Hoe lang duurt het bij jullie voordat je kindje slaapt? Sinds 2 weken doet Jelte er 's avonds soms wel 1 tot 1 1/2 uur over. Je hoort 'm dan brabbelen en soms wat jengelen en hij gaat zijn hele bedje door. Voorheen stopten we hem lekker strak in en sliep hij binnen een kwartiertje. Nu hij mobieler is gaat die vlieger dus niet meer op... Het dekentje is het bed al uit omdat ik dat een beetje te eng vind met al dat gekruip in bed. Hij slaapt dus in z'n slaapzak. Op zich heb ik er geen moeite mee dat het wat langer duurt dat hij inslaapt hoor, zolang het maar niet krijsen wordt! (en dat gebeurt vooralsnog niet) Overdag slaapt hij overigens wel prima snel in raar hoor!
Demi slaapt over het algemeen binnen 10 minuten, mits ik haar op bed leg zodra ik tekenen van vermoeidheid zie.
Ik ben er verder zelf niet druk mee gelukkig, ik laat 'm lekker z'n gang gaan. Soms moet ik 'm even uit de knoop halen...dan wordt 'ie pissig en dus krijst hij even... Hoe veel slapen jullie kindjes overdag nog? Jelte is best een slaper. Dit is zijn schema: 07.00 fles pap 220cc x 7Nutrilon3 x 5Bambix granen dan direct weer in bed, slapen tot ca. 9.00/9.30 10.00 flesje warm? diksap met fruithapje 11.00-1300 slapen 13.00 fles 180cc x 6Nutrilon 15.00 flesje warm diksap met koekje oid 16.00-18.00 slapen 18.00 warm eten 19.45 fles 120 cc x 4Nutrilon bad slapen tot volgende ochtend (fles want meneer wil geen beker oid...)
Haha, hier hetzelfde maar dan omgekeerd. Overdag is Eva in bed aan het woelen, vandaag het laatste slaapje is ze 3 kwartier bezig geweest en heb ik haar zo'n 6x goed moeten leggen. Ik weet niet hoe ze het precies doet, maar ik leg haar aan het hoofdeinde neer op haar rug en ze ligt vaak als ze begint te huilen op haar buik aan het voeteneinde, met haar gezicht richting voeteneinde . Niet echt zoals ik haar had neergelegd dus . Ze ligt ook vaak aan het hoofdeinde (overdwars) op haar zij tegen de spijlen aan. Ik vind het wel grappig, soms wel vermoeiend om haar om de 5 minuten goed te leggen en zelf vindt ze het op een gegeven moment ook niet leuk meer. Eva slaapt 3x overdag en dat zijn slaapjes van 45 minuten... 's Avonds valt ze over het algemeen in slaap aan de borst en kan ik haar zo wegleggen en slaapt ze door tot de volgende ochtend.
Op dat gebied mogen wij helemáááááál niet klagen en dat doe ik dan ook vooral niet. Dax slaapt 9 van de 10 keer zonder een kick te geven meteen. Huilt dan ook zelden tot nooit met naar bed gaan. *klopt zwaar af*
Sinds kort slaapt hij binnen 5 minuten! hoop dat hij dat lekker volhoudt zo. Hij geeft momenteel geen kik en dat is echt wel eens anders geweest.
Kan het dan niet zo zijn dat hij 's avonds gewoon nog niet moe genoeg is en daarom nog zo lang wakker ligt?
O, en je vraagt ook hoeveel onze kindjes slapen, zie ik nu. Hier van 19.00 - 7.00, 9.00-9.45/10.00, 12.30/13.00-15.00 uur; mijn zoontje is nu bijna 10 maanden.
Dax slaapt overigens van 20.30 uur tot variërend van 6.15 tot 8 uur, vervolgens van 10.30-12.00 uur en van 14.30 tot variërend van 15.00 tot 16.30 uur. Niet echt een grote slaper dus.
na deze vraag wou ik net stellen... het is nu zo dat ze er om 20.00 uur in lag en nu bijna 22 uur nog wakker is en loopt te kletsen! hoe krijg ik haar aan het slapen want dit doet ze pas sinds een week ongeveer snap er niks van verder van de geboorte af aan doorgeslapen
heel herkenbaar dat het langer duurt om in te slapen. Sven sliep voorheen ook in no time, maar de laatste weken ligt hij eerst hele verhalen tegen zijn twee knuffeltjes te vertellen en inderdaad zijn bedje door te spoken voordat meneer eens besluit dat hij wil gaan slapen. Het klinkt door de babyfoon hartstikke gezellig, als ik stiekem ga kijken zit hij lekker te brabbelen en zijn beestjes heen en weer te shaken. Hij is wel echt moe als we hem op bed leggen maar blijkbaar heeft hij het even nodig.....we zeggen tegen elkaar dat hij al zijn avonturen van die dag tegen zijn knuffels wil vertellen. En inderdaad: zolang je geen gehuil hoort is er niks aan de hand.
Ons kleintje slaapt meestal binnen max. 15/20 min. in, overdag en 's avonds. ze slaapt van 20.00 - 7.00/7.30, overdag is ze nu qua slaapttijden een beetje aan het rommelen, maar in principe 's morgens zo'n 1,5 uur en 's middags zo'n 1,5 a 2 uur. Ik leg ze in bed als ik zie dat ze moe is.
Jelte is ook echt wel moe, blijkbaar is het nodig dat gebabbel en gegymnastiek. Tegelijk een sprongetje en 2 doorkomende tandjes.
Zolang ze niet gaan huilen maar brabbelen... Maakt toch niks uit? Dan hebben ze toch in elk geval de rust van hun eigen plekje.
mmm..... zou het bij de leeftijd horen (10 mnd) dat gebabbel? Dan weet ik in ieder geval wat ik kan verwachten over 1,5 maand
Ik vind het ook niet erg, 't is alleen anders dan anders. Maar ja juist dat steeds anders dan anders schijnt zo af en toe het enige constante te zijn..haha! Heb je net een ritme te pakken, verandert er weer iets...voeding, nieuwe ontwikkeling. Het is me wat, zo'n 1e jaar!
bij alyssa is het heel verschillend. de ene keer slaapt ze al gelijk na het boeren en de andere keer duurt het wel 2uur voordat ze echt helemaal rustig ligt te slapen. soms maakt alyssa veel geluidjes in haar slaap, maar dan slaapt ze wel. ik maak me er niet echt druk om. als ze echt moe is valt ze vanzelf wel in slaap en zolang ze rustig is vind ik het niet erg. ze is verder over het algemeen erg vrolijk, dus ze zal wel genoeg slaap krijgen denk ik. liefs doris
jay slaapt eingelijk altijd binnen 5 minuten, soms slaapt hij al als ik hem in bed leg.. en hij huilt ook nooit ofzo,als ik hem er in leg (ff afkloppen ) overdag slaapt hij bijna niet,hooguit een half uurtje s'morgens en s'middags een uurtje