Vannacht werd ik van het ene op het andere moment wakker van de pijn in mijn buik. Het begon een beetje als zo'n vervelende buikpijn die je wel eens hebt als je bv. iets verkeerds hebt gegeten, rommelende darmen etc. Twas echt niet meer te harden op een gegeven moment en ik wist me geen houding te geven. Enfin, na een kwartiertje op de wc wat dunne ontlasting gehad (sorry, niet echt smakelijk ....), en ik ben toen nog even blijven zitten, in de hoop (ai, foute woordkeus op dit moment...) dat de pijn nu wel weg zou zakken. Deed 'ie helaas niet; in plaats daarvan kroop de pijn alleen maar omhoog tot zo net onder mijn borsten/borstbeen. Erg vervelend en drukkend, en hoewel ik echt geen mietje ben op het gebied van pijn, heb ik toen 2 paracetamols achter elkaar gepakt; iets wat ik niet gauw doe, dan moet het wel heel bont zijn. Ik heb zelfs bijna op het punt gestaan om mijn man wakker te maken en de huisartsenpost te laten bellen. Na een half uurtje is de pijn dan gelukkig toch enigszins verminderd, maar ik was op dat moment wel heel erg bang voor mijn kindje. Ben uiteindelijk na een uur ofzo in slaap gesukkeld. Gedurende de nacht en nu ook voel ik gelukkig wel mijn kindje bewegen, maar toch vraag ik me af wat dit geweest kan zijn. De pijn was absoluut niet te vergelijken met het getrappel/geduw tegen de ribben, veel scherper en heviger. Ook kan ik die dunne ontlasting er niet mee rijmen. Nu heb ik wel zitten bedenken; gisteren hebben we een beetje zitten BBQ-en bij de buren; kip-spiesjes. Ze leken me verder goed gaar (daar let ik nu sowieso extra op!), en tussen het eten daarvan en mijn klachten zat een uurtje of 7. Misschien toch niet helemaal goed gevallen? Ik heb voor de 31e pas weer mijn eerstvolgende controle staan, maar twijfel een beetje of ik morgen (vandaag is de praktijk niet bereikbaar, enkel voor bevallingen) misschien niet toch even moet bellen voor mijn eigen gemoedsrust. Weet ook niet precies wat mijn VK dan voor me zou kunnen betekenen, misschiene even hartje luisteren, bloeddruk checken, urine? Wat is jullie advies? Nu overigens geen last meer van pijn, ben alleen als de dood dat het vannacht weer terugkomt; in dat geval ga ik zeker bellen...
hoi het lijkt me iets eenmaligs. Kan aan het eten liggen, maar ik denk het niet, als het eten echt niet in orde was had je al veel eerder klachten gehad en niet pas na 7 uur. Misschien wat maag/darmkrampen en onrust. Is niet erg maar wel vervelend. Het kan geen kwaad voor de baby. Als je hem goed voelt bewegen en de klachten zijn voorbij hoef je niet te bellen. Als je je zorgen maakt overleg je even met je verloskundige. Maar op grond van wat ik lees is er niets aan de hand. Mirjam