Natuurlijk, pillen of curretage?

Discussion in 'Miskraam' started by Aura, Nov 13, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aura

Aura Niet meer actief

Ik vroeg me af op welke manier jullie miskraam is gegaan en hoe jullie dit ervaren hebben.

Zelf moest ik eerst een paar dagen wachten of het natuurlijk op gang zou komen dit is helaas niet gebeurd en heb daarop volgend vaginale pillen gekregen. Deze hebben ook niet gewerkt bij mij waardoor ik enorm veel bloed ben verloren maar niet ons Sterretje. Die avond heb ik een curretage gehad.

Buiten dat het een verschrikkelijke periode was om ons Sterretje te verliezen heb ik het hele gebeuren eromheen ook erg traumatisch gevonden, hebben jullie dat ook zo ervaren?

2. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Bij mij heeft het 2 weken en 3 bloedingen geduurd eer dat
    ik schoon was. Ik heb er helaas niks van gezien,
    durfde niet in de pot te kijken en volgens de vk kon het ook
    zijn dat het er in deeltjes uit is gekomen omdat het weken duurde.
    Het was bij 7 weken
    Vond het heel zwaar en als ik er nu aan denk krijg ik weer de
    tranen in mijn ogen. :cry:

Bij de 2e is het er gelijk me de 1e bloeding uitgekomen
    maar durfde nogmaals niet in de pot te kijken.
    Was bij 4,5 weken.

Bij de 2e heb ik er verder niet zo bij stilgestaan op het moment,
    maar ik kreeg mijn klap de volgende maand toen ik ongie werd.

Als de 1e (Valentijn)goed was verlopen had ik nu een frummeltje van
    1 maand in mijn armen :cry: en de 2e (Frummel) was over een maand
    uitgerekend.

Maar we hadden er zelf voor gekozen het natuurlijk eruit te
    laten komen, we dachten wij hebben het gemaakt dus we laten
    het ook zelf er weer uitkomen.

Weet nu niet of ik dit nog een keer zou doen hoor.

Liefs Noesje

3. Ischa31

Ischa31 VIP lid

Sep 5, 2007
    6,944
    83
    48
    thuis
    Toen ik voor de 2e echo (12 weken en 2 dagen) bij de gynaecoloog kwam bleek het hartje al 2 weken gestopt te zijn, ik moest toen nog 1 week afwachten of het op de natuurlijke manier zou komen dit gebeurde niet en heb toen cytotec gekregen om de miskraam op te wekken. Dus al met al heeft het 4 weken in mijn lichaam gezeten terwijl het al overleden was. Door heel veel pijn ben ik tijdens de miskraam in het ziekenhuis terecht gekomen en doordat mijn baarmoedermond open stond heeft de gynaecoloog het meteen schoon kunnen maken. Ondanks dat het hartje al 4 weken gestopt was is het kindje er heel mooi uitgekomen en we hebben het ook meegekregen (op sterk water) van de gynaecoloog zodat we het nog in de tuin kunnen begraven als we willen. De zorg in het ziekenhuis was heel erg goed maar de miskraam heb ik als behoorlijk traumatisch ervaren.

Bianca

4. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

Oct 23, 2006
    2,055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ik heb goed gevloeid en alles is dus via de natuurlijke weg meegekomen. Er was ook nog maar zo weinig wat er uit moest, dan is het wel anders dan wanneer bijv. je al een week of 8 bent, denk ik.
    Curretage lijkt me heel naar.

5. Veraatje

Veraatje VIP lid

Dec 22, 2006
    12,414
    0
    0
    Ik heb de pillen genomen en hoewel het een zeer pijnlijke ervaring was, was het daarna wel klaar.

6. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Ik moest thuis afwachten, ben het na mijn bezoek aan de dokter een goede dag later zelf verloren. Daarna moest ik voor controle naar het ziekenhuis, was wel raar..mijn baarmoeder had nog wel de grote..alleen helemaal leeg. Nu weer in verwachting van een klein wondertje! :D

7. Aura

Aura Niet meer actief

Gefeliciteerd Patricia...

Zelf zou ik achteraf meteen voor een curretage gaan, de pillen heb ik echt nog een trauma van. Ik was een van de weinige procent die er niet tegenkon en een heftige reactie heeft gekregen...Verschrikkelijk vond ik het.
    Het grote nadeel van de curretage vond ik dat ik wakker werd op de vercouverkamer naast een huilende baby waarvan ik dacht dat het mijn baby was :s hoever kun je zijn....

Al met al is het bij mij waarschijnlijk nog niet goed en moet de 27ste weer terug naar het ziekenhuis....

8. EvelineT

EvelineT Nieuw lid

Nov 16, 2007
    1
    0
    0
    Kassiere
    hoi,

ik heb met 12 weken mn 3e echo gehad en toen bleek dat het vruchtje al sinds week 9 niet meer leefde. Mocht toen niet meer langer dan een paar dagen afwachten omdat het te lang zou duren. Ik heb toen voor pillen gekozen. En pas na 3 dagen kwam het vruchtje en daarna de vruchtzak eruit was een nare ervaring wens je veel sterkte..
    Groetjes..

9. Nadesy

Nadesy VIP lid

Jan 27, 2007
    15,934
    0
    0
    Deventer
    bij mij is het op een natuurlijke manier gekomen,ben ik wel blij mee,eerste dag begon het met rozige sfscheiding telkens,wat steeds iets meer werd,en de volgende dag basrste het echt al los,met heel veel grote stolsels etc,
    nu word het iets minder,
    maar heb de tweede dag wel erge rug en buik krampen weeen gehad,heb er ook tabletten voor gekregen van de ha,

Share This Page