Hallo iedereen, Na 2 jaar zwanger proberen te raken hebben we in september de stap genomen om naar de huisarts te gaan. Na de 1e testen vertelde onze huisarts dat we "1 van de mildste gevallen" waren. Omdat mijn man en ik graag kinderen willen hebben we er gelijk werk van gemaakt en om een verwijzing naar de gynaecoloog gevraagd voor nadere onderzoeken. Tijdens deze onderzoeken in MMC Veldhoven is er helaas gebleken dat we nooit op een normale manier zwanger kunnen raken en dus een ICSI traject moeten ondergaan... Dit is sowieso anders dan wat onze huisarts ons had verteld. Maar ok...... Nu hebben we de info dag en de zogenaamde Checklist afspraak gehad en hebben we "het boekje" ook thuis gekregen. We moeten +/- op de 22 jan. beginnen met het spuiten van Decapeptyl. Dit terwijl we hebben aangegeven dat we dan niet in NL zijn. Daarnaast is mijn cyclus de ene keer 32 dagen, dan 35 dagen en dan 39 dagen. Nu vind ik het erg vaag dat ze nu met +/- datums werken. Dit terwijl ik mijn cyclus tijdens de onderzoeken tot op de dag nauwkeurig moest bijhouden zodat ze mijn eiersprong goed konden volgen. Dus ik snap niet zo goed waarom dit nu niet hoeft. Behalve dit vind ik dat we echt als een nummertje worden behandeld en niet als mensen. Dat geeft mij een rare gevoel dat dit helemaal fout gaat aflopen.... Ik vind dit dan ook enorm moeilijk om mee om te gaan. Ik vraag me dan ook af of ik bij dit ziekenhuis moet blijven... Wat is wijsheid om te doen in zulke situatie? Alvast bedankt voor de reacties!
Hoi Aziampje Ik heb geen ervaring met het MMC Veldhoven. Wel kan ik je mijn ervaring vertellen mbt de fertiliteitspoli van het JeroenBoschZiekenhuis in Den Bosch. Wij zijn in juli (na 6 jaar proberen en een bbz en een miskraam) in de medische molen terecht gekomen en na diverse onderzoeken hebben wij te horen gekregen dat voor ons een ICSI behandeling de enige wijze is om zwanger te worden. Ook wij hebben nu het eerste gesprek voor dit traject gehad en de recepten voor de medicijnen gekregen. Ik moet beginnen met de pil op de eerste dag van mijn menstuatie (in januari) en dan contact opnemen met de verpleegkundige om verdere afspraken te maken ivm wanneer te starten met de hormonen (ik ben de namen nu even kwijt). Aan ons is gevraagd of januari uit komt en dat we anders zelf een mogelijklheid aan kunnen geven. Onze ervaring is dat we in het JBZ ziekenhuis fijn worden begeleid en dat we zeker niet als nummer worden behandeld. Heb je het al eens aangegeven hoe jij/jullie het ervaren? Het moet toch mogelijk zijn om aan te geven dat de datum/periode voor jullie niet uitkomt? Groetjes Inge
Hoi hoi, Ik zelf heb ook geen ervaring met MMC Veldhoven op gebied van icsi. Wij zijn begonnen in het MMC Eindhoven, de ICSI behandeling had dan ook in MMC Veldhoven plaatsgevonden, maar wij hebben de overstap gemaakt naar het Catharina ziekenhuis omdat daar het laboratorium zit waar de eitjes en zaadjes worden samengevoegd. Wat jij nu krijgt is dat je de punctie in het MMC Veldhoven krijgt en je man met de eitjes op pad moet naar het Catharina ziekenhuis.. Wij vonden dat een beetje omslachtig. Dat je decapeptyl moet spuiten is om je hele cyclus plat te leggen, dan heb je dus geen last meer van een onregelmatige cyclus, je komt als het ware in de overgang.. en daarna kunnen ze dan met een ander hormoon de eitjes laten groeien. Dat ze zeggen dat je ongeveer 22 januari begint, heeft temaken met dat je moet bellen zodra je ongesteld bent lijkt mij. En het is niet erg dat je in het buitenland zit als je moet spuiten, daarvoor hoef je niet naar het ziekenhuis. Maar heb je hier geen gesprekken over gehad met een verpleegkundige of iemand? Die kan dat allemaal feilloos uitleggen. Ik wens je in ieder geval heel veel succes en ik hoop dat je net als ik mag ervaren wat een wonder het is!! Groetjes