de echo maakte zien dat de miskraam nog moest plaatsvinden.

Ik weet het niet 100% zeker maar ik denk dat ik het vruchtzakje in de nacht van vrijdag 13 op zaterdag 14 mei ben verloren. Ik had toen 's avonds een heel drukkend gevoel op mijn baarmoeder. Toen ik naar bed ging werd dat steeds erger, tot het op een gegeven weer afzakte. Ik ben toen nog even naar het toilet gegaan en er kwam toen iets groots naar buiten, wat in de wc plonsde en meteen in het waterreservoir voorin de wc-pot viel. Daardoor heb ik het niet goed kunnen zien.

Op zondagochtend 15 mei heb ik ontzettende krampen gehad, die echt een beetje leken op weeën (ik heb al een zoontje dus weet hoe weeën voelen), ze kwamen in golven en waren behoorlijk pijnlijk. Daardoor dacht ik dat ik misschien toch het vruchtzakje nog moest verliezen, maar ik ben daarna niet meer zoiets groots kwijtgeraakt als toen die vrijdagnacht.

Inmiddels zijn we 12 dagen verder sinds de dag dat ik begonnen met vloeien en ik vloei nog steeds. Het is niet meer zo dat ik 8 maandverbanden op een dag hoef te verwisselen, maar elke keer als ik naar de wc ga zit het toiletpapier nog steeds vol bloed met stolsels erbij.

Mijn vragen: als ik inderdaad het vruchtzakje anderhalve week geleden ben kwijtgeraakt, is het dan normaal dat ik nu nog steeds vloei? Kan het zijn dat het een incomplete miskraam is geweest? Hoe kun je daar zekerheid over krijgen, op de echo was immers al niets te zien, dus of er iets is achtergebleven zal op de echo dan ook niet te zien zijn, lijkt me. Als ik alsnog gecuretteerd zou worden, houdt het vloeien dan meteen na die curettage op of hoe werkt dat eigenlijk?

Alvast bedankt voor je antwoord.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als je na een week nog vloeit is dat wel een reden om even te bellen en te overleggen. Misschien is het verstandig om nog een echo te laten maken om te zien of het helemaal schoon is. Maar als er op de echo al niets meer te zien was is het misschien niet nodig. Ik zou even overleggen.

Mirjam

Deel Deze Pagina