hoe lang duurt een wenproces

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door littlemama, 11 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littlemama

littlemama Actief lid

28 okt 2008
    141
    0
    0
    sinds 3 juni gaat mn dochtertje voor de woensdag en de vrijdag naar het kdv
    iedere keer is het weer tranene met tuiten als ik haar moet achter laten
    de leiding zegt dat het altijd weer snel over is .
    als ik haar dan rond 1600 kwam halen zaten ze een koekje te eten en was het mieteen lachen als mama er weer was en was ze vrolijk nu was gisteren mijn man mee gegaan om haar op te halen .
    maar omdat ik even wat datums met de leiding voor ruildagen moest bespreken nam mijn man haar even over
    mevr trapte en krijste dat je haar buiten hoorde ze wilde naar mama
    mn man zit daar nu erg mee en heeft heel de avond met een rot gevoel gezeten .

wie heet hier ervaring mee want als ik haar alleen op haal is er niets aan de hand .

wie heeft er tips

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hoe oud is je kindje? Mijn zoontje is met 16 maanden begonnen en heeft ook weken moeten wennen. Hij ging ook 2 dagen.

In het begin was het flink huilen bij het afscheid. Maar hij werd daar wel rustig binnen 10 minuten. Dat was over na een week of 4-6.
    Maar de overgang KDV-> huis was lastiger. Hij moest echt even omschakelen. Pas na een maand of 3/4 was hij bij het ophalen hetzelfde jochie als gewoon thuis (lekker babbelen ipv stil zitten). Dan had hij gewoon een half uurtje nodig, en dan was het goed. Geen huildrama's, maar wel raar.

En dat ze jou even boven je man verkiest, dan kan best. Sommige kindjes hebben nou eenmaal een voorkeur qua ouder. Hier is dat vaak papa :(

3. littlemama

littlemama Actief lid

28 okt 2008
    141
    0
    0
    mijn dochertje wordt volgende week 16 maanden dus ze is met 15 maanden begonnen

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Een moeilijke leeftijd dus. Dat zeiden ze op ons KDV ook al. Maar de meesten redden het wel, met wat tijd.. Succes!

Deel Deze Pagina