Dag allemaal, Mijn vriend en ik verwachten samen ons eerste kindje. Hij heeft al 3 kinderen uit een eerder huwelijk die hij eens in de 2 weken een weekend ziet en ik heb er 1 die het meest van de tijd bij mij is. Nu zijn we bezig met de geboortekaartjes voor de kleine spruit maar ik weet eigenlijk niet hoe we dat moeten doen met alle namen op het kaartje. Ik dacht zelf aan: Voor/Achternaam Mama & Voor/Achternaam Papa Naam kind mama, Naam kinderen papa (alleen voornamen) Adres Telefoon Hoe zouden jullie dat doen? Alvast bedankt Groeten, Ilse
Ik geloof dat ik de kinderen gewoon op volgorde van leeftijd zou vermelden. En dus niet onderverdelen in "is van mama" of "is van papa". Het gros van de mensen waar het geboortekaartje naar toe gaat weet toch wel van de situatie en van wie welk kind is. Dus (voor)Naam Mama + (Voor)naam Papa kind 1 kind 2 kind 3 kind 4
Wij hebben onze namen en adresgegevens eropgezet en daaronder de zin " trotse grote broers zijn ... en .... Ook omdat stiefzoons niet op ons adres wonen. Mocht er ooit nog een kleine komen.hier zullen we weer zoeits doen en dan de namen van stiefkids én gezamelijk kind om zo geen onderacheid te maken tussen de (half)broers en zusje
bedankt voor jullie tips. Ik denk dat het gaat worden zoals CVM aangeeft. Dan zou het worden: Zusje van 1, 2, 3 en 4. Stiefkids wonen hier ook niet. Wellicht dan wel op volgorde van leeftijd kids.
Wij hebben helemaal geen onderscheid gemaakt, ik had zelf nog geen kinderen toen onze dochter geboren werd. We hebben wel aandacht besteed aan de bijzondere positie, met een gedichtje. Je bent de eerste én de derde in de rij,Wij zijn zo trots en blij,Zo mooi en zo bijzonder,Ben jij, ons kleine wonder. En dan bij aankondiging van de geboorte: Liesbeth, Een zusje voor Rozan en Hugo.
Ik heb een zoontje uit een vorig huwelijk en mijn man een dochter en zoon. Samen hebben we een overleden dochtertje. Bij de geboorte van ons zoontje hebben we onder een gedichtje onze eigen namen gezet en een apart gedichtje (wat ik voor ons dochtertje uit onze naam hadden geschreven, aangepast): Oogjes als diamantjes een huidje zo zacht piepkleine handjes een mondje dat lacht een neusje bijzonder en haartjes van dons het is echt een wonder dit broertje van ons dochter manlief, zoon manlief, zoon van mij en ons overleden dochtertje Zo hebben we het opgelost dat het voor iedereen hun broertje is en ook ons meisje erbij werd betrokken. En krijg je geen gezeur van de kinderen dat het oneerlijk is... want we hebben het op leeftijd gedaan.