Allergie bij baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Decca1980, 24 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Hoi,

Vanaf wanneer kun je aan je baby merken dat zij allergisch ergens voor is?

De huisarts vertelde dat een allergie voor huisstofmijt, hooikoorts of voor de poes nog niet kon, omdat ze tot 6 maanden nog weerstand daartegen van mij heeft??
    Ik begin zelf nu te twijfelen. De laatste dagen wrijft mijn meisje regelmatig in haar oogjes en aan haar neusje. Niet van de vermoeidheid, maar omdat ze jeuk heeft. Ze niest ook af en toe. Ze heeft verder geen traanoogjes en ze zijn ook niet rood. Ook zijn ze niet viezig. Ze lijkt er ook niet zo veel last van te hebben hoor. Ze is de vrolijkheid zelve. Ik maak het voor de zekerheid een paar keer per dag schoon met afgekoeld, gekookt water.

Maar ik begin nu wel bang te worden dat ze misschien allergisch is voor de poes. Dat zou ik echt verschrikkelijk vinden... Maar goed, volgens de dokter zou dat dus absoluut nog niet kunnen??

Hebben jullie hier ervaring mee?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als het een paar dagen is, zou ik eerder aan een virusje dan aan een allergie denken... ;)
    Pas als het weken en weken achter elkaar aanhoudt, zou ik denken dat het mogelijk ook een allergie zou kunnen zijn, (maar dan moet het wel echt heel lang achter elkaar, zonder enige verbetering tussentijds).

3. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Dat wrijven in de oogjes is echt nieuw, dus een virusje of een verkoudheid zou inderdaad ook kunnen. Ze heeft ook 3 keer gehoest, dus ik was al meteen bang voor kinkhoest ( ik maak me soms iets te snel zorgen ;) )
    Ze niest wel al langere tijd, maar daar heb ik nooit wat achter gezocht. Wennen aan de lucht buiten de baarmoeder dacht ik altijd...

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Elk kind niest toch wel eens? Doe ik zelf trouwens ook, zonder dat ik verkouden ben of allergisch. Soms kriebelt m'n neus nou eenmaal even en daarvan ga je soms niezen... :)
    Ehm, en na 3 keer hoesten, (je telt het dus echt?!?), je al zorgen maken over kinkhoest: ja, dan kun je idd wel concluderen dat je je iets te snel zorgen maakt ;)
    Relax dus :)

5. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    ;) nee hoor, ik tel het niet echt. Ik deed een poging tot zelfspot

6. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Hier is iedereen verkouden ;) dus ik zou pas aan een allergie gaan denken als het errug lang aanhoud!

7. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Zal idd waarschijnlijk helemaal niets aan de hand zijn. Hier overigens een ventje die ook heel vaak in zijn oogjes wrijft, echt in fases bijna de hele dag. ;)

8. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het schijnt inderdaad dat je een allergie als huisstofmijt of hooikoorts "opbouwt". Aldus mijn schoonmoeder.
    Nou is mijn meisje al iets ouder maar ik verdenk haar er ook van. Ik ben zelf overal allergisch voor (poezen, huisstofmijt en hooikoorts:)) en steeds als ik zelf een allergische aanval krijg, heeft zij het ook. Ik vind dat wel heel toevallig. Mijn man is ook allergisch en ze heeft maar een paar weken borstvoeding gehad. Dus echt een ideale combinatie is dat niet.

9. willow23

willow23 Niet meer actief

Mijn zoon was wel al vroeg allergisch voor honden en katten enzo, maar die had ook echt eczeem,loopneus, veel niezen dikke rode ogen enz....
    wij moesten onze hondjes toen wel weg doen...maar hij was er ook goed ziek van....

10. willow23

willow23 Niet meer actief

zo zag onze zoon er toen uit

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina