Ik wist niet goed waar ik deze vraag moest plaatsen, vandaar dat ik m maar even hier heb neergezet. Zeer binnenkort krijg ik een KS, maar nu zal ik hiervoor een aantal dagen in het ZH liggen en de kleine natuurlijk ook. Wat moet ik allemaal meenemen voor mezelf als voor de kleine? Ik denk dat ik voor mezelf 2 of 3 pyama's meeneem, maar hoeveel pakjes moet ik voor ons meisje meenemen? En moet ik ook luiers meenemen? Kan iemand mij hiermee helpen, pleassssse! Denk dat mn zenuwen een beetje de overhand nemen nu... Liefs, Duveldraakje
Ik zou gewoon het ziekenhuis ff bellen en dit vragen.. Bij ons krijg je als je poliklinisch/ziekenhuis/ of met een keizersnede gaat bevallen een folder mee waar alles instaat wat je moet doen, wat je mee moet nemen en andere info die dan van belang zijn.
je moet er van uit gaan dat je er 5 dagen ligt dus nachtjaponnen pyamabroeken kun je niet aan ivm je lidteken geen luiers zijn daar genoeg slippers pantoffels, sokken, badjas, babykleertjes (ik neem eerst voor 2 a 3 dagen mee rest krijg je wel of koopt mijn man en anders kun je snel genoeg op halen puzzelboekje, toilet artikelen, lipbalsem, sokken, kleren om mee naar huis te gaan en nog een paar dingen waar ik even niet op kan komen ps wanneer krijg je je keizersnede ik krijg namelijk dinsdag een keizersnede klinkt gek maar ik heb er zin in succes
Zal ff noteren wat er allemaal in mijn ziekenhuistas zit, kan je nakijken wat je wel of niet nodig hebt Voor mama (van alles 5 + 2 extra): *onderbroeken *kousen *slaapkleedjes *apart bevallingsslaapkleed (maar dat heb je niet nodig bij een keizersnede) *toiletgerief (kam, tandenborstel, tandpasta, parfum, deo, douchegel, shampoo, nagelknipper en vijltje) *handdoeken en washandjes (gebruik liever die van mezelf ) *kledij voor in de dag (makkelijke genomen) *m'n slippers *borstvoedings bh's *borstvoedings compressen (van die dingetjes om lekkage op te vangen) Voor de beeb (van alles 5 + 2 extra): *onderlijfjes *kleertjes voor in de dag *pyjamatjes *kousjes *mutsjes *slabbetjes *speentje *eerste knuffeltje (met muziekje in) Andere: *fototoestel *zwangerschaps- en bevallingsdagboek *blocknote en schrijfgerief *gsm + lader *portefeuille (geldbeugel noemen jullie dat dacht ik) Als laatste -staat de mand met het kindjessuiker klaar, -de enveloppes zijn al geschreven, geboortekaartjes zitten er al in, postzegels kleven al op de enveloppes Moet enkel nog de datum, het gewicht, de lengte en het kamernummer op de kaartjes schrijven en de datum op de kaartjes van het kindjessuiker Ben er helemaal zeker van dat ik niets ben vergeten, kan moeilijk na 2 bevallingen hé (en wat een lijst zeg maar zit niets in dat ik nooit nodig heb gehad ) Veel succes!
Oh, de maxi cosi! (maar die kan je hubbie/vriend meenemen de dag dat je naar huis kan met je ukkie ) Wat ik ook deed, was elke avond m'n ma de kadotjes mee naar huis laten nemen (dan zat de kast op m'n ziekenhuiskamer niet pokkevol )
helemaal niet aan gedacht! Maar als ik iets vergeten ben, Duveldraakje, laat ik het mannetje wel de volgende dag meenemen, hoor. Het is net alsof ik mijn vakantiekoffertje inpak, maar dan anders...
Raar he dat je nu ineens voor een hele week spullen mee moet nemen! Platliggertje dank je wel voor je lijstje, ik heb er erg veel aan. Ga zo nog even het dorp in hier om alles te halen. Liefs, Duveldraakje