Ik heb afgelopen vrijdag een zwangerschapstest gedaan, mijn cyclus duurde al 74 dagen dus helemaal precies weet ik niet de hoeveelste dag het was, maar omdat mijn temp. hoog bleef dacht ik toch maar even testen. Ja hoor, een heel licht roze streepje zag ik meteen, omdat ik het niet kon geloven en ik al een paar dagen licht roze bloedverloes had was ik gematigd blij, maar stiekem wel heel erg natuurlijk. Maar een paar uur later kreeg ik opeens heel erge krampen in mijn buik, echt zeer pijnlijk. Ik had niet het idee dat dit van de innesteling kon komen. Die ergste pijnen gingen weg. Toen kreeg ik toch weer wat hoop. Helaas heb ik vanaf toen tot aan nu verschijdene malen, eigenlijk om de paar uur van die vreselijk pijnlijke krampen gehad. Ik werd er 's nachts van wakker. De afgelopen 24 uur echter waren de krampen minder (wel pijnlijk maar stukken minder). Nu deed ik net een zwangerschapstest om te kijken of er nog wat is en ja, de test is nu nog duidelijker dan vrijdag. Ik vind het zo gek, ik heb wel vreselijke krampen gehad de afgelopen dagen, maar eigenlijk weinig bloedverlies, alleen vrijdag 1 stolsel. Mijn temperatuur is overigens ook nog hoog. Hoe lang kan het duren voor een miskraam echt doorzet? Kan het zijn dat mijn lichaam opgeeft omdat t 'het'' er niet uitkrijgt en straks via de niet natuurlijke weg eruit moet? (klinkt een beetje dom ) Ik kan me niet voorstellen dat het allemaal nog goed is daarbinnen gezien die pijnen, mijn lichaam zal het toch niet voor niks proberen 'op te ruimen' Het klinkt allemaal zo klinisch als ik het zo opschrijf Kan ook gewoon niet geloven dat het 'eindelijk' raak is en meteen weer mis is Ik hoop dat iemand een antwoord weet op mijn vraag, alvast bedankt.
Gezien het vrijdagavond begon dacht ik het ze natuurlijke weg maar te laten gaan. Vanalles gelezen en leek me dat er op dat moment weinig aan te doen viel. Aangezien het nu toch een beetje stil lijkt te staan lijkt het me inderdaad verstandig om te laten kijken. Is in dit geval dan de huisarts degene waar ik naartoe moet? Of een verloskundige?
je kan altijd even de huisarts of verloskundige bellen en je verhaal uitleggen die kunnen je doorverwijzen en dan kan er eventueel bloedonderzoek en/of een echo gemaakt worden! Dan heb je gewoon even wat meer zekerheid want zo blijf je natuurlijk onzeker! Bellen = sneller Hopelijk zit alles goed meid laat het snel weten he!
Mja, zeker weten zou ik nooit durven te zeggen. Het was alleen precies zoals het beschreven was qua krampen. Als ik me iets bij weeen zou moeten voorstellen was dit het. Vreselijk pijnlijk, maar omdat het niet of nauwelijks bloed (nog) ga ik weer twijfelen, zeker na de positieve test. Ik heb nu nog altijd een krampen, maar dan meer op een menstruatie -achtig niveau qua pijn. Misschien is het ggewoon nog wel bezig, maar met minder intense pijnlijke uitschieters :S Daarom dacht ik eens te vragen of het ook langer kan duren voordat de miskraam 'compleet is'. Vaak lees je dat het op 1 of 2 dagen gebeurt is en bij mij duurt het al langer dan dat...
Ik zou inderdaad gewoon om een controle-afspraak bij een gyn vragen, dan weet je meteen waar je aan toe bent. HCG kan na een MK nog in je bloed blijven zitten, waardoor je kort na een MK nog gewoon positief kunt testen. In ieder geval sterkte met alles, wie weet valt het allemaal nog wel mee.
Bedankt allemaal voor de tips en reacties Meteen een verloskundige proberen te bellen, maar zonder succes. Ben daarna nog maar verder gaan zoeken op mijn symptomen en tot mijn verbazing kwam ik nog meer verhalen tegen van mensen die echt pijnlijke buikkrampen hebben gehad wat niks betekende. Wat ik niet erbij had gezegd omdat ik niet wist dat het verschil maakte is dat het bloed in principe alleen was bij afvegen. Symptomen als pijn in de borsten en (beetje)misselijkheid werden juist ook meer... Volgende dag toch de huisarts gebeld en die heeft ook bevestigd dat dit soort klachten vaker voorkomen en niet hoeven te duiden op iets ernstigs. Aangezien het ook veel beter gaat hoefde ik niet langs te komen/ iets anders te ondernemen. Ik ben er ook wel veel geruster op moet ik zeggen, niet te geloven hoe je zo het ergste meteen gaat denken, ben normaal wel redelijk rustig. Goed idee voor mensen die zich ook zorgen maken en op internet willen zoeken, zoek niet alleen op je klachten en wat je DENKT dat je hebt...er zijn vaker meerdere oorzaken te vinden voor een klacht Bedankt nogmaals iedereen, ik denk dat deze wel dicht kan.