Vraagje m.b.t. geboortekaartje

Discussie in 'Samengesteld gezin' gestart door Ilse73, 26 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilse73

Ilse73 Actief lid

9 jan 2013
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag allemaal,

Mijn vriend en ik verwachten samen ons eerste kindje. Hij heeft al 3 kinderen uit een eerder huwelijk die hij eens in de 2 weken een weekend ziet en ik heb er 1 die het meest van de tijd bij mij is.

Nu zijn we bezig met de geboortekaartjes voor de kleine spruit maar ik weet eigenlijk niet hoe we dat moeten doen met alle namen op het kaartje.

Ik dacht zelf aan:

Voor/Achternaam Mama & Voor/Achternaam Papa
    Naam kind mama, Naam kinderen papa (alleen voornamen)
    Adres
    Telefoon

Hoe zouden jullie dat doen?

Alvast bedankt

Groeten,
    Ilse

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik geloof dat ik de kinderen gewoon op volgorde van leeftijd zou vermelden. En dus niet onderverdelen in "is van mama" of "is van papa".
    Het gros van de mensen waar het geboortekaartje naar toe gaat weet toch wel van de situatie en van wie welk kind is.

Dus
    (voor)Naam Mama + (Voor)naam Papa
    kind 1
    kind 2
    kind 3
    kind 4

3. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Wij hebben onze namen en adresgegevens eropgezet en daaronder de zin " trotse grote broers zijn ... en ....
    Ook omdat stiefzoons niet op ons adres wonen.
    Mocht er ooit nog een kleine komen.hier zullen we weer zoeits doen en dan de namen van stiefkids én gezamelijk kind om zo geen onderacheid te maken tussen de (half)broers en zusje

4. Ilse73

Ilse73 Actief lid

9 jan 2013
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor jullie tips. Ik denk dat het gaat worden zoals CVM aangeeft. Dan zou het worden: Zusje van 1, 2, 3 en 4. Stiefkids wonen hier ook niet. Wellicht dan wel op volgorde van leeftijd kids.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Op leeftijd of als koppel

en inderdaad aankondigen als 'zusje van'...

Klaas en Piet (stiefkids)
    Roos

6. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Wij hebben helemaal geen onderscheid gemaakt, ik had zelf nog geen kinderen toen onze dochter geboren werd. We hebben wel aandacht besteed aan de bijzondere positie, met een gedichtje.

Je bent de eerste én de derde in de rij,Wij zijn zo trots en blij,Zo mooi en zo bijzonder,Ben jij, ons kleine wonder.

En dan bij aankondiging van de geboorte:

Liesbeth,
    Een zusje voor Rozan en Hugo.

7. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Ik heb een zoontje uit een vorig huwelijk en mijn man een dochter en zoon. Samen hebben we een overleden dochtertje. Bij de geboorte van ons zoontje hebben we onder een gedichtje onze eigen namen gezet en een apart gedichtje (wat ik voor ons dochtertje uit onze naam hadden geschreven, aangepast):

Oogjes als diamantjes
    een huidje zo zacht
    piepkleine handjes
    een mondje dat lacht
    een neusje bijzonder
    en haartjes van dons
    het is echt een wonder
    dit broertje van ons

dochter manlief, zoon manlief, zoon van mij en ons overleden dochtertje

Zo hebben we het opgelost dat het voor iedereen hun broertje is en ook ons meisje erbij werd betrokken.

En krijg je geen gezeur van de kinderen dat het oneerlijk is... want we hebben het op leeftijd gedaan.

Deel Deze Pagina