Onrust en balans vinden

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Ikke20, 10 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Hoi Dames,

Ik weet niet of ik dit onderwerp op de juiste plaats zet, maar ik denk dat het hier het beste past.
    Ik ben inmiddels een maand geleden bevallen van mijn dochtertje, ons tweede kindje. En ik geniet echt heel erg van onze twee kindjes.
    Maar waar ik moeite mee heb is om een goede balans te vinden tussen huishouden en lekker spelen/keuvelen met de kindjes. Op het moment dat ik met de kindjes iets aan het doen ben, heb ik het gevoel allerlei huishoudelijke klusjes te moeten doen. En als ik dan eenmaal bezig ben met de huishoudelijke klusjes, vind ik weer dat ik mijn kinderen tekort doen. Ik kan het over het algemeen ook wel relativeren hoor. Daarom laat ik ook de "grote klussen" nog voor wat ze zijn (ben nog niet alle ramen gaan zemen of de badkamer een beurt gaan geven ;)). Maar hoe doen jullie dat? Hoe creƫer je voor jezelf de momenten zo dat je ook met je gedachten bij de dingen bent waar je op dat moment mee bezig bent? Meer genieten van het moment zeg maar.
    Graag hoor ik jullie ervaringen.

Groetjes Mariska

2. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    pff ja het is allemaal niet makkelijk he!

ik heb er pas 1 en liep ook tegen die problemen aan, wat is schuldgevoel een naar iets!!

Ik heb het zo opgelost: een huishoudster in dienst genomen, het is een pakje geld elke week, maar echt het is het meer dan waard, alles wat ik zie dat er moet gebeuren denk ik bij, ze komt over een paar dagen weer.. de tijd met de kleine is nu beter benut en kan ik echt van genieten zonder te denken kut de was, shit nog dit doen zo.. en als ik dan ging poetsen deed ik dat ook half, eigenlijk was alles half, half spelen, half poetsen, half genieten, en nu heb ik de rust om stil te staan in het moment.

echt die euro's is het zooo waard!!

3. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier heb ik er ook nog maar 1, maar iedereen kent dit wel.
    Ik draag mijn zoon veel in een draagdoek. Dan kan ik de kleine klusjes die niet met schoonmaak middelen zijn gewoon doen.
    Wasje draaien, ophangen, vouwen, vaatwasser in en uit ruimen, stofzuigen, dweilen...
    Als je er twee hebt kun je als de oudste een middagdutje doet, de kleine op de buik binden. Grote klussen doe ik in het weekeinde als mijn man pap tijd heeft.

Bedenk wel, schuldgevoel heeft niemand wat aan en het bestaat alleen maar in je hoofd. Zolang jij en je partner tevreden zijn over het huishouden, dan is het toch prima? De was loopt niet weg hoor! En als je de machine aan zet, is het na het eten toch zo even opgehangen? Doe gewoon wat dingetjes als je je handen even vrij hebt. Als je telkens een kwartiertje wat doet, kom je een heel eind!

Deel Deze Pagina