komt dit vanzelf?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door henkie24, 17 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. henkie24

henkie24 Niet meer actief

even een korte vraag....
    marinte slaapt op zich super. krijgt om 6:30 de fles gaat daarna weer rustig liggen kijken of slapen tot ongeveer 10 uur. dan rond twaalf uur gaat ze weer slapen tot een uur of 3 dan na de fles slaapt ze vaak weer tot 5 of 6 uur maar na de fles van half 8 en ik breng haar dan naar bed slaapt ze heel onrustig. kwartiertje stil weer jammeren en dat gaat door tot 23;00. dan krijgt ze de fles en gaat daarna slapen tot de volgende morgen weer. het probleem is dus dat ze s'avonds niet wil slapen boven. overdag dus wel. is eigenlijk gewoon klaarwakker tussen 20:00 en 23:00. gaat dit vanzelf over of moet ik iets doen?

2. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Esmee heeft dit ook lang gedaan, doen veel kindjes. Bij Esmee heeft een avondritueel geholpen. Lekker in bad om 19 uur, pyama aan, slaapzak aan. Lekker flesje (desnoods op de kamer), kamertje donker maken en lekker slapen. Esmee heeft de eerste twee maanden beneden in de kinderwagen gelegen.. Komt vanzelf.

3. henkie24

tja een vriendin opperde vanochtend ook al om haar s'avonds in bad te doen ipv s'ochtends aleen wordt dat hier een groot probleem want mijn man is altijd pas om 7 uur half acht thuis en dan eten we dus pas. daarvoor krijgt ze net de fles. en om haar nu om 6 uur in bad te doen is wel heel vroeg vind ik.

4. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Even vasthouden en uit laten huilen terwijl je haar vasthoudt. Het is het verwerken van de prikkels die ze overdag heeft opgedaan. Dat moet ze kwijt. Als je haar even laat huilen (niet zoals CB's vaak opperen; gewoon in bed laten huilen, maar echt bij jou of je man) raakt ze de spanning kwijt en kun je haar waarschijnlijk ontspannen in bed leggen.
    Bij ons werkt het!

5. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    p.s. Als je wilt kan ik nog wel verder uitleggen hoe ik aan deze 'wijsheid' kom...

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Henkie: omdat ze de rest van de dag hardstikke lekker gaat, zou ik me er niet te druk over maken, klinkt eigenlijk heel normaal en idd als verwerken van de dag.
    Lekker bij je laten, wat hierboven ook gezegd wordt, en ik zou dat badje dan na jullie avondeten lekker nog even doen... Wie weet is ze dan alsnog wat eerder op bed te leggen, half tien bijvoorbeeld, ipv 23 uur?

7. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Heeft mijn zoontje in het begin ook gehad, overdag prima, maar 's avonds was hij onrustig. helpt idd een ritme in te bouwen en nu gaat het prima, eerst een badje en om 7 uur naar bedje tot 7 uur de volgende dag, dus het komt eigenlijk vanzelf wel hoor :D

8. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    bij kian was het precies hetzelfde.
    ik heb het eens nagevraagd en bij mij op het cb zeiden ze dat het kwam omdar baby's dan onrustig zijn en de "dag" aan het verwerken zijn.
    kian heeft dait gehad tot hij ongeveer 10 weken was. van het 1 op andere moment was het afgelopen. wat ik ook deed echt niets hielp.
    ik bleef alleen volhouden om hem om 8 uur in bed te leggen en er bij te blijven (hij slaapt bij mij op de kamer dus kon dan zelf gewoon achter de pc)
    en nu slaapt meneer heerlijk vanaf half 8/8uur tot 23uur dan maak ik hem wakker voor ze laatste fles en gaat daarna direct weer slapen tot de volgende ochtend.

dus wees gerust het gaat echt over en zoals andere al zegge, ze slaapt overdag goed dus haar slaap krijgt ze wel. ik weet dat het wat minder leuk is voor jullie als ze zo is maar bij kian hielp het goed om hem in een draagdoek te doen. dan werd hij rustig en viel dan wel in slaap.

Succes!

9. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Hier is het juist net andersom ess wil overdag bijna niet slapen 2 keer een half uurtje maar om half 7 breng ik haar naar bed en is ze total loss ik maak aar wakker voor de laatste fles en doe dan haar pyama aan dit ritueel heeft wel geholpen eerder wilde ze ook niet slapen.

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Heeft Tobe ook. Ik hoor aan zijn huiltje dat het inderdaad gewoon het verwerken van de dag is. Hij huilt overigens bijna niet, tenzij hij echt een ongewone dag heeft gehad. Maar hij is wel heel erg veel wakker. Ik laat hem in zijn bed liggen omdat ik vind dat hij moet leren dat 's avonds in principe slaaptijd is en dat in zijn bedje is. Hij vindt het ook geen groot drama, hij moppert wat en kreunt wat, doet wat hazeslaapjes, en zo hobbelt ie voort. Vaak valt ie tegen half 10/10 uur in een diepe slaap waardoor ik hem om 11 uur weer wakker moet maken vanuit een diepe slaap voor de fles ;)

Gewoon aan toegeven dus denk ik... Gaat vast vanzelf beter als ze ouder worden.

11. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Hier is het ongemerkt over gegaan..

12. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Bij ons ging het ook zo, tot ze zo'n 2 maanden was. Vanaf dat moment ging ze rond half 8 naar bed, daarvoor hoefde ik al niet eens te proberen om haar om die tijd naar bed te doen, want ze sliep toch niet/half. Dus hielden we haar gewoon lekker beneden bij ons, en sliep ze af en toe lekker in onze armen of in de box.

13. Pino200

Pino200 Lid

12 jan 2009
    65
    0
    0
    Uden
    Bij ons was het ook in het begin de hele avond feest, dus toen ben ik haar ook in de avonden in bad gaan doen, werkt hier super.
    Het is niet altijd op hetzelfde tijdstip, maar net hoe ik uit kom met de voedingen. En ik maak haar ook niet meer wakker om te drinken. Ze gaat tussen 19:00 en 20:00 naar bed en slaapt tot 05:00 of 06:00 en of ik haar nu wel of niet wakker maak om 22:00 dat maakt geen verschil dus daarom ben ik daar maar mee gestopt.

Succes....

14. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Bij Jelle heeft het tot een week of 12 geduurd dat hij 's avonds zo onrustig was. Toen was het van de ene op de andere dag over.

Wij hebben ook een hele strijd geleverd om Jelle rond 19.00 in zijn bed te krijgen, maar dat heeft uiteindelijk alleen maar stress opgeleverd. Ik heb er op een gegeven moment maar gewoon aan toe gegeven en ik deed hem dus pas na de fles van 23.00 naar bed. Ik probeerde het wel iedere avond om hem om 19.00 in bed te leggen, meer met de gedachte dat hij het toch ooit moest leren. :) Maar uiteindelijk regelen ze het toch zelf (op deze leeftijd heb jij als mama nog weinig tot niks in te brengen :) ) en als je je dat realiseert is het voor jouw en voor je kindje al een stuk relaxter... :D

15. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    De meeste kindjes hebben wel een paar uurtjes dat ze minder slapen.
    Jullie baby heeft het 's avonds voor het slapen gaan. Ideaal zou ik denken, want dan slaapt ze 's nachts toch mooi door!
    Lekker met haar tuttelen, rondlopen, zingen, genieten van haar. En als ze wil huilen, tja, dan wil ze even huilen.
    Maar zo'n tijdstip om wakker te zijn lijkt mij eigenlijk ideaal!

16. henkie24

ok! ik accepteer het maar ;) vanavond weer hetzelfde verhaal. op een gegeven moment maar weer uit bed gehaald en heeft ze lekker bij mij een poos naar de rijdende rechter liggen kijken hahaha. ga ze nu de fles geven en dan lekker slapen met zn allen. bedankt voor jullie hulp!

liefs henkie

17. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Wij hebben het hier ok heel lange tijd gehad met onze dochter, maar idd volhouden met het doen van een juist bedritueel, veel geduld en dan komt het echt goed. Onze dochter slaapt nu meestal gewoon in de avond en dit doet ze sinds ze ongeveer 5,5 maand is (wat ik al zei, het is even volhouden...), dus we hebben hier onze avonden eindelijk weer eens terug, hoera!

Deel Deze Pagina