wat is werk vinden lastig.....

Discussie in 'De lounge' gestart door happynienja, 11 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happynienja

    happynienja Fanatiek lid

    8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    we hebben afgelopen dagen weer wat financiele tegenslagen en nu wil ik weer gaan werken.
    ik heb schoongemaakt op texel maar dan hield ik amper wat over en dan was ik even lang onderweg als aan het werk. en ver van mn kinderen, te ver.
    en ik heb als productiemedewerker gewerkt, maar dat hield mn rug niet en was gewoon te zwaar werk voor me op het moment.
    misschien als mn nachten niet meer gebroken zijn en ik beter in mn vel zit.

    maar gisteren en vandaag alle websites uitgeplozen en een paar uitzendburo's binnen gestapt, en niks..

    ik heb ook maar vmbo kaderberoepsgericht. ik zou een opleiding kunnen gaan doen maar dat is pas vanaf eind augustus en we hebben zo snel mogelijk meer geld nodig.

    help!! ik ga maar weer een rondje stad doen morgen of maandag.

    het is een veel voorkomend probleem, dat weet ik maar ik moet even mn frustratie kwijt.

    en oh ja cassiere, graag! maar ik ben te oud..
     
  2. Momfulness

    Momfulness Niet meer actief

    @happynienja, omdat je snel geld nodig hebt, is het misschien een idee om je voor een paar uur in de week aan te bieden als oppas of interieur verzorgster, middels een advertentie in de supermarkt?

    Uitzendbureaus en arbeidsbureaus nemen vaak (als je niet zeurt) geen mensen meer op in hun bestand gezien het grote aantal werkzoekende. Verder is het zo dat, hoe lullig het ook klinkt, alleen de mensen met papieren nog worden ingeschreven bij de meeste uitzendbureaus (één van de redenen waarom ik na een paar maanden al ben gestopt als intercedente).

    Verder zou ik de plaatselijke bedrijven aanschrijven middels een open sollicitatie. Mogelijk kun je je aanbieden om licht administratief werk te verrichten.

    Mag ik vragen wat 'te oud' is? Want je zegt dat je geen cassiére kan worden. Je zou anders nog schoenen/kledingwinkels aan kunnen schrijven...

    Ik denk nog even verder....
     
  3. happynienja

    happynienja Fanatiek lid

    8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    dank je wel voor je reactie.
    cassiere word ik gewoon niet aangenomen. ook al hebben ze een vacature, dan reageer ik en hoor ik niks meer of ik krijg het antwoord dat ze al iemand hebben.

    open sollicitatie is wel een idee.

    ik ben trouwens 23.
     
  4. stampvamp

    stampvamp Fanatiek lid

    30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    heel herkenbaar, hier hetzelfde ik solliciteer ook in winkels, en ook in supermarkten maar ik loop ook steeds tegen hetzelfde aan of ik hoor niks, of ik krijg afwijzing (terwijl ik toch echt ervaring daarin heb dus ik weet mezelf wel te verkopen) of ik hoor naderhand van anderen die daar solliciteren en zijn aangenomen dat ze voor de jongeren gaan..
    een vriendin van me hoorde hier 5 jaar terug toen ze 22 was al dat ze te oud was...
    als je het iets vind zou je thuiswerk kunnen doen voor annie connect.. www.annie.nl ik ga die stap misschien ook zetten alleen het houd me tegen dat de cursussen de eerste weken in veenendaal of amsterdam zijn en dat kost me 32 euro per dag aan reiskosten die ik wel voor moet schieten en dat heb ik simpelweg niet zomaar eventjes ...
    maar als je in de buurt woont is het misschien wel te doen, je kunt dan in veenendaal of amsterdam of breda werken op hun locatie maar je mag ook thuiswerken of een combi daarvan..
    allemaal ideaal maar die reiskosten maken het onmogelijk voor mij momenteel..
    wie weet heb jij er wat aan..
     
  5. happynienja

    happynienja Fanatiek lid

    8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    pff amsterdam of veenendaal dat is geen doen inderdaad.

    krijg je dat helemaal niet vergoed?
     
  6. stampvamp

    stampvamp Fanatiek lid

    30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    krijg het wel vergoed maar je moet het wel voorschieten en krijgt het volgens mij pas met je salaris terug.
    wat wel fijn is, je krijgt 4 maanden contract, als het dan verlengd word 8 erbij, en dan een jaar erbij, en dan onbepaalde tijd... dus je zit na 4 maanden wel sowieso nog 8 maanden met werk, en das weer een voordeel tov een half jaar contract bijv vind ik...
    maar goed ik ben ergens ook bang dat ik het niks zal vinden en dat ik dan voor niks al die cursusdagen heb gevolgd want tis wel een dikke 1,5u reizen en dna nog die kosten voorschieten, vind het nogal...
     
  7. happynienja

    happynienja Fanatiek lid

    8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    ik ben toch maar met het sollicitatieformulier bezig van annie, alleen moeilijk wat ik als motivatie moet invullen..
     
  8. Momfulness

    Momfulness Niet meer actief

    Mag ik je nog als tip meegeven om een leuke representatieve foto van jezelf in je CV te plaatsen. Ook handig is om je brief + cv op te laten vallen. Dat werkt meestal echt!

    Veel succes.
     
  9. Cilla24

    Cilla24 Fanatiek lid

    23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ze vragen ook mensen bij verdoes fietsen....
    beatrix hotel vraagt ook vaak kamermeisjes en betaald redelijk.
    bij de boer begint het nu ook langzaamaan weer.

    en al bij de campings/strandtenten langsgeweest??
     
  10. Cilla24

    Cilla24 Fanatiek lid

    23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    heb je rijbewijs en auto? dan is groote keeten ook wel te doen

    @devils chase, het is zeker een kwartier met de auto, en het ov van hier naar daar is k*t
     
  11. happynienja

    happynienja Fanatiek lid

    8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Dank je wel devilschase!
    Ik ben in bezit van auto gelukkig, die van breezand klinkt wel aantrekkelijk. Ik ga maandag even bellen.
    En die van t duinpannetje had ik ook al gevonden en gebeld en dat zijn rot tijden ivm de kids en het werk van m'n vriend.

    Ik heb maandag ook nog een telefonische afspraak bij het CWI (tenminste dat was het voorheen) je weet maar nooit.
     
  12. happynienja

    happynienja Fanatiek lid

    8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Cilla24, goeie tips! Ik zal verdoes eens bellen, lijkt me wel leuk.
     

Deel Deze Pagina