Kunnen jullie tijd vrij maken voor alle afspraken in het ziekenhuis?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Fleurtje, Jan 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fleurtje

Fleurtje Actief lid

May 31, 2010
    421
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo

Sinds kort weten wij dat uit sperma analyse geen goede uitslag is gekomen. We weten nog niet hoe slecht en hebben nog veel vragen. Nu moeten we over een paar weken naar de gyn. Maar ook de test moet voor de 2de keer.
    Maar voor mijn vriend is het echt heeeel lastig om vrij te krijgen. Hij is wel van plan om het aan zn baas uit te gaan leggen maar liever wil hij daar nog even mee wachten. Wat ik begrijp. Hij heeft net 2 weken vakantie gehad en gelukkig konden we toen de eerste test laten doen. Maar nu is hij weer gewoon 5 dagen in de week aan het werk. Hij gaat om 5.30 de deur uit en is om 16.30 weer thuis. Ik heb de mazzel dat ik in de gezondheidszorg werk dus onregelmatig zodat er altijd wel ergens een vrije dag tussen zit waar ik en afspraak kan maken. Maar we kunnen niet eens nog een test laten doen zonder dat hij daar vrij voor moet nemen!! Want die testen kunnen alleen om 8.00 sochtends.. Hij werkt ver weg en ze hebben maar een bedrijfsbus dus hij kan ook neit zeggen van ik kom er zo wel achteraan want we hebben maar 1 auto en die heb ik dan al mee.
    Maar goed nu doen we de test en het afspraak bij de gyn op dezelfde dag maar dan is de uitslag van de 2e test nog niet binnen. Voor die dag heeft hij vrij kunnen krijgen. Maar nu zei de vrouw van die poli net dat het dan geen zin heeft om te komen.
    Hebben jullie hier dan geen problemen mee? We zijn nog niet eens echt begonnen met onderzoeken :O

2. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    Ik werk ook in de zorg en heb het mijn leidinggevende vertelt. Zij vindt dat de onderzoeken en afspraken in het ziekenhuis belangrijker zijn, dus ik kan altijd bellen, om mijn dienst te laten ruilen of vrij te nemen.

De receptioniste zei tegen ons in het ziekenhuis, er is geen keus, als je eenmaal aan dit project begint, zul je keuzes moeten maken en wij kunnen niet rekening met iedereen houden. Wij maken een afspraak voor je, en je komt of je komt niet. Kom je niet, dan kan het zijn dat er pas volgende week weer een plekje is, en dan kan het alweer te laat zijn.. Het is hard, maar het is wel zo..

Mijn man werkt ook ver weg, hij heeft het nog niet tegen zn baas gezegd.. Maar als hij zegt, ik moet even naar het ziekenhuis voor een paar onderzoeken, dan vindt zijn baas dit goed, want gezondheid gaat voor alles! Hij moet het denk ik binnenkort wel vertellen, maar daar heeft hij geen moeite mee.

Ik denk dat je vriend het beste het aan zijn baas kan vertellen, die heeft er misschien wel begrip voor. (Zoniet, dat is ook niet menselijk;)) En proberen de afspraken zo laat mogelijk te maken, zodat ie eerst wel kan gaan werken, maar wat eerder naar huis moet.

Succes!

3. Fleurtje

Fleurtje Actief lid

May 31, 2010
    421
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik snap dat inderdaad ook wel dat ze niet met iedereen rekening kunnen houden. Het is voor mij ook niet lastig, want ik kan altijd wel inderdaad. Ik heb het nog niet op mijn werk vertelt, maar hij gaat het wel aan zn baas vertellen. Daar heeft hij een goede band mee dus zal ook wel los lopen. Ik had er gewoon nooit bij stilgestaan dat het natuurlijk zo lastig is om die afspraken met zijn werk te combineren.
    Maar we gaan wel gewoon naar de gyn ook al is die tweede test dan nog niet bekend. Ik wil wel weten wat er uit de eerste test precies is gekomen.

4. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

Oct 21, 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    Je kunt ook de keus maken om je vriend alleen mee te nemen als dit echt nodig is. Dat doen wij ook, de keren dat ik naar het ziekenhuis moet voor een echo en mijn man moet werken, gaat ie niet mee. Maar als het in het weekend valt of we krijgen uitslagen dan gaat hij wel mee.

5. Fleurtje

Fleurtje Actief lid

May 31, 2010
    421
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja dat zei ik ook al tegen hem. Maar we weten helemaal niet wat ons te wachten staat. tot nu toe alleen maar gehoord dat de test niet goed was, nog een keer doen en thats it. Dus of wij straks wel nog natuurlijk zwanger kunnen worden is voor ons een raadsel. Ben bang dat ze gaan zeggen dat dit niet zo is.
    Maarja nu gaan we samen iig naar de eerste afspraak, het is dan alleen jammer dat de tweede uitslag nog niet bekend is.. maar ze zullen iig kunnen vertellen hoe slecht de eerste test was.

Share This Page