Welke thuisstudie (administratief) en waar?

Discussie in 'De lounge' gestart door Snoopy1979, 5 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hi,

Aangezien de kans aanwezig is dat ik ontslagen wordt in verband met een reorganisatie bij het bedrijf waar ik werk, en ik in dat geval geld krijg om een opleiding e.d. te gaan doen, was ik alvast aan het kijken naar een thuisstudie. Ik wil graag iets administratiefs op ongeveer MBO niveau, een beetje allround (dus geen boekhouden, niet zo specifiek) en iets wat ik thuis kan doen (en dan huiswerk mailen ofzo). Maar je hebt zoveel verschillende keuzes en instanties, iemand tips hiervoor? Ik zie door de bomen het bos niet meer... en weet niet zo goed wat nu precies een goede opleiding is.

Alvast bedankt!

2. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik lees mee!

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Heeft niemand tips?

4. Within

Within Niet meer actief

Ik heb een korte cursus gedaan via studieplan, hoefde geen huiswerk e.d in te sturen hiervoor.

5. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Pfff wat zoek je precies? Afstandsonderwijs of bv. 1x per week klassikaal les?

Als je googled kom je echt heel veel tegen hoor. Ik doe nu zelf een thuisstudie via Studieplan:D

Je hebt nog:

LOI
    NHA
    NTI
    IPD
    Scheidegger
    Zadkine
    ROC
    Fabius Opleidingen
    Linnartz

En je hebt natuurlijk Schoevers, maar ja..........is wel héél prijzig:$

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat is dus het probleem, er is zoveel keus, maar wat is een goed opleidingsinstituut? Ik wil het liefst een studie die ik alleen thuis hoef te doen en dus niet klassikaal en dat ik het in mijn eigen tempo kan doen. Bedrag maakt niet uit gelukkig :)

7. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Als ik heel eerlijk ben, zou ik juist wel voor een financieel administratieve functie kiezen. Ik hoorde laatst dat er een overschot is aan administratief medewerkers en dat juist deze groep bijna niet aan zon baan komt.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben niet zo heel goed met cijfers, dus tja ik kan het proberen natuurlijk, maar het ligt me gewoon niet echt. Of misschien toch iets in een heel andere richting... Krijg er gelukkig wel begeleiding bij als het zover is (wat nog helemaal niet zeker is dat het gaat gebeuren, maar ik hou er sterk rekening mee).

9. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ikzelf denk erover om straks een omscholing te doen tot medisch secretaresse. Ben hoger opgeleid (HBO), maar gaan verhuizen ivm het werk van mijn man en zoek een parttime baan. In mijn huidige branche wordt dat hem niet en dit lijkt me bijzonder interessant.
    Nog wel even kijken of er veel banen in zijn in die regio.

Ik zag hem bij NHA.

10. Triskele

Triskele Niet meer actief

studieplan bied geloof ik geen begeleiding (daarvoor goedkoper)

LOI is een stuk duurder , niet perse beter (niet altijd even vriendelijk daar) maar op zich wel redelijk serieus genomen door werkgevers (alhoewel ze wel zeggen dat thuisstudies in het algemeen minder serieus worden genomen)

Scheidegger is volgens verhalen erg goed .

NHA en NTI is ook met begeleiding e.d. precieze verschil vind ik niet echt duidelijk.

Ik zou eens googlen op ervaringen, prijzen vergelijken, hoe je examen kan doen, of je examengarantie krijgt (dus als je bv 2 keer bent gezakt terwijl je wel netjes heb gewerkt kan je geld terug krijgen) evt bij welke exameninstantie ze zijn aangesloten, de exra kosten hiervoor (kan vaak ook erg verschillen)

Maar vooral doe wat je leuk vind en maak het een beetje uitdagend :) (niet saai dus)

11. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    Administratief is momenteel niet zoveel werk in. Althans, er zijn genoeg vacatures maar er zitten ook heel veel administratieve krachten thuis.

Medisch secretaresse daarentegen en dokterassistentes worden enorm veel gevraagd en is een tekort naar. Misschien iets in die richting?

Of zoals eerder aangegeven de kant van financieel administratief medewerkster.

Ik ben zelf nu begonnen bij LOI met Medisch Secretaresse. Heb mijn MBO niveau 4 diploma voor directiesecretaresse/managementassistente wel behaald maar op dit moment echt geen werk in te vinden vandaar de omscholing.

Succes!

12. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Een aantal jaar geleden heb ik een avond opleiding gedaan voor administratief medewerker bij scheidegger

Was 1 avond in de week, 3 uurtjes.
    Heb toen na een half jaar ofzo mijn diploma behaald

Ben erg blij dat ik dat toen gedaan heb, heb nu al een paar jaar een goede vaste baan op de financiele administratie :)

Succes

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Medisch secretaresse lijkt me wel wat, doktersassistente ook. Maar ik ben niet zo goed in exacte vakken. Maar de medische kant vind ik erg leuk. De financiële kant ben ik denk ik echt niet geschikt voor. Pfff lastig hoor. Zou het liefst blijven doen wat ik nu doe, maar dat zit er sowieso niet in (wordt op z'n minst helemaal anders maar heb hierdoor straks waarschijnlijk geen baan meer).

14. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Ik ben ook op zoek en mij lijkt medisch secretaresse ook wel wat! Ga gelijk even kijken bij de LOI :)

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zit even te kijken naar de opleiding tot medische secretaresse. Bij de NHA is de studieduur 1 jaar, bij de LOI 20 maanden. Dan vraag ik me dus af hoe het komt dat het zo'n verschil is... Hoe kom ik erachter wat de beste opleiding met het beste/meest gewaardeerde diploma is?

Deel Deze Pagina