goeiemorgen meiden ?? ik heb even een vraagje ik ben nu 26 weken zwanger en door een aantal keer bloedverlies ben ik nu overgedragen aan de gyneacoloog en moet ik dus in het ziekenhuis bevallen maar hoe gaat dat nu moet je meteen bellen als je weeen hebt dus om de 5 minuten?? want bij de vk moet dat wel en wanneer ga je dus na het ziekenhuis ? de vorige keer mocht ik thuis bevallen maar ben later toch na het ziekenhuis gegaan ik vind het allemaal een beetje verwarrend en de gyn wou me dit niet vertellen vorige week terwijl ik er wel naar vroeg maar kennelijk had ze hier geen tijd voor en werden alleen de controle's gedaan en ik mocht weer gaan net een fabriek vond het echt niet fijn :S
Ik lees even mee, ik moet ook in het ZH bevallen.. En van de gynaecologen klopt wel hoor, zij hebben écht veel minder tijd voor je. Ik werd daarom overgedragen aan de VK in het ZH, en dat is echt veel leuker.. meer de tijd voor je enzo Misschien mag je de controles wel bij de VK doen en de bevalling bij de gyn?
Eerst maar even zeggen dat je zelf kan kiezen in welk ziekenhuis. Tja, het lijkt nu alsof je vast zit aan deze gyn maar dat is niet zo. Als het je niet bevalt, ga dan naar een ander (als die mogelijkheid er is). Je belt het ziekenhuis inderdaad net zoals bij de vk bij regelmatige weeën of wanneer je vliezen gebroken zijn. Het kan zijn dat jij straks andere instructies krijgt specifiek voor jouw situatie. Het is normaal om zo met 34 weken zwangerschap instructie te krijgen over de bevalling. Laat je niet afschepen door zo'n gyn en EIS je tijd. Je hebt er recht op, je betaalt er tenslotte voor!
zal even mij verhaal doen dan: ik zou sowieso in het ziekenhuis bevallen maar normaal mag je geloof ik pas ij 6 cm ontsluiting naar het ziekenhuis(weet ik niet zkeker) maar ik liep dus al me 2 dagen vervelende weeen rond en bleef maar op 1 cm onsluiting hangen. uitgeput chagrijnig belde ik de vk. en deed mijn verhaal, zij kwam toen langs en stelde voor dat ik naar het ziekenhuis mocht voor een pethadine consul (soort slaapprikje) de bedoeling was dat ik daar dan even mocht slapen enuitrusten dan weer naar huis gaan en later terug mocht komen om te bevallen. nou heerlijk kunnen slapen, toen ik wakker werd zat ik plotseling op de 6 cm. en moesten mn vliezen doorgeprikt worden. toen hoefde ik niet meer naar huis en mocht ik daar alle weeen opvangen die erg zeer deden. de v.k vroeg of ik pijnbestrijding wilde..en dat wilde ik maar al te graag dus kreeg ik morfine en viel weer in slaap. toen ik wakker werd omdat ik moest poepen..bleek dat ik mocht persen dat poepgevoel waren dus de persweeen. nog een verdoving down under gekregen en binnen een half uur werd maddox geboren. na een halfuurtje nog even gelegen te hebben mocht ik gaan douchen en moest ik even plassen van de gyn. en na 2 uur mochten we naar huis. heerlijke pijnloze bevalling gehad.
lennylen maar dan heb je zelf besloten om in het ziekenhuis te bevallen ik MOET in het ziekenhuis bevallen
Ik kreeg na mijn eerste afspraak in het ziekenhuis een informatiemapje mee waar instaat wanneer je moet bellen. Zowiezo bij het breken van de vliezen: ze willen dat graag weten, en ff checken of het helder is. Als je gedurende een uur om de 5 minuten weeen hebt, die tenminste een minuut aanhouden. Bij ruim, helderrood bloedverlies. EN WANNEER JE ONGERUST BENT! Het voordeel van een ziekenhuis is dat er altijd iemand is, en je nooit iemand wakker belt.
Vanaf het begin van mijn zwangerschap loop ik al bij de gyn, en ik moet bellen en komen zodra ik weeen krijg. Volgens mij ligt dat dus puur aan jezelf (waarom loop je bij de gyn, hoe risicovol is de bevalling etc) en misschien ook wel deels aan de gyn. Als ik jou was zou ik gewoon even naar de poli bellen en het daar navragen. Indien de assistente het niet weet kan ze het altijd nog aan de gyn zelf vragen en die belt je dezelfde dag nog terug. Zo gaat het tenminste bij mij.
Ik moet het ziekenhuis bellen als ik weeen heb om de 5 min, als de vliezen breken, als ik bloed verlies etc. aan de telefoon stellen ze dan wat meer vragen, en daaruit beslissen ze of je naar het ziekenhuis gaat. Maar ze zullen je niet laten wachten tot je persdrang hebt . Ik dacht vorige week dat mn vliezen gebroken waren en toen mocht ik meteen langskomen....
In 'mijn' ziekenhuis hebben ze voorlichtingsavonden over poliklinisch bevallen, heel handig en verhelderend. Is dat niet ook waar jij wilt/moet bevallen? Ons is verteld dat we eerst de verloskundige moeten bellen. Zij komt bij ons thuis en bij 5 cm ontsluiting gaan we naar het ziekenhuis. In principe doet mijn verloskundige de bevalling en een gyneacoloog wordt er alleen bij gehaald indien dit nodig is. Maar dat is bij ons, wellicht werkt ieder ziekenhuis weer anders